200-serie cabrio lekt koelvloeistof bij sensor op radiateur
200-serie cabrio lekt koelvloeistof bij sensor op radiateur
Hi,
Afgelopen zomer heeft Johan mijn radiateur voor me vervangen. De sensor die (als je voor de auto staat met het gezicht naar de auto) links aan de zijkant van de radiateur zit was al een beetje lam. Nu lijkt het erop dat de auto bij die sensor toch best wat koelvloeistof verliest.
Is dit een bekend probleem? En wat valt er tegen te doen? En zou een nieuwe sensor een oplossing zijn? Want de kans bestaat dat deze nieuwe radiateur gewoon een fractie te grote opening heeft zodat de sensor niet goed klemt.
Hoe noemt men deze sensor overigens?
Afgelopen zomer heeft Johan mijn radiateur voor me vervangen. De sensor die (als je voor de auto staat met het gezicht naar de auto) links aan de zijkant van de radiateur zit was al een beetje lam. Nu lijkt het erop dat de auto bij die sensor toch best wat koelvloeistof verliest.
Is dit een bekend probleem? En wat valt er tegen te doen? En zou een nieuwe sensor een oplossing zijn? Want de kans bestaat dat deze nieuwe radiateur gewoon een fractie te grote opening heeft zodat de sensor niet goed klemt.
Hoe noemt men deze sensor overigens?
Ja hij lekt nog steeds. Vanmorgen even bij m wezen kijken, heeft al n maand niet gelopen maar 2 kuchen en hij liep
en dat met die vorst.
Afijn gestart, effe bakkie leut gedaan bij de boer waar die staat en toen ik terugkwam dacht ik; he natte plek onder de auto, geen olie, even proeven, kvs...
Dat ding dus, maar is alleen een ring genoeg of moet r een nieuwe sensor in?
Tankje zat nog helemaal vol, dus tis net van die 10 minuten draaien geweest denk ik, alleen lekken als er druk op komt

Afijn gestart, effe bakkie leut gedaan bij de boer waar die staat en toen ik terugkwam dacht ik; he natte plek onder de auto, geen olie, even proeven, kvs...
Dat ding dus, maar is alleen een ring genoeg of moet r een nieuwe sensor in?
Tankje zat nog helemaal vol, dus tis net van die 10 minuten draaien geweest denk ik, alleen lekken als er druk op komt
jah, dat kan kloppen
er stroomt pas koelwater doorheen als je thermostaat open gaat. ( bij een graad of 85 / 90 )
Als je die ring / pakking vervangt zou het opgelost moeten zijn. Of de sensor zelf moet lekken maar die kans is extreem klein.
Even de sensor er uit draaien en die samen met de ring/pakking meenemen naar een automaterialenzaak en even een nieuwe halen.
en na die tijd natuurlijk de boel weer aanvullen met kvs en even ontluchten

Als je die ring / pakking vervangt zou het opgelost moeten zijn. Of de sensor zelf moet lekken maar die kans is extreem klein.
Even de sensor er uit draaien en die samen met de ring/pakking meenemen naar een automaterialenzaak en even een nieuwe halen.
en na die tijd natuurlijk de boel weer aanvullen met kvs en even ontluchten

Even een duwtje, nu al een aantal keer mee gereden, en slechts 1x een beetje kvs bijgevuld, je ziet ook geen nattigheid meer bij de sensor
Ander vraagje; Als je de motor start draait ie wel z'on 1300 toeren, das aardig veel denk ik, want als ie op tempratuur is zakt het al snel tot 1000/1100 toeren, maar wat kan ik daar aan doen?
Nog een eigenaardigheidje; de koelwatermeter blijft bij snelheden boven de pakweg 75 km/u helemaal naar beneden staan, en pas daaronder komt ie in beweging, maar ng nooit warmer geweest dan '3' uur..
Wie o wie weet hoe of wat
214 van 1993

Ander vraagje; Als je de motor start draait ie wel z'on 1300 toeren, das aardig veel denk ik, want als ie op tempratuur is zakt het al snel tot 1000/1100 toeren, maar wat kan ik daar aan doen?
Nog een eigenaardigheidje; de koelwatermeter blijft bij snelheden boven de pakweg 75 km/u helemaal naar beneden staan, en pas daaronder komt ie in beweging, maar ng nooit warmer geweest dan '3' uur..
Wie o wie weet hoe of wat


214 van 1993