Kopen of niet?

414 416 418 420 45
Plaats reactie
Crimson

Kopen of niet?

Bericht door Crimson »

Ik ben op zoek naar een andere auto, en kwam deze advertentie tegen. Nu heb ik totaal geen verstand van auto's, en lees op internet dat de koppakking van de rover 45 vaak lek gaat. En dat de vervanging daarvan erg duur kan zijn, 500/1000 euro.

Wat vinden jullie van deze advertentie? Als ik de auto ga bekijken, waar moet ik op letten? En is de prijs die ze vragen redelijk?

Alvast bedankt!

Link: marktplaats
Gebruikersavatar
VandenPlas
MG-R Freak
Berichten: 975
Lid geworden op: zo aug 08, 2004 7:04 pm
Woonplaats: Haarlem
Contacteer:

Bericht door VandenPlas »

Je zou eens kunnen informeren of de koppakking al een keer vervangen is.? Misschien dat er nog boekjes of faktuurs aanwezig zijn. Bij mijn Rover ging de koppakking bij 100.000 km eruit. Heb ook wel gehoord dat ze bij 150.000 km of meer gaan. Bij mijn auto is toen een verbeterde pakking-set ingezet. De metalen MLS pakking die destijds door Landrover ontwikkeld is voor de FreeLander. Je schijnt het aan de buitenkant te kunnen zien onder de kop, of de nieuwste koppakking er inzit. Weet alleen niet precies waar je op moet letten.
Auto op de foto van de ad ziet er netjes uit. Als er problemen zij met de koppakking kan je dat ook vaak zien aan het koelreservoir, die dan vervuilt is met olie-resten of aan de peilstok van de motorlolie waar dan sludge (koelvloeistof met olie) aan zit.

Succes met de aankoop ;)
Afbeelding

Rover 75 MK1 Connoisseur (2001) , Austin 1100 Glider (1969), MG B GT MK1 (1967)

MvG. Jeroen
Crimson

Bericht door Crimson »

Bedankt voor je reactie!

Ik zit nog steeds te twijfelen, zal van het weekend even gaan kijken.

Dus de koppakking moet wel bij 150.000 km laten vervangen? En zijn de onderdelen nu echt duurder voor een Rover?
arjen
MG-R Core
Berichten: 1647
Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Bericht door arjen »

Lijkt mij een mooie auto. Onderdelen voor rover zijn niet extreem duur. En koppakking vervangen hoeft ook niet duur te zijn :mrgreen:
De rover 45 is, behalve de koppakking, kwalitatief erg goed. Weinig problemen met elektrisch, wielophanging enz.
Crimson

Bericht door Crimson »

Ik zal extra op de pakking letten.

Nu m`n oude auto nog kwijt zien te raken. Er zit een autodemontage bedrijf in de buurt, kijken wat ze er voor geven.
Gebruikersavatar
VandenPlas
MG-R Freak
Berichten: 975
Lid geworden op: zo aug 08, 2004 7:04 pm
Woonplaats: Haarlem
Contacteer:

Bericht door VandenPlas »

@Crimson
Dus de koppakking moet wel bij 150.000 km laten vervangen?
Zolang er geen problemen zijn, niks aan doen. Wel regelmatig checken of alle vloeistoffen nog op peil zijn.
Maar als er problemen zijn, niet mee doorrijden dan.
Afbeelding

Rover 75 MK1 Connoisseur (2001) , Austin 1100 Glider (1969), MG B GT MK1 (1967)

MvG. Jeroen
Crimson

Bericht door Crimson »

Hij wou 350 voor mn oude Mondeo geven en de Rover verkopen voor 3100. Zonder inruil zal ik hem 2900 bieden.
Gebruikersavatar
Sander02
MG-R Freak
Berichten: 700
Lid geworden op: ma mei 10, 2004 11:08 am
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Bericht door Sander02 »

Ik zou het doen. Mooie auto. Weinig km's. Kan je weer heel wat jaren mee vooruit. Check ook ff of de distributieriem bij 80.000 vervangen is. Dat kost je namelijk zo'n 250 euro. kan je misschien wel een dealtje sluiten met garage. Kijk ff onder de mat van de kofferbak, of het droog is. Of afstandsbediening werkt, electrische ramen/(verwarmde) spiegels.
416SI 1996
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9059
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Bericht door MARTIN »

:mrgreen: mooi exemplaar, ik had hem ook al gespot
Afbeelding
Gebruikersavatar
VandenPlas
MG-R Freak
Berichten: 975
Lid geworden op: zo aug 08, 2004 7:04 pm
Woonplaats: Haarlem
Contacteer:

Bericht door VandenPlas »

En mooie velgen onder dit exemplaar. 8)
Afbeelding

Rover 75 MK1 Connoisseur (2001) , Austin 1100 Glider (1969), MG B GT MK1 (1967)

MvG. Jeroen
Crimson

Bericht door Crimson »

Ik ben er vandaag even geweest. Zag er allemaal heel goed uit, paar lichte krasjes, maar dat is moeilijk te voorkomen.

Ze zetten een nieuwe distributieriem er op en een APK keuring.

Met beetje geluk kan ik hem eind van de week ophalen.
Gebruikersavatar
Sander02
MG-R Freak
Berichten: 700
Lid geworden op: ma mei 10, 2004 11:08 am
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Bericht door Sander02 »

Gefeliciteerd met je mooie auto!
416SI 1996
Crimson

Bericht door Crimson »

Bedankt iedereen voor jullie advies! Zonder had ik hem waarschijnlijk niet gekocht.

Thanks!
Plaats reactie