Ervaringen met de 416Si: Vakantie in Frankrijk
- dolomite1850
- MG-R Regular
- Berichten: 74
- Lid geworden op: za apr 07, 2012 2:47 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Gemert
- Contacteer:
Ervaringen met de 416Si: Vakantie in Frankrijk
Na het topic in Even voorstellen... wil ik graag mijn ervaringen met de 416Si in het dagelijkse gebruik hier bijhouden. Als een soort logboek dus eigenlijk. Ik heb nog wat zaken op mijn verlanglijstje staan:
Wat heb ik er inmiddels aan gedaan:
- Tweede binnenspiegel en achterruitwisser verwijderd.
- Nieuwe mattenset
- Mijn eigen Alpine radio ingebouwd (zit nog niet helemaal lekker)
- Van binnen en van buiten gewassen en gereinigd
- Nieuwe schijven en blokken. De schijven waren versleten en krom.
- Embleem achterklep
- Tweeterspiegelkapjes gemonteerd (nog niet aangesloten, ga nog een composetje kopen)
Wat gaat er nog gebeuren:
- Stabilisatorstang achter (ligt inmiddels klaar)
- Centrale bussen draagarmen achter vervangen (zijn kapot)
- APK komende maand
- Wellicht wat extra geluidsisolatie voor de motorruimte
- Koplampglazen weer helder maken.
- Verhoging centrale armsteun met een stuk schuimrubber, afgewerkt met nepleer
- Het enige (!) roestplekje wegwerken
- Deurbekleding lijmen
- Andere pookknop
- Een uitgebreide poetsbeurt, inclusief klei-behandeling
- Betere speakers
Wat heb ik er inmiddels aan gedaan:
- Tweede binnenspiegel en achterruitwisser verwijderd.
- Nieuwe mattenset
- Mijn eigen Alpine radio ingebouwd (zit nog niet helemaal lekker)
- Van binnen en van buiten gewassen en gereinigd
- Nieuwe schijven en blokken. De schijven waren versleten en krom.
- Embleem achterklep
- Tweeterspiegelkapjes gemonteerd (nog niet aangesloten, ga nog een composetje kopen)
Wat gaat er nog gebeuren:
- Stabilisatorstang achter (ligt inmiddels klaar)
- Centrale bussen draagarmen achter vervangen (zijn kapot)
- APK komende maand
- Wellicht wat extra geluidsisolatie voor de motorruimte
- Koplampglazen weer helder maken.
- Verhoging centrale armsteun met een stuk schuimrubber, afgewerkt met nepleer
- Het enige (!) roestplekje wegwerken
- Deurbekleding lijmen
- Andere pookknop
- Een uitgebreide poetsbeurt, inclusief klei-behandeling
- Betere speakers
Laatst gewijzigd door dolomite1850 op di jul 31, 2012 10:26 am, 4 keer totaal gewijzigd.
- dolomite1850
- MG-R Regular
- Berichten: 74
- Lid geworden op: za apr 07, 2012 2:47 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Gemert
- Contacteer:
De afgelopen dagen heb ik het internet afgeschuimd, op zoek naar produkten om de motorruimte beter te isoleren. Ik liep daarbij tegen twee interessante produkten aan:
- Acusticab, vooral bedoeld voor motorruimtes
- Vibraflex, voor ontdreuning, zoals in deuren, achter speakers, op wielkasten
Acusticab spreekt me wel aan om de motor wat minder hoorbaar te maken. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik wil beginnen met het beplakken van de motorkap, omdat de mat die daar onder hangt er niet bepaald effectief uit ziet. Ik heb zoiets ooit eens gedaan bij mijn Mini Van (noppenschuim van de Gamma) en dat scheelde meteen een hoop herrie.
- Acusticab, vooral bedoeld voor motorruimtes
- Vibraflex, voor ontdreuning, zoals in deuren, achter speakers, op wielkasten
Acusticab spreekt me wel aan om de motor wat minder hoorbaar te maken. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik wil beginnen met het beplakken van de motorkap, omdat de mat die daar onder hangt er niet bepaald effectief uit ziet. Ik heb zoiets ooit eens gedaan bij mijn Mini Van (noppenschuim van de Gamma) en dat scheelde meteen een hoop herrie.
- dolomite1850
- MG-R Regular
- Berichten: 74
- Lid geworden op: za apr 07, 2012 2:47 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Gemert
- Contacteer:
- dolomite1850
- MG-R Regular
- Berichten: 74
- Lid geworden op: za apr 07, 2012 2:47 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Gemert
- Contacteer:
Ervaringen met de 416Si.
Vanmorgen APK. Dat ging niet zoals gewenst. Op de remmentestbank bleek achter te veel verschil. Terwijl de CO werd gemeten (te hoog - katalysator kapot) zag ik aan de voorkant vloeistof onder de auto uit komen. Motorkap open en jawel hoor: koppakking kapot. Het zeek er uit. Het is waarschijnlijk vlak voor aankomst gebeurd, wat dan nog een geluk bij een ongeluk was. Dat moet dus nog gemaakt gaan worden.
De draagarmbussen waren zo vervangen. Dat ging soepel. Toen de trommels eraf: wielremcilinders lek! Alles bij elkaar genoeg te doen dus.
Nu een katalysator regelen (iemand?), de rest van de onderdelen is al besteld.
Alles bij elkaar een beetje een rampdag eigenlijk
De draagarmbussen waren zo vervangen. Dat ging soepel. Toen de trommels eraf: wielremcilinders lek! Alles bij elkaar genoeg te doen dus.
Nu een katalysator regelen (iemand?), de rest van de onderdelen is al besteld.
Alles bij elkaar een beetje een rampdag eigenlijk
- dolomite1850
- MG-R Regular
- Berichten: 74
- Lid geworden op: za apr 07, 2012 2:47 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Gemert
- Contacteer:
Het kwam wel hard aan, ja. Maar ja, je doet er geen moer tegen. En ik weet dat het allemaal goed gemaakt wordt. Dan zijn de meeste belangrijke dingen wel gerepareerd dan wel vervangen...
Inmiddels heb ik al een katalysator kunnen regelen bij van Noort. Hopelijk kan ik eind volgende week weer met plezier met het Rovertje rijden.
Inmiddels heb ik al een katalysator kunnen regelen bij van Noort. Hopelijk kan ik eind volgende week weer met plezier met het Rovertje rijden.
- Sander02
- MG-R Freak
- Berichten: 700
- Lid geworden op: ma mei 10, 2004 11:08 am
- Woonplaats: Alphen a/d Rijn
Was het echt de katalysator? Ik had het bij m'n laatst APK ook een te hoge waarde, toen zeiden ze al, je moet 'm nog maar eens even goed warm rijden. Veel toeren maken, dan reinigt de motor zich zelf. En jahoor bij herkeuring niks aan het handje. Ik had namelijk voor de APK een tijdje niet gereden en reed vaak ook korte ritjes.
koppakking is wel balen ja.
koppakking is wel balen ja.
416SI 1996
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Als er koelwater de cylinders in lekt dan krijg je uiteraard geen beste verbranding met als gevolg een slechte uitstoot.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- dolomite1850
- MG-R Regular
- Berichten: 74
- Lid geworden op: za apr 07, 2012 2:47 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Gemert
- Contacteer:
@Sander2: De auto is nog niet klaar, dus ik weet het niet. Maar toen de CO-meting werd gedaan, was alles goed warm, omdat ik net 50 kilometer had gereden, waarvan het merendeel snelweg. Verder vertrouw ik volledig op het oordeel van mijn broer, die een zeer ervaren monteur is.
@118GTR: Of de kapotte koppakking invloed had, weet ik (nog) niet, omdat deze nog vervangen moet worden. Als er geen interne lekkage was, dan heeft het natuurlijk geen invloed gehad.
Ik zal wel blij zijn als ik mijn auto weer terug heb. Als mijn broer het niet zo druk had, was hij ook allang klaar geweest. Maar ik weet dat hij in elk geval in goede handen is en gelukkig heb ik vervangend vervoer.
@118GTR: Of de kapotte koppakking invloed had, weet ik (nog) niet, omdat deze nog vervangen moet worden. Als er geen interne lekkage was, dan heeft het natuurlijk geen invloed gehad.
Ik zal wel blij zijn als ik mijn auto weer terug heb. Als mijn broer het niet zo druk had, was hij ook allang klaar geweest. Maar ik weet dat hij in elk geval in goede handen is en gelukkig heb ik vervangend vervoer.
- dolomite1850
- MG-R Regular
- Berichten: 74
- Lid geworden op: za apr 07, 2012 2:47 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Gemert
- Contacteer:
Kleine update:
de katalysator was inderdaad kapot. Het bleek een imitatie-exemplaar te zijn, die blijkbaar niet al te lang mee is gegaan. Het exemplaar dat ik had gescoord is wel goed.
Koppakking moet nog steeds vervangen worden, dus ik heb mijn auto nog niet terug. Twee weken inmiddels.... Ik weet dat mijn broer het verschrikkelijk druk heeft, maar ik wil toch wel weer graag met de Rover rijden. Gelukkig heb ik vervoer, in de vorm van een Hyundai Atos
de katalysator was inderdaad kapot. Het bleek een imitatie-exemplaar te zijn, die blijkbaar niet al te lang mee is gegaan. Het exemplaar dat ik had gescoord is wel goed.
Koppakking moet nog steeds vervangen worden, dus ik heb mijn auto nog niet terug. Twee weken inmiddels.... Ik weet dat mijn broer het verschrikkelijk druk heeft, maar ik wil toch wel weer graag met de Rover rijden. Gelukkig heb ik vervoer, in de vorm van een Hyundai Atos
- dolomite1850
- MG-R Regular
- Berichten: 74
- Lid geworden op: za apr 07, 2012 2:47 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Gemert
- Contacteer:
- dolomite1850
- MG-R Regular
- Berichten: 74
- Lid geworden op: za apr 07, 2012 2:47 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Gemert
- Contacteer:
- dolomite1850
- MG-R Regular
- Berichten: 74
- Lid geworden op: za apr 07, 2012 2:47 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Gemert
- Contacteer: