Remblokken MG ZS MKII - Welk merk?
- rover-ppd
- MG-R Addict
- Berichten: 391
- Lid geworden op: ma jun 30, 2008 9:03 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Oud-Beijerland
Remblokken MG ZS MKII - Welk merk?
Hey allemaal,
Mijn remblokken zijn achter helemaal op en moeten dus worden vervangen.
Waar kan ik deze het beste bestellen? En moet ik er perse een setje bij nemen met nieuwe schoentjes en veertjes enzo?
M'n schijven kunnen nog wel een ronde mee dus het gaat me alleen om de blokjes...
Gr,
Mijn remblokken zijn achter helemaal op en moeten dus worden vervangen.
Waar kan ik deze het beste bestellen? En moet ik er perse een setje bij nemen met nieuwe schoentjes en veertjes enzo?
M'n schijven kunnen nog wel een ronde mee dus het gaat me alleen om de blokjes...
Gr,
Laatst gewijzigd door rover-ppd op do jan 05, 2012 8:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

- rover-ppd
- MG-R Addict
- Berichten: 391
- Lid geworden op: ma jun 30, 2008 9:03 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Oud-Beijerland
Ff vraagje... Als ik het goed in de gaten heb gehouden moet ik binnenkort mijn remblokken aan de voorkant gaan vervangen. Mijn auto heeft nu net 100 K gelopen en mn schijven zijn nog goed genoeg voor een nieuwe ronde blokken, maar op Ebay staan er setjes geventileerde schijven met blokken te koop van Mintex (schijnen goede schijven te zijn) voor een aantrekkelijke prijs.
Kan iemand mij vertellen of mijn auto opmerkelijk beter zal remmen als ik ineens alles vervang of maakt het weing verschil als ik alleen nieuwe blokken zal kopen?
Kan iemand mij vertellen of mijn auto opmerkelijk beter zal remmen als ik ineens alles vervang of maakt het weing verschil als ik alleen nieuwe blokken zal kopen?

Ik weet niet of je al geventileerde schijven hebt voor? Zo niet dan kun je ze niet zomaar vervangen voor geventileerde deze zijn nl. veel dikker.
En voor de remwerking bij normaal gebruik maakt het niet uit of je massieve of geventileerde hebt, het rem oppervlak blijft hetzelfde.
En voor de remwerking bij normaal gebruik maakt het niet uit of je massieve of geventileerde hebt, het rem oppervlak blijft hetzelfde.
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Heb er gegroevde / dimple schijven onder hangen (EBC turbo grooved icm greenstuff blokken voor en achter), maar het onderhoud hieraan valt mij wel mee. Vuilophoping is lang niet zo erg als je zou verwachten, dus regelmatig schoonmaken..? (tja, wat is regelmatig?)
Moet zeggen dat het remresultaat wel verbeterd tov de standaard equip, maar net als mg-zs zegt, veel is het niet. Vind wel dat het wat beter 'bijt'.
Moet zeggen dat het remresultaat wel verbeterd tov de standaard equip, maar net als mg-zs zegt, veel is het niet. Vind wel dat het wat beter 'bijt'.
Johan
- rover-ppd
- MG-R Addict
- Berichten: 391
- Lid geworden op: ma jun 30, 2008 9:03 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Oud-Beijerland
Nu ben ik nog nieuwsgierig of er veel verschil in kwaliteit en/of remkracht zit in verschillende merken.
In Nederland zijn er bij diverse webshops blokken te krijgen waar soms geen merken bij staan of mij onbekend zijn. Iemands tips.
Vanuit Engeland (ebay) kan je voor een goede prijs Mintex, EBC of Brembo scoren.
Wat zijn jullie ervaringen en meningen?
Gr,
In Nederland zijn er bij diverse webshops blokken te krijgen waar soms geen merken bij staan of mij onbekend zijn. Iemands tips.
Vanuit Engeland (ebay) kan je voor een goede prijs Mintex, EBC of Brembo scoren.
Wat zijn jullie ervaringen en meningen?
Gr,

Als je voor de merken gaat moet je zeker weten dat je merken koopt, zoals mg-zs aangeeft, er wordt ook merkloos verkocht. Heb zelf de spullen uit de UK laten leveren (besteld bij PTP), dit scheelt enorm in de kosten. Ebay kan je doen, ook kan je eens googlen naar engelse tuningshops of specialisten.
Als je merkloos of standaard blokken wilt is er volgens mij weinig verschil tussen de OEM (Mg-Rover) of een Brezan eigen leverantie.
Als je merkloos of standaard blokken wilt is er volgens mij weinig verschil tussen de OEM (Mg-Rover) of een Brezan eigen leverantie.
Johan
heb zelf gewone brembo schijven met gewone ebc blokken ( goedkoopste blokken van ebc die er zijn ) En ben er wel goed over te spreken.
Echt veel verschil zul je niet merken met gegroefde schijven ( behalve dat je velgen veel eerder smerig zullen zijn
)
Wil je echt beter remwerk onder de auto zul je meer moeten aanpassen dan alleen gegroefde schijven en sportblokken zoals aangepaste remklauwen, grotere schijven en blokken remleidingen enz....
Als je voor straatgebruik remmerij koopt zou ik wel voor een enigzins goed aangeschreven merk gaan. Weet uit ervaring dat die goedkope merkloze schijven nog wel eens krom willen trekken.
Echt veel verschil zul je niet merken met gegroefde schijven ( behalve dat je velgen veel eerder smerig zullen zijn

Wil je echt beter remwerk onder de auto zul je meer moeten aanpassen dan alleen gegroefde schijven en sportblokken zoals aangepaste remklauwen, grotere schijven en blokken remleidingen enz....
Als je voor straatgebruik remmerij koopt zou ik wel voor een enigzins goed aangeschreven merk gaan. Weet uit ervaring dat die goedkope merkloze schijven nog wel eens krom willen trekken.
- rover-ppd
- MG-R Addict
- Berichten: 391
- Lid geworden op: ma jun 30, 2008 9:03 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Oud-Beijerland
Hey, graag wil ik even jullie mening.
Door de verzendkosten vallen de prijzen een klein beetje tegen, maar via Ebay heb ik het volgende gevonden incl verzending:
Mintex blokken voor €45,-
Zelfde blokken met vented schijven €85,-
Brembo blokken €55,-
Wat adviseren jullie? Ik hoor ook graag eventuele Nederlandse opties in dezelfde prijscategorie.
Gr,
Door de verzendkosten vallen de prijzen een klein beetje tegen, maar via Ebay heb ik het volgende gevonden incl verzending:
Mintex blokken voor €45,-
Zelfde blokken met vented schijven €85,-
Brembo blokken €55,-
Wat adviseren jullie? Ik hoor ook graag eventuele Nederlandse opties in dezelfde prijscategorie.
Gr,
