storing abs
-
- MG-R Addict
storing abs
mijn abs grijpt vaak in zonder aanleiding, mijn rem gaat dan klapperen, nu heb ik een vermoede dat er een sensor defect gaat, weet iemand wat de weerstand moet zijn van een sensor zodat ik hem kan doormeten?
-
- MG-R Addict
bij mijn garage zeggen ze dat de fout niet in het lager kan zitten omdat er een ring in zit die de pulsen afgeven dus een kleine beschadiging aan de buitenkant van het lager die ook niet mee draait kan geen foutmelding geven, weet iemand welke weerstand een sensor moet geven als hij heel is? als de garage het gaat uitzoeken kost dit weer en heb net weer een klein fortuin aan mijn Engelse oogappel uitgegeven 

-
- MG-R Core
Als je dat lager maar net geraakt heb met de boor is de kans heel groot dat die ring (gewoon de stofkeerring van het lager) toch beschadigd is. Het in werking treden van de abs komt doordat de abs module denkt dat 1 van de wielen eventjes stil staat.
Een verkeerde weerstand wordt meestal meteen opgemerkt door de abs unit, dan brand het abs lampje ook constant. Maar ik zal morgen wel even de weerstand voor je meten.
Heeft je garage geen scoop? Daarmee het signaal meten is eigenlijk de enige juiste manier om een abs sensor te testen.
Dan zie je meteen hoe hoog de afgegeven spanning is en of er eventueel een beschadigde tand in de ring zit.
Een verkeerde weerstand wordt meestal meteen opgemerkt door de abs unit, dan brand het abs lampje ook constant. Maar ik zal morgen wel even de weerstand voor je meten.
Heeft je garage geen scoop? Daarmee het signaal meten is eigenlijk de enige juiste manier om een abs sensor te testen.
Dan zie je meteen hoe hoog de afgegeven spanning is en of er eventueel een beschadigde tand in de ring zit.
Had laats het storingslampje van mijn ABS opeens branden in mijn MG ZT, na 1300km non-stop gereden te hebben. Motor uitgedaan, en weer gestart, en sindsdien is het al 5000km ok. Zou het ook aan die sensor gelegen kunnen hebben net zo als hier? Heb nog garantie tot eind juli, dus kan dan nog op kosten van de dealer er naar laten kijken. Maar het moet wel nut hebben natuurlijk, want het lijkt mij op een kleine storing of zo, en dan zou het geen nut hebben het te melden, of toch?.
>MG ZT 135 CDTi MKII - MGF 1.8 - *Rover 200 Tdic*<
Ik heb eem keer een abs sensor vervangen en als ik dan een keer het stuurwiel helemaal naar rechts draaide ( bij het achteruitrijden meestal) dan kreeg ik een abs storing.
Wat blee, als ik helemaal uitstuurde kwam de abs kabel helemaal strak te staan.
Deze velegd zodat deze niet meer strak kwam te staan probleem opgelost.
Eric.
Wat blee, als ik helemaal uitstuurde kwam de abs kabel helemaal strak te staan.
Deze velegd zodat deze niet meer strak kwam te staan probleem opgelost.
Eric.