Er is iets wat mijn accu leegtrekt

214 216 218 220 25
Plaats reactie
Timoot

Er is iets wat mijn accu leegtrekt

Bericht door Timoot »

Goeiedag!

A-technisch als ik ben heb ik geen idee of jullie hierbij kunnen helpen, maar ik heb een probleem in m'n Rover. Vorige week was, van de een op de andere dag, m'n accu helemaal leeg. Heb 'm toen opgeladen maar een paar dagen later was ie weer leeg.

Volgens m'n pa moest dat wel aan de accu zelf liggen, dus nieuwe accu gekocht. Zaterdagochtend erin gezet, even gestart, en dat ging prima. Maar nee, net wilde ik de auto starten en er gebeurde NIETS. Controlelampjes op 't dashboard gingen ook niet aan. Dus we hebben weer een lege accu.

Ik heb nog niet met die nieuwe accu erin gereden, alleen 1x gestart, dus er is iets wat de stroom bij stilstand wegtrekt... maar wat? Het kunnen vast 100 oorzaken zijn, maar is er toevallig iets wat veel voorkomt?

Ohja het is een 214 uit '98, mocht dat van belang zijn.
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Dat kan inderdaad van alles zijn.

Het gebeurd vrij regelmatig dat er draadschade ontstaat in de draadboom naar de achterklep (rubberen slang bij het rechter scharnier)

Maar verder.....
Ik zou zeggen plaats een volle accu met een multimeter in serie en kijk hoe groot de stroom is die gaat lopen. (NIET STARTEN uiteraard).
Als er een grote stroom loopt, zeg meer dan 500mA ofzo, trek dan 1 voor 1 de zekeringen uit de auto totdat het ophoud, dan weet je in iedergeval in welk circuit je het moet zoeken.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Timoot

Bericht door Timoot »

Bedankt voor je antwoord. Draden bij 't achterklepscharnier zijn inderdaad flink in de vernieling... Kijken wat daaraan te fixen valt, hopelijk is 't accu probleem dan ook weg. En anders pak ik de multimeter :)
Plaats reactie