Power management system indicator dashboard
Power management system indicator dashboard
Beste mensen,
ik stapte zonet in mijn MG ZR mk1 en ik kwam tot de conclusie dat het lampje power management system brandde..
ik bekeek de uitleg in het boekje maar werd er niet veel wijzer door..
er staat dat ik mag blijven rijden maar zo snel mogelijk naar een specialist moet gaan om dit te laten herstellen..
Heeft iemand van jullie een idee wat dit concreet is?
Thanks
ik stapte zonet in mijn MG ZR mk1 en ik kwam tot de conclusie dat het lampje power management system brandde..
ik bekeek de uitleg in het boekje maar werd er niet veel wijzer door..
er staat dat ik mag blijven rijden maar zo snel mogelijk naar een specialist moet gaan om dit te laten herstellen..
Heeft iemand van jullie een idee wat dit concreet is?
Thanks
ook welkom (stel je even netjes voor)
Is het een benzine of diesel
als dit brand

kan je blijven rijden ja, maar er is een storing (inspuiting,lamda,EGR,LLM,ezv)
noem maar op dus als je niets ziet of merkt is uitlezen een must.
dit hoeft niet speciaal bij een EX mg-rover dealer een VAG of goede garage kan dit ook.
merk je niets aan de ZR
http://www.mg-r.nl/club/viewforum.php?f=42
Is het een benzine of diesel

als dit brand

kan je blijven rijden ja, maar er is een storing (inspuiting,lamda,EGR,LLM,ezv)
noem maar op dus als je niets ziet of merkt is uitlezen een must.
dit hoeft niet speciaal bij een EX mg-rover dealer een VAG of goede garage kan dit ook.
merk je niets aan de ZR

http://www.mg-r.nl/club/viewforum.php?f=42
Een mgb verliest geen olie hij markeert alleen zijn territorium.
hi 
srr..
Kben kevin, wonende in Gent (België),
ik rij dus met een MG (logisch hier xD)
een mg zr mk1,
klein beetje verbouwen, subtiel, niet te extreem, ..
het is een 2.0d
ik durfde er niet direct mee rijden.. heb er wel 1 kilometer mee gereden maar niks speciaals gemerkt ofzo..
heb gebeld zonet naar mijn garagist en die gaat het laten uitluisteren
.
enig idee wat het kan zijn of hoeveel dit mij zou kosten?

srr..

Kben kevin, wonende in Gent (België),
ik rij dus met een MG (logisch hier xD)
een mg zr mk1,
klein beetje verbouwen, subtiel, niet te extreem, ..
het is een 2.0d

ik durfde er niet direct mee rijden.. heb er wel 1 kilometer mee gereden maar niks speciaals gemerkt ofzo..

heb gebeld zonet naar mijn garagist en die gaat het laten uitluisteren

enig idee wat het kan zijn of hoeveel dit mij zou kosten?

Het is dus een L serie diesel
(me 2
)
Dus nog niet in gereden t'ja dan kan ik van alles roepen maar dat weet je nog niet.
dus je moet er echt mee rijden (kan geen kwaad)
1: gaat hij hoger als 4000 toeren zo niet kan het zijn : = je nr1 verstuiver lift sensor
of Lmm sensor (lucht massa meter)
2: klinkt hij als een tractor ook niet verder als 4000k : = dieselpomp (brandstofpomp) senor
3: weet niet of dit bij een mk1 ook is maar de EGR kan blijven hangen (bij mk2 geeft dit stooring)
dus dit moet je testen en ook kijken of hij met losgekoppelde LMM beter rijd (denk dan aan het limiet van 4000k merk je dat het beter gaat is hij stuk.
klinkt gek maar het is Zoooooooo)
Dus test en laat het weten



Dus nog niet in gereden t'ja dan kan ik van alles roepen maar dat weet je nog niet.
dus je moet er echt mee rijden (kan geen kwaad)
1: gaat hij hoger als 4000 toeren zo niet kan het zijn : = je nr1 verstuiver lift sensor
of Lmm sensor (lucht massa meter)
2: klinkt hij als een tractor ook niet verder als 4000k : = dieselpomp (brandstofpomp) senor
3: weet niet of dit bij een mk1 ook is maar de EGR kan blijven hangen (bij mk2 geeft dit stooring)
dus dit moet je testen en ook kijken of hij met losgekoppelde LMM beter rijd (denk dan aan het limiet van 4000k merk je dat het beter gaat is hij stuk.
klinkt gek maar het is Zoooooooo)
Dus test en laat het weten

Een mgb verliest geen olie hij markeert alleen zijn territorium.
hehe thanks voor je post
!
euhm met alle respect maar ik ga er niet gek mee doen
.. ik ga morgen bellen naar mijn garagist en hij zal een afspraak maken om alles uit te luisteren..
Mijn mg heeft niet graag véél toeren
..
trouwens, is dit normaal dat de pedalen enorm stroef zijn bij een mg zr?
Thanks ;D
edit dr doggystyle : niet quoten als je reageert op het vorige bericht

euhm met alle respect maar ik ga er niet gek mee doen

Mijn mg heeft niet graag véél toeren

trouwens, is dit normaal dat de pedalen enorm stroef zijn bij een mg zr?

Thanks ;D
edit dr doggystyle : niet quoten als je reageert op het vorige bericht
:/ bij mij zijn de pedalen echt stroef.. moet vrij veel macht gebruiken om die in te duwen.. zeker in vergelijking met andere wagens dat ik dagelijks mee rijroland schreef:bij mijn gaat het soepel.
en hij gaat niet stuk hoor bij 4500 toeren

en hij gaat niet stuk bij 4500 toeren.. hij heeft het gewoon niet zo graag

zeker in 1ste en 2de niet

NEE in de 1e en de 2e moet je ook niet testen dat doe je in 3e of 4e
in 1e en 2e zit een koppel begrenzer en dat werkt niet.
je hoeft ook maar 1x naar 4,5k te trekken dan weet je het al.
(want hij gaat dan maar tot 4k)
en als hij dat niet graag heeft is er iets mis met hem.
(ja hij maakt wat lawaai maar ploft niet uit elkaar
)
en je hoeft ook niet altijd tot 4k door
tot 3k is zat
de koppeling is niet de ligste maar ook niet super zwaar.
kijk eens naar het einde van je koppelingskabel (bij de bak kant)
of de staalkabel gerafeld is in de koppelingsarm blijft water staan
en zo gaat je kabel naar de God#@domme
(Ik heb het gehad en dat is niet de goedkoopste kabel)
TIP boor een klein gat in de arm dan kan het water weg

80 EURO

in 1e en 2e zit een koppel begrenzer en dat werkt niet.
je hoeft ook maar 1x naar 4,5k te trekken dan weet je het al.
(want hij gaat dan maar tot 4k)
en als hij dat niet graag heeft is er iets mis met hem.
(ja hij maakt wat lawaai maar ploft niet uit elkaar

en je hoeft ook niet altijd tot 4k door
tot 3k is zat

de koppeling is niet de ligste maar ook niet super zwaar.
kijk eens naar het einde van je koppelingskabel (bij de bak kant)
of de staalkabel gerafeld is in de koppelingsarm blijft water staan
en zo gaat je kabel naar de God#@domme
(Ik heb het gehad en dat is niet de goedkoopste kabel)
TIP boor een klein gat in de arm dan kan het water weg


80 EURO
Een mgb verliest geen olie hij markeert alleen zijn territorium.