zwakheden ZR diesel
Ook ik heb verschillende l serie's gehad in een 600 een 200 en een 45.
Diverse dingen meegemaakt stuk of 3 luchtmassameters kapot gehad, scheur in het blok en nog wat kleinigheden.
bij de 45 had ik een mafam geplaatst en de lmm vervangen door en pierburg. Dit kwam de rijeigenschappen zeer ten goede, alleen het verbruik....
Ik heb nu een 75 diesel en in vergelijking hiermee ga je met de L serie 20 jaar terug in de tijd.
Mijn verbruik is aanzienlijk beter. Met mijn rijstijl haal ik in een L serie 1 op 13 in de 75 1 op 16 en als ik mij aan de snelheden houd 1 op 19.
Ik zou niet zo snel meer teruggaan naar een L serie, maar als je niet anders gewend bent is het een prima optie.
Diverse dingen meegemaakt stuk of 3 luchtmassameters kapot gehad, scheur in het blok en nog wat kleinigheden.
bij de 45 had ik een mafam geplaatst en de lmm vervangen door en pierburg. Dit kwam de rijeigenschappen zeer ten goede, alleen het verbruik....
Ik heb nu een 75 diesel en in vergelijking hiermee ga je met de L serie 20 jaar terug in de tijd.
Mijn verbruik is aanzienlijk beter. Met mijn rijstijl haal ik in een L serie 1 op 13 in de 75 1 op 16 en als ik mij aan de snelheden houd 1 op 19.
Ik zou niet zo snel meer teruggaan naar een L serie, maar als je niet anders gewend bent is het een prima optie.
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
dank u allen voor jullie reactie's en ondervindingen 
maar nu nog even voor de duidelijkheid
want ik maak hier uit op dat de 115 ook niet echt de meest zuinige is :s
ben ik beteraf met een MK2 zr115 of met een MK2 zr105 met een LPI installatie als ik wil kijken om mijn kostprijs van mijn verbruik naar beneden te halen aangezien ik nu toch al een 10.000km in een nog geen half jaar

maar nu nog even voor de duidelijkheid

want ik maak hier uit op dat de 115 ook niet echt de meest zuinige is :s
ben ik beteraf met een MK2 zr115 of met een MK2 zr105 met een LPI installatie als ik wil kijken om mijn kostprijs van mijn verbruik naar beneden te halen aangezien ik nu toch al een 10.000km in een nog geen half jaar
kijk niet alleen naar het verbruik maar ook naar de onderhoudskosten
en betrouwbaarheid
diesel is aan houderschapsbelasting voor mijn 984 euro p/j
diesel kost 1,50 een tank a40L =60 euro
daar rij ik 575km mee ik rij 20000km p/j das dus 2100euro p/j
TOTAAL 3084euro tel het onderhoud er nog bij dan
gas is dan houderschapsbelasting 768 euro P/J
gas is 0,88 euro x 40=35 euro ga ik uit van 1 op 14 das ook 575km
dus op jaarbasis 1225 euro
TOTAAL ook 2000 euro ex onderhoud
ik denk dat een gas bak niet de 1 op 14 haald (er zijn er hier die het weten
)
onder houd van benzine/gas is denk ik ook meer
en storingsgevoeliger ook.
en diesel moet je wel liggen niet iedereen kan daar aan wennen
en betrouwbaarheid

diesel is aan houderschapsbelasting voor mijn 984 euro p/j
diesel kost 1,50 een tank a40L =60 euro
daar rij ik 575km mee ik rij 20000km p/j das dus 2100euro p/j
TOTAAL 3084euro tel het onderhoud er nog bij dan
gas is dan houderschapsbelasting 768 euro P/J
gas is 0,88 euro x 40=35 euro ga ik uit van 1 op 14 das ook 575km
dus op jaarbasis 1225 euro
TOTAAL ook 2000 euro ex onderhoud
ik denk dat een gas bak niet de 1 op 14 haald (er zijn er hier die het weten

onder houd van benzine/gas is denk ik ook meer
en storingsgevoeliger ook.
en diesel moet je wel liggen niet iedereen kan daar aan wennen

Een mgb verliest geen olie hij markeert alleen zijn territorium.