onderhoudj bij 150K km
onderhoudj bij 150K km
titel zegt et wss al
wat moet er eigenlijk gebeuren bij een onderhoudj bij 150K km?

-
- MG-R Core
Distributie is toen ook gebeurt neem ik aan?
Verder moet het olie en pollenfilter elke beurt, brandstofflilter om de 100.000.
Luchtfilter even bekijken, moet officieel elke 75.000 km, maar dit verschilt nogal per auto / omgeving waar je rijdt.
Remvloeistof om de 2 jaar vervangen.
Rode koelvloeistof even testen op vorstbeveiliging (met dit weer..
) en kijken of het er schoon uitziet. Zoniet, dan verversen.
Eventuele blauwe koelvloeistof elke 2 jaar verversen.
Versnellingsbakolie verversen kan ook geen kwaad, dit moet bij 175.000 of 7 jaar.
En natuurlijk even alles controleren (remmen banden uitlaat verlichting etc.)
En wat ook handig is, pomp het reservewiel even op en doe dan meteen wat vet aan de schroefdraad van die dop die het reservewiel op zijn plek houd. Deze kan extreem vast geroest zitten en het is heel vervelend als je daar achter komt langs de kant van de weg met een lekke band.
Verder moet het olie en pollenfilter elke beurt, brandstofflilter om de 100.000.
Luchtfilter even bekijken, moet officieel elke 75.000 km, maar dit verschilt nogal per auto / omgeving waar je rijdt.
Remvloeistof om de 2 jaar vervangen.
Rode koelvloeistof even testen op vorstbeveiliging (met dit weer..

Eventuele blauwe koelvloeistof elke 2 jaar verversen.
Versnellingsbakolie verversen kan ook geen kwaad, dit moet bij 175.000 of 7 jaar.
En natuurlijk even alles controleren (remmen banden uitlaat verlichting etc.)
En wat ook handig is, pomp het reservewiel even op en doe dan meteen wat vet aan de schroefdraad van die dop die het reservewiel op zijn plek houd. Deze kan extreem vast geroest zitten en het is heel vervelend als je daar achter komt langs de kant van de weg met een lekke band.
distributie is ook vervangen incl de kleppen...
KVS was rood maar toen vervangen door blauwe
brandstoffilter is bij 140k vervangen geweest samen met alle andere filters
en de schijvn en blokken op ongeveer 130K
uitlaatflexiebel is wel compleet naar de maan dus dit moet vervangen worden
juist de remvloeistof zou ik willen vervangen maar weet niet hoe ik moet ontluchten
KVS was rood maar toen vervangen door blauwe

brandstoffilter is bij 140k vervangen geweest samen met alle andere filters
en de schijvn en blokken op ongeveer 130K

uitlaatflexiebel is wel compleet naar de maan dus dit moet vervangen worden
juist de remvloeistof zou ik willen vervangen maar weet niet hoe ik moet ontluchten

- tomcat.t16
- MG-R Core
Er zitten ontluchtingsnippels op de remklauwen. Ontluchten beginnen bij de langste leiding, één na langste leiding, één na kortste leiding en de kortste leiding.
Bij een LHD is dit dus rechtsachter, linksachter, rechtsvoor, linksvoor (auto van bovenaf bekeken).
Iemand moet langzaam druk opbouwen met het rempedaal totdat er een beetje vloeistof uit de nippel komt. Misschien moet de auto op contact staan ivm ABS??
Dan een keer over een grasveld spollen en vol op de rem trappen om de kijken of de ABS werkt hahaha. Het pedaal mag niet "sponzig" aanvoelen.
Bij een LHD is dit dus rechtsachter, linksachter, rechtsvoor, linksvoor (auto van bovenaf bekeken).
Iemand moet langzaam druk opbouwen met het rempedaal totdat er een beetje vloeistof uit de nippel komt. Misschien moet de auto op contact staan ivm ABS??
Dan een keer over een grasveld spollen en vol op de rem trappen om de kijken of de ABS werkt hahaha. Het pedaal mag niet "sponzig" aanvoelen.

Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997