dikke wielen
dikke wielen
hallo mensen ik heb net een rover 200 uit 98 gekocht en nu is mijn vraag of ik geen problemen krijg met de spatborden als ik er 18 inch onder vlam 

- mulder83
- MG-R Addict
bij een rover 200 mk3 kun je zonder aanpassingen en iin originele staat 19" velgen, ja je leest het goed 19 inch velgen monteren.
loopt dan niet aan wanneer er de juiste banden zijn gemonteert.
gr mulder83
indien je dit niet gelooft kijk op www.moto-build.com voor info bij See what our 19" rims fit klik op look here en je zult zien een rover 25 bmet 19" velgen zonder aanpassingen.
loopt dan niet aan wanneer er de juiste banden zijn gemonteert.
gr mulder83
indien je dit niet gelooft kijk op www.moto-build.com voor info bij See what our 19" rims fit klik op look here en je zult zien een rover 25 bmet 19" velgen zonder aanpassingen.
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
dat plaatje wil natuurlijk nog niet zeggen of het zonder aanpassingen past. Maar als 19" hoe dan ook past, dan zal 18" idd weinig problemen geven.
p.s. ik vind 19" in iedergeval NIET mooi onder een 200, het is echt te groot.
p.s. ik vind 19" in iedergeval NIET mooi onder een 200, het is echt te groot.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Hello,
19" ???
dat gaat echt niet passen zonder aanpassingen.
17" past nog redelijk, maar dan houdt het echt wel op.
I.v.m. 17" heb ik de veren al moeten aanpassen.
en nu houd ik links en rechts tussen de band en het spatbord net genoeg ruimte over om te kunnen draaien.
19" zou bij mij echt klem te komen zitten.
of je moet zonder banden gaan rijden!
19" ???
dat gaat echt niet passen zonder aanpassingen.
17" past nog redelijk, maar dan houdt het echt wel op.
I.v.m. 17" heb ik de veren al moeten aanpassen.
en nu houd ik links en rechts tussen de band en het spatbord net genoeg ruimte over om te kunnen draaien.

19" zou bij mij echt klem te komen zitten.
of je moet zonder banden gaan rijden!

- mulder83
- MG-R Addict
118GTR: lees ook tekst eronder tweede deel daar staat het ook zonder aanpassingen aan carroserie
.
Edgecrusher: maar ja dan is je auto verlaagt.
ik zeg ook als hij in originele staat is kwa ophanging, het is geen grapje ik ben laatst in engeland geweest naar een vriend van mij die daar op school zit, en daar rijden verschillende rover 200's 25's en mg zr's rond met 19" ik heb toen gevraagd hoe dat mogelijk was daar ik dacht dat het niet ging, toen zijden ze tegen mij dat ze originele veeringen terug eronder hadden gezet en dat het toen paste zonder aanlopen, denk wel aan breedte maten van ong 225 anders wordt het te breed.
heb het zelf gezien, geloofde het eerst ook niet.
gr mulder83
.
Edgecrusher: maar ja dan is je auto verlaagt.
ik zeg ook als hij in originele staat is kwa ophanging, het is geen grapje ik ben laatst in engeland geweest naar een vriend van mij die daar op school zit, en daar rijden verschillende rover 200's 25's en mg zr's rond met 19" ik heb toen gevraagd hoe dat mogelijk was daar ik dacht dat het niet ging, toen zijden ze tegen mij dat ze originele veeringen terug eronder hadden gezet en dat het toen paste zonder aanlopen, denk wel aan breedte maten van ong 225 anders wordt het te breed.
heb het zelf gezien, geloofde het eerst ook niet.
gr mulder83
19 inch ??
Ja het zal wel kunnen misschien, maar dan moet je wel een behoorlijk tellerafwijking hebben volgens mij.
Al je naar die wielkasten kijkt van die gozer met 19 inch zijn die wielkasten helemaal gevuld en kijk een bij een orginele Rover !!

Trouwens die foto is een ZR, maar hoeveel cm ligt die lager dan een 200, want een 200 vi ligt ook al vet lager dan bv een 214.
Ja het zal wel kunnen misschien, maar dan moet je wel een behoorlijk tellerafwijking hebben volgens mij.
Al je naar die wielkasten kijkt van die gozer met 19 inch zijn die wielkasten helemaal gevuld en kijk een bij een orginele Rover !!

Trouwens die foto is een ZR, maar hoeveel cm ligt die lager dan een 200, want een 200 vi ligt ook al vet lager dan bv een 214.
Hai, Ik ga binnenkort 18" passen en kijken naar de de vulling. Ik heb namelijk mijn twijfels en wil er zeker van zijn dat het gaat. Daarnaast wil de autovering ook stugger hebben want volgens mij krijg je bij een drempel het probleem dat je wiel er te ver inschiet. Ik wil toch het zekere voor het onzekere. 17" gaat gemakkelijk. 18" zal ook wel, maar ik vind 19" toch wel erg riskant. Eerst proberen te passen en dan kijken naar de aanpassingen.
Sven
Sven
daar zit wat in...ironman schreef:19 inch ??
Als je de omtrek van de band gelijk houd, en je vergroot je velg (en dus wordt dan de wang van de band kleiner), dan verandert er eigenlijk toch helemaal niks aan de vulling van je wielkasten?
En anders krijg je -lijkt mij- de hierboven aangegeven tellerafwijking..
Maar toch ziet dat 19" er vet uit

-
- MG-R Core
Houdt er rekening mee dat de banden maar zo rond de 235/30 ligt dan...... Met 18 inch......
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
- mulder83
- MG-R Addict
de kilometerteller kun je af laten stellen dat het weer klopt.
over die vering bij drempels, daar hebben ze veerweg verkorters voor uitgevonden dat zijn die rubberen ringen die je tussen je dempers plaatst zodat je dempers niet te ver naar binnen kunnen.
een advies als de enige mogelijkheid kwa banden hoogte dus de 30 35 of 40
een 30 is laat dan je wielkasten uitrollen zodat er hogere onder passen,
want met 30er banden rijdt je echt niet fijn meer, je voelt elke onefenheid in het wegdek, alleen leuk als je echt van het autorijden wilt genieten en comfort niet belangrijk vind.
je hebt dan een perfect gevoel over je auto, maar rijdt echt niet fijn.
gr mulder83
over die vering bij drempels, daar hebben ze veerweg verkorters voor uitgevonden dat zijn die rubberen ringen die je tussen je dempers plaatst zodat je dempers niet te ver naar binnen kunnen.
een advies als de enige mogelijkheid kwa banden hoogte dus de 30 35 of 40
een 30 is laat dan je wielkasten uitrollen zodat er hogere onder passen,
want met 30er banden rijdt je echt niet fijn meer, je voelt elke onefenheid in het wegdek, alleen leuk als je echt van het autorijden wilt genieten en comfort niet belangrijk vind.
je hebt dan een perfect gevoel over je auto, maar rijdt echt niet fijn.
gr mulder83