Slaat slecht aan.
Slaat slecht aan.
Hallo,
mijn 216 op gas wil slecht aanslaan als ik hem koud start. Als ik hem uit gezet heb en ik start hem een half uurtje later weer, dan slaat hij meteen aan.
Ik heb zelf het gevoel dat het aan de benzine pomp ligt of iets met de druk. Als ik het contact aanzet dan hoor ik ook maar max 5 seconden iets zoemen, wat volgens het forum de benzinepomp is. Uit een topic van een 75 las ik dat het ongeveer 30 seconden duurt. (http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t=20882)
Nu weet ik niet of dat van mij goed is of niet.
Situatie bij het starten:
- Ik start hem en hij zegt broem.
- Vervolgens moet ik 5 seconden starten.
- Daarna zegt hij nog een keer broem.
- en daarna slaat hij pas aan.
Het lijkt wel alsof hij eerst even geen benzine krijgt.
Als hij eenmaal loopt en ik druk langzaam het gas iets in dan zakt hij in toeren en wil hij afslaan. Als ik het gas snel een tikje geef dan gaat hij wel in toeren omhoog.
Tijdens het rijden op benzine kan hij wel snelheid houden, maar als ik het gas induw dan zakt hij in toeren, net alsof hij geen benzine krijgt.
Ik heb al een injector cleaner op advies van een garage door de benzine gegooit. Ik heb geprobeerd een nieuw benzine filter te kopen maar ik heb geen credit card en kan dus niets bestellen op rimmerbros.
Weten jullie nog een site waar het met paypal oid kan?
Kan het zijn dat de benzine pomp aan zijn einde is?
En hoe lang duurt het voordat benzine te oud is?
Mvg.
mijn 216 op gas wil slecht aanslaan als ik hem koud start. Als ik hem uit gezet heb en ik start hem een half uurtje later weer, dan slaat hij meteen aan.
Ik heb zelf het gevoel dat het aan de benzine pomp ligt of iets met de druk. Als ik het contact aanzet dan hoor ik ook maar max 5 seconden iets zoemen, wat volgens het forum de benzinepomp is. Uit een topic van een 75 las ik dat het ongeveer 30 seconden duurt. (http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t=20882)
Nu weet ik niet of dat van mij goed is of niet.
Situatie bij het starten:
- Ik start hem en hij zegt broem.
- Vervolgens moet ik 5 seconden starten.
- Daarna zegt hij nog een keer broem.
- en daarna slaat hij pas aan.
Het lijkt wel alsof hij eerst even geen benzine krijgt.
Als hij eenmaal loopt en ik druk langzaam het gas iets in dan zakt hij in toeren en wil hij afslaan. Als ik het gas snel een tikje geef dan gaat hij wel in toeren omhoog.
Tijdens het rijden op benzine kan hij wel snelheid houden, maar als ik het gas induw dan zakt hij in toeren, net alsof hij geen benzine krijgt.
Ik heb al een injector cleaner op advies van een garage door de benzine gegooit. Ik heb geprobeerd een nieuw benzine filter te kopen maar ik heb geen credit card en kan dus niets bestellen op rimmerbros.
Weten jullie nog een site waar het met paypal oid kan?
Kan het zijn dat de benzine pomp aan zijn einde is?
En hoe lang duurt het voordat benzine te oud is?
Mvg.
-
- MG-R Core
Misschien stomme vraag, maar er zit wel voldoende benzine in? Dat de pomp 5 seconden draait is normaal. Probeer eens de pomp 3 x achter elkaar 5 seconden te laten draaien en daarna starten. Blijft ie dan wel lopen, dan zit het zeker in de brandstofdruk. Een benzinefilter kun je bij een automateriaal zaak halen. Eventueel kan ik er ook wel een voor je bestellen, dan zou je even een mailtje moeten sturen.
De benzinepomp zou natuurlijk ook aan eind kunnen zijn, maar verstopt filter is meer voor de hand liggend. De benzine begint merkbaar slechter te worden wanneer het ouder is dan 1 jaar.
De benzinepomp zou natuurlijk ook aan eind kunnen zijn, maar verstopt filter is meer voor de hand liggend. De benzine begint merkbaar slechter te worden wanneer het ouder is dan 1 jaar.
Ik heb er nu een nieuw benzine filter in en hij loopt meteen een stuk beter.
Maar nog niet helemaal goed. Eerst kon ik met oude filter niet eens normaal op benzine rijden, nu met de nieuwe kan ik dat wel.. alleen lijkt het alsof hij heel veel kracht verloren is, langzaam optrekken etc. Ik denk zelf aan oude brandstof.
Toen ik het oude filter los haalde drupte er ook een smurrie uit wat wel op roestwater leek. Ik heb er een paar foto's van:

Zou het door de oude benzine komen of is het gewoon een oud filter?
Het is denk ik ook wel handig om de oude benzine eruit te doen en er een kwart tank nieuwe in te doen.
Maar nog niet helemaal goed. Eerst kon ik met oude filter niet eens normaal op benzine rijden, nu met de nieuwe kan ik dat wel.. alleen lijkt het alsof hij heel veel kracht verloren is, langzaam optrekken etc. Ik denk zelf aan oude brandstof.
Toen ik het oude filter los haalde drupte er ook een smurrie uit wat wel op roestwater leek. Ik heb er een paar foto's van:

Zou het door de oude benzine komen of is het gewoon een oud filter?
Het is denk ik ook wel handig om de oude benzine eruit te doen en er een kwart tank nieuwe in te doen.

Het best is om NR3 open te maken en de pomp NR2 eruit tehalen en daar ook eens het filter van schoon blazen.
Dan auto scheef op een bok en een slang door het gat NR3 leeg maken.
Kost iets tijd maar ja
Of inplaats van de slang laat je de pomp het werk doen (wel de slang los maken van de aanvoer op de pomp
en hier een slang op steken die naar een opvangbak gaat.
Een mgb verliest geen olie hij markeert alleen zijn territorium.
ik weet niet of er een terugslagklep in de tankhals zit anders is het lastig.
maar de pomp opening zit onder je achterbank.
en dit filter in de pomp is ZEEEEER FIJN dus gaat snel dicht zitten met die troep als ik je tussen filter zo zie.
probleem is dat de tank van metaal is en als je niet zorgt voor vers brandstof (tank vol)krijg je CONDENS en dus roest in de tank.
Ik zal het wel doen
maar de pomp opening zit onder je achterbank.
en dit filter in de pomp is ZEEEEER FIJN dus gaat snel dicht zitten met die troep als ik je tussen filter zo zie.
probleem is dat de tank van metaal is en als je niet zorgt voor vers brandstof (tank vol)krijg je CONDENS en dus roest in de tank.
Ik zal het wel doen

De achterbank kan ik er niet zo 1,2,3 uit krijgen omdat die bouten helemaal achter de gastank liggen en ik er niet goed bij kan.
En over de condens, ik rijd altijd op gas en hij start alleen op benzine. Dus die gaat maar heeel langzaam op. Zou het dan verstandig wezen om hem helemaal vol te gooien met wat duurdere benzine of gewoon kwart vol met goedkope.
En over de condens, ik rijd altijd op gas en hij start alleen op benzine. Dus die gaat maar heeel langzaam op. Zou het dan verstandig wezen om hem helemaal vol te gooien met wat duurdere benzine of gewoon kwart vol met goedkope.
Oja ik zie op de foto je gastank
Dan gewoon vol gooien en niet langer met een tank doen dan een half jaar
dus leeg rijden binnen het half jaar en dan weer vol.
mijn MGB staat in de winter ook met een volle tank +- 6 maanden stil
en die rij ik dan eerst leeg voor er nieuwe in gaat.
maar kan je bij je filter (wat je hebt verwisseld) de benzine er niet of laten
door de pomp te laten pompen

Dan gewoon vol gooien en niet langer met een tank doen dan een half jaar
dus leeg rijden binnen het half jaar en dan weer vol.
mijn MGB staat in de winter ook met een volle tank +- 6 maanden stil
en die rij ik dan eerst leeg voor er nieuwe in gaat.
maar kan je bij je filter (wat je hebt verwisseld) de benzine er niet of laten
door de pomp te laten pompen