Vraag over verbruik koelvloeistof

214 216 218 220 25
Plaats reactie
Bouchee23

Vraag over verbruik koelvloeistof

Bericht door Bouchee23 »

Hallo

Ik heb een Rover 25 vi uit 2000

ik heb in de laatste 3 maanden 2x mijn koelvloeistof reservoir bij moeten vullen.

maar ik en de garage waar ik m na heb laten kijken snappen er eigenlijk niets van.

Er komt wel wat witte rook uit de uitlaat maar niet dat je zegt van WAUW
ook kunnen we geen smurrie vinden bij oliedop of olie peilstok

ook kunnen we nergens een lekkage vinden de vin van de motor slaat ook gewoon aan hij bouwt ook netjes druk op en dergelijke.

midden 2008 is mijn koppakking vervangen (nieuwe type) ook gevlakt en waterpomp en riemen ook maar meteen vervangen. ik heb in de tussentijd zon 40 duizend kilometer gereden zou mijn koppakking dan misschien toch lek zijn?
of is er wat anders aan de hand?

De auto loopt soms ook onregelmatig net alsof hij op 3 poten loopt maar alleen stationair iemand een idee of dit met elkaar te maken heeft?

mijn uitlaat is wel lek en behoorlijk ook moet ik vervangen word deze maand gedaan zou het daar misschien iets mee te maken kunnen hebben? het slechte lopen dan in ieder geval?

alvast hartelijk dank voor jullie reactie

groetjes Wesley
MARTIN
MG-R Core

Bericht door MARTIN »

:mrgreen: het antwoord kan je in ditzelfde topic vinden {witte rook} ;)
Afbeelding
Bouchee23

Bericht door Bouchee23 »

Ik heb je bericht gelezen maar mijn koppakking zit er pas 40d km in

zou het dan toch weer die pakking zijn?

das wel enorm KUT dan..

zijn uitleg van probleem is koude motor slecht lopen mijn doet bij warme auto en maar heel soms en erge rook

bij mij is iets van niks..
MARTIN
MG-R Core

Bericht door MARTIN »

:mrgreen: als de auto warm is komt er dan ook witte rook uit de uitlaat? en ruikt het zoetig als je er achter staat?
Afbeelding
Bouchee23

Bericht door Bouchee23 »

nee als die warm is komt er geen witte rook uit de uitlaat en ook geen zoete lucht wat me zo op is gevallen heb dan ook niet staan snuffelen aan mn uitlaat haha

zou het bij mij mss dan die inlaatspruistuk pakking kunnen zijn? heb geen plasje onder de auto
arjen
MG-R Core

Bericht door arjen »

Waarschijnlijk inlaatpakking. stationair heb je een hoog vacuum, wat de kans op lekkage naar een inlaatkanaal vergroot. Hoeft dan niet perse ook uitwendig te lekken.
Bouchee23

Bericht door Bouchee23 »

Oh ff voor duidelijkheid das nie zo duur als koppakking toch?
of vergis ik me nou haha

het leek me sterk dat die koppakking weer kapot was leek me niet logisch maar je weet nooit he

in ieder geval hardstikke bedankt voor jullie reactie
arjen
MG-R Core

Bericht door arjen »

Inlaatpakking vervangen is niet zo duur hoor. Zo'n 10 a 20 euro voor de pakking, een paar liter koelvloeistof en een uurtje werk. Denk dat het gemiddeld zo rond de 100 euro kost.
Bouchee23

Bericht door Bouchee23 »

kunnen ze dt testen of die lek is met op druk zetten en co meting van koelvloeistof?

want dat hebben ze namelijk gedaan en konden niets vinden..

ik snap er niets meer van
Arjen P.

Bericht door Arjen P. »

Het kan ook zijn dat de afdichting van het thermostaathuis in de buis aan de achterkant van het blok hard geworden is en een beetje lekt.
De koelvloeistof druppelt dan op het blok en als je wat langere afstanden rijdt waardoor het blok goed warm wordt verdampt de koelvloeistof waardoor je het niet meer terug vindt.
Als het koelsysteem een tijdje op druk gezet wordt zou je daar dan wel wat koelvloeistof moeten vinden.
Bouchee23

Bericht door Bouchee23 »

okee bedankt zal dat eens na laten kijken bedankt voor je reactie:)
Plaats reactie