distri interval
distri interval
weet iemand wat de distributie interval is voor een 1.4 k-serie is ?
ik dacht 6 jaar of 120.000 km ? of zoiets ?
ik dacht 6 jaar of 120.000 km ? of zoiets ?
-
- MG-R Addict
- Berichten: 369
- Lid geworden op: wo dec 06, 2006 10:08 pm
- Woonplaats:
- Locatie: bredene (BE)
- Steven Rover
- MG-R Freak
- Berichten: 966
- Lid geworden op: vr sep 29, 2006 3:51 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Gelderland
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
euh neen.
EU3 motoren(wasted spark) zijn inderdaad altijd automatisch.
Maar er zijn heel veel verdeelkap motoren met automatische spanner.
Je zal de distributiekap er af moeten trekken, ik heb ze van 1997 gezien met automatische spanner en 1999 met handmatig, maar doorgaans is 1998 het overgangs jaar.
De kap moet er dus af!
Je kan het overigens ook zien aan de riem zelf, 23mm breed betekent 143 tanden en handmatige spanrol, 26mm breed betekent 145 tanden en automatische spanrol.
EU3 motoren(wasted spark) zijn inderdaad altijd automatisch.
Maar er zijn heel veel verdeelkap motoren met automatische spanner.
Je zal de distributiekap er af moeten trekken, ik heb ze van 1997 gezien met automatische spanner en 1999 met handmatig, maar doorgaans is 1998 het overgangs jaar.
De kap moet er dus af!
Je kan het overigens ook zien aan de riem zelf, 23mm breed betekent 143 tanden en handmatige spanrol, 26mm breed betekent 145 tanden en automatische spanrol.
Laatst gewijzigd door 118GTR op ma feb 20, 2012 8:08 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
goed komen we aan bij het volgende...
mijn nokkenasdrager begint wat te lekken. De riem is 3 jaar ( 60.000 km ) geleden vervangen.
Voor zover ik het even snel bekeken heb moet dat nokkenasgedeelte er dus af, en dus de kopbouten los.
Nu neem ik dan gelijk de riem en de pomp maar mee want ik heb de boel toch in de handen.
Is de vraag zal ik gelijk de koppakking meenemen ? Heb dan toch bijna alles losliggen en moet dan waarschijnlijk toch al nieuwe kopbouten kopen en een koppakking zelf zal de kosten ook niet meer zijn.
Ben normaal gesproken niet zo van het preventief vervangen magoed, is nu een hele kleine moeite.
Auto heeft 106.000 km gelopen en de originele koppakking zit er nog in.
Heb overigens geen problemen met de huidige koppakking.
mijn nokkenasdrager begint wat te lekken. De riem is 3 jaar ( 60.000 km ) geleden vervangen.
Voor zover ik het even snel bekeken heb moet dat nokkenasgedeelte er dus af, en dus de kopbouten los.
Nu neem ik dan gelijk de riem en de pomp maar mee want ik heb de boel toch in de handen.
Is de vraag zal ik gelijk de koppakking meenemen ? Heb dan toch bijna alles losliggen en moet dan waarschijnlijk toch al nieuwe kopbouten kopen en een koppakking zelf zal de kosten ook niet meer zijn.
Ben normaal gesproken niet zo van het preventief vervangen magoed, is nu een hele kleine moeite.
Auto heeft 106.000 km gelopen en de originele koppakking zit er nog in.
Heb overigens geen problemen met de huidige koppakking.
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Als je de nokasdragerpakking wil vervangen dan hoeven de kopbouten NIET los.
Als je toch besluit de kopbouten te verwijderen, dan ook een nieuwe kopakking.
Maar als ik het zo hoor, dan zou ik er helemaal niets aan doen, als het lekt via de nokas drager dan is het normaal gesproken minimaal, als in <1 liter per jaar. Het levert uiteindelijk een wat vies blok op, maar that's it, olie iets regelmatiger bijvullen is mijn devies.
Als je toch besluit de kopbouten te verwijderen, dan ook een nieuwe kopakking.
Maar als ik het zo hoor, dan zou ik er helemaal niets aan doen, als het lekt via de nokas drager dan is het normaal gesproken minimaal, als in <1 liter per jaar. Het levert uiteindelijk een wat vies blok op, maar that's it, olie iets regelmatiger bijvullen is mijn devies.
Laatst gewijzigd door 118GTR op ma feb 20, 2012 8:09 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
-
- MG-R Core
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
- Woonplaats: Oosterwolde (fr)
Die distributiesets zijn inderdaad wel een tijd door elkaar gebruikt.
Wanneer je geen dis ontsteking hebt dan even controleren.
Voor lekkage bij de nokkenas drager hoeven de kopbouten niet los. Maar wanneer de originele er nog tussen zit, dan kun je deze alsnog het beste mee vervangen. Zoveel extra werk is het dan inderdaad niet meer.
Wanneer je geen dis ontsteking hebt dan even controleren.
Voor lekkage bij de nokkenas drager hoeven de kopbouten niet los. Maar wanneer de originele er nog tussen zit, dan kun je deze alsnog het beste mee vervangen. Zoveel extra werk is het dan inderdaad niet meer.