Rover 25 1.4 koude start problemen

214 216 218 220 25
Plaats reactie
remko

Rover 25 1.4 koude start problemen

Bericht door remko »

Ik ben sinds kort in het bezit van een Rover 25 1.4 uit 2000. Daarmee heb ik het volgende probleem, vooral bij nat en koud weer.

Starten gaat prima. Accelereren gaat niet goed. Motor houdt in, er lijkt niets te gebeuren, alsof er geen benzine komt. Als je dan gas blijft geven gaat de motor opeens bokken. Zodra ik de koppeling een keer indruk en een keer gas geef lijkt er weer leven in de motor te komen. Dit alles is over zodra de motor enigzins warm is.

Heeft iemand dit ooit meegemaakt? Of heeft er iemand een idee waar ik moet gaan zoeken?

Groeten,
Remko
Mini Pickup Turbo '79
Mini Van Supercharged '80
Rover 25 '00
mathyn
MG-R Addict

Bericht door mathyn »

Ja ik heb het bij mijn vorige 214 gehad toen heb ik de verdeelkap schoongemaakt(vocht), luchtfilter door geblazen en schoongemaakt en de vacuum slangetje aan de computer door geblazen.

gr mathyn
Met rover is het nog lang niet over!;)

Rover 214 SI 1997
Rover 214 SI 1997
Rover 220 Coupe 1995
Rover 416 SI 1999
Rover 25 1.6 2000
arjen
MG-R Core

Bericht door arjen »

Ik denk ook dat de ontsteking deze problemen veroorzaakt.
Even de bobines demonteren en dan die rubbers eraf halen. Hier zijn de bobines vaak geoxideerd. Als je dit goed schoonmaakt is het probleem meestal wel over.
remko

Bericht door remko »

Bobines / bougies zien er allemaal keurig droog uit, zonder corrosie. Ik zie ook nergens slechte slangetjes oid zitten.

Correct me if i'm wrong, maar volgens mij zit het hem niet in de ontsteking. Als een motor nl een paar seconden wel benzine en geen ontsteking heeft zal hij gaan klappen zodra er weer wel ontsteking komt, toch?
arjen
MG-R Core

Bericht door arjen »

Als ie wat langer uitvalt kan ie inderdaad wel wat gaan ploffen ja. Je temperatuurzender temperatuurzender inclusief bedrading kun je ook even naar kijken. Zal straks even kijken wat voor weerstand die moet hebben.
remko

Bericht door remko »

Vanochtend even verder gekeken dan mijn neus lang is met de info van Arjen. Ik had alleen de aansluitingen van de bobines gecheckt. Net even de bobines volledig eruit gehaald en nu begrijp ik ook welk rubber je bedoelt. Ze waren beide flink geoxideerd, dus ik heb goede hoop dat dit gaat helpen!
Helaas doet ie t alleen bij volledig koude start, dus pas morgen uitsluitsel!

Alvast bedankt!
arjen
MG-R Core

Bericht door arjen »

Ik ben benieuwd!
remko

Bericht door remko »

Helaas niet geholpen...
Waar loopt de stroom bij de bobines door? Door de veertjes die erop zitten, of raken de bobines direct de bougies? De veertjes zijn wat lastig corrosievrij te maken, dus die zouden het nog kunnen zijn.

Vanochtend injectorreiniger erin gegooid, via een ander forum als mogelijke oplossing gevonden...

Wordt vervolgd!
arjen
MG-R Core

Bericht door arjen »

Dat loopt via die veertjes. Vergeet de bougies niet te controleren, deze oxideren vaak ook als de bobines slecht werken.
remko

Bericht door remko »

Gisteren veertjes nog goed schoongemaakt en extra veertjes erin gezet, zodat contact zeker optimaal is. Helaas geen resultaat....
Vanochtend nog steeds niet goed.
Vanmiddag had ik er geen last van. 10 uur stilgestaan, dus zeker helemaal koud. Wel lekker zonnig en warmer.
Iemand nog goede ideeen? Waar zit de temperatuursensor die de computer gebruikt en welke waarde zou ik moeten meten?

Groeten,
Remko
arjen
MG-R Core

Bericht door arjen »

Wat ook nog kan is dat de bobines inwendig stuk zijn. Ze kunnen bijvoorbeeld doorslaan naar het klepdeksel. Dit is het beste te controleren met een scoop, maar die moet je maar net hebben:). Je kunt wel even met een plantenspuit een beetje water over de bobines en de kabels spuiten. Loopt ie dan beroerd, dan weet je zeker dat het probleem daar zit.
Misschien woont er iemand van het forum bij je in de buurt en kun je even bobines wisselen voor het proberen.

De weerstand van de kvs sensor moet zijn:
0 graden 5900 ohm
20 graden 2500 ohm
40 graden 1180 ohm
60 graden 600 ohm
80 graden 330 ohm
roland
MG-R Core

Bericht door roland »

Mijn vw lupo had hier ook last van en dat bleek olie in het bougie gat te zijn.
door de kapotte pakking liep de olie in het gat (die zijn 10cm diep)
en veroorzaakt daar de sluiting
Een mgb verliest geen olie hij markeert alleen zijn territorium.
Plaats reactie