Rover 45 IDt ---> gemaakt
-
- MG-R Core
- Berichten: 2527
- Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
- Woonplaats: Nieuwegein
- Locatie: NIEUWEGEIN
Rover 45 IDt ---> gemaakt
Wat ik nu weer heb.....
afgelopen week was een van de slangen van mijn koelvloeistof gescheurd, deze heb ik vervangen, opnieuw gevuld met vloeistof.
Alleen is het een gedoe om het systeem te ontluchten vanwege gebrek aan ontluchtingsnippel. uiteindelijk is het nu wel gelukt volgens mij, had vanochtend een goede warme kachel, dat deed hij daarvoor niet.
koelvloeistof niveau is ook goed, al 100 KM gereden zonder problemen.
Alleen nu komt het:
De auto klinkt als een oude tractor, mist ook vermogen, maar geen zware uitstoot van roet. daarbij komt de auto ook niet boven de 4000 toeren.
Heb de needle lift sensor al nagekeken en schoongemaakt. MAF sensor al vervangen, had er nog 1 liggen.
maar blijft het doen.
Wie heeft er nog ideen wat het kan zijn?
afgelopen week was een van de slangen van mijn koelvloeistof gescheurd, deze heb ik vervangen, opnieuw gevuld met vloeistof.
Alleen is het een gedoe om het systeem te ontluchten vanwege gebrek aan ontluchtingsnippel. uiteindelijk is het nu wel gelukt volgens mij, had vanochtend een goede warme kachel, dat deed hij daarvoor niet.
koelvloeistof niveau is ook goed, al 100 KM gereden zonder problemen.
Alleen nu komt het:
De auto klinkt als een oude tractor, mist ook vermogen, maar geen zware uitstoot van roet. daarbij komt de auto ook niet boven de 4000 toeren.
Heb de needle lift sensor al nagekeken en schoongemaakt. MAF sensor al vervangen, had er nog 1 liggen.
maar blijft het doen.
Wie heeft er nog ideen wat het kan zijn?
Laatst gewijzigd door Mista T op wo apr 04, 2012 3:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
dat is het traktor syndroom (Timing Solenoid)kost je een nieuwe brandstofpomp OF je moet het zelf maken
http://forums.mg-rover.org/showtread.ph ... ht=tractor
zoek bij mg-rover org. even bij (Timing Solenoid replacement guide
)vindt je alles
of tik het in bij google heb je het meteen
http://forums.mg-rover.org/showtread.ph ... ht=tractor
zoek bij mg-rover org. even bij (Timing Solenoid replacement guide
)vindt je alles

of tik het in bij google heb je het meteen

Een mgb verliest geen olie hij markeert alleen zijn territorium.
-
- MG-R Core
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
- Woonplaats: Oosterwolde (fr)
Inderdaad, de verstelplunjer op de pomp wil nogwel eens stuk staan. De pomp blijft dan in zijn vroegste stand staan. Je kunt als tijdelijke oplossing de pomp iets later zetten, door de poulie van de nokkenas (aan de pompkant) rechtsom te draaien. Hiervoor hoeft alleen het kapje eraf, dan 4 boutjes lossen op de nokkenas poulie en dan kun je de pomp bijstellen. Van te voren wel even afmerken zodat je hem na reparatie in de originele stand terug kan zetten.
Je hebt alleen wel kans dat ie dan wat moeilijker aanslaat met dit koude weer.
Je hebt alleen wel kans dat ie dan wat moeilijker aanslaat met dit koude weer.
-
- MG-R Core
- Berichten: 2527
- Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
- Woonplaats: Nieuwegein
- Locatie: NIEUWEGEIN
DAt vermoeden had ik ook al een beetje gekregen, had inderdaad wel gezocht op internet hierna en vond deze inderdaad ook.
nog even bij een garagebedrijf langsgeweest en die had inderdaad het idee dat de timing niet goed stond, dat verklaard dus dit euvel....
Maar ja, probleem is nu dat ik een nieuwe solenoid moet vinden, dus maar even zoeken...... en dat het stervenskoud is om nu buiten te doen....
Misschien eerst maar eens nameten misschien...
Grappige is dat ik geen motormanagement lampje of iets dergelijks heb gehad...
nog even bij een garagebedrijf langsgeweest en die had inderdaad het idee dat de timing niet goed stond, dat verklaard dus dit euvel....
Maar ja, probleem is nu dat ik een nieuwe solenoid moet vinden, dus maar even zoeken...... en dat het stervenskoud is om nu buiten te doen....
Misschien eerst maar eens nameten misschien...
Grappige is dat ik geen motormanagement lampje of iets dergelijks heb gehad...
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
je lampje gaat pas branden als je timing niet klopt dus niet als je Timing Solenoid kapot is
maar als de timing belt een tand is versprongen.
hoe dat het zit met dat wat arjen verteld weet ik niet of ie dan brand.
ik zelf zal niet aan die poulie gaan zitten.
hij loopt nu tot 4000 goed maar als je er aan zit wat dan
klopt je timing helemaal niet meer
maar als de timing belt een tand is versprongen.
hoe dat het zit met dat wat arjen verteld weet ik niet of ie dan brand.
ik zelf zal niet aan die poulie gaan zitten.
hij loopt nu tot 4000 goed maar als je er aan zit wat dan

klopt je timing helemaal niet meer

Een mgb verliest geen olie hij markeert alleen zijn territorium.
zij gebruiken ook de bosch vp30
http://www.ebay.nl/itm/TRANSIT-FUEL-PUM ... 43aabba51e
of
http://www.ecu-tronic.nl/
http://www.ebay.nl/itm/TRANSIT-FUEL-PUM ... 43aabba51e
of
http://www.ecu-tronic.nl/
Een mgb verliest geen olie hij markeert alleen zijn territorium.
-
- MG-R Core
- Berichten: 2527
- Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
- Woonplaats: Nieuwegein
- Locatie: NIEUWEGEIN
Ga wel eens informeren bij verschillende bedrijven.
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
- rover4u2nv
- MG-R Core
- Berichten: 174
- Lid geworden op: za apr 24, 2010 4:29 am
- Woonplaats: Den Haag
the meeste garages zijn te lui om de solenoid te vervangen en zal gaan adviseren om een andere pomp op te gooien. net als roland zij alleen de solenoid te vervangen. dus bij deze.
http://forums.mg-rover.org/showthread.p ... g+solenoid
http://forums.mg-rover.org/showthread.p ... g+solenoid
Honda civic B18C4 Vtec
Rover 45 Mk2 Idt Sterling
Nitrous is like a hot girl with an STD... you wanna hit it, but your afraid of the consequences
Rover 45 Mk2 Idt Sterling
Nitrous is like a hot girl with an STD... you wanna hit it, but your afraid of the consequences
arjan_m schreef:F*ck the shirt, I'll do the lady....
-
- MG-R Core
- Berichten: 2527
- Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
- Woonplaats: Nieuwegein
- Locatie: NIEUWEGEIN
Dit loopt nog steeds, inmiddels heb ik de onderdelen binnen gekregen,
tenminste de sensor, echter door gebrek aan tijd en ruimte en een overschot aan slecht weer ben ik hier nog steeds niet aan toe gekomen om het te doen...
De auto loopt gewoon prima, klinkt alleen als een natte krant en mist een beetje vermogen....
Al met al heb ik zoveel gelezen dat ik er van overtuigd ben dat het inderdaad deze sensor is, maar de plek waar deze zit is dusdanig lastig dat je er wel de tijd voor moet nemen.
tenminste de sensor, echter door gebrek aan tijd en ruimte en een overschot aan slecht weer ben ik hier nog steeds niet aan toe gekomen om het te doen...
De auto loopt gewoon prima, klinkt alleen als een natte krant en mist een beetje vermogen....
Al met al heb ik zoveel gelezen dat ik er van overtuigd ben dat het inderdaad deze sensor is, maar de plek waar deze zit is dusdanig lastig dat je er wel de tijd voor moet nemen.
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi