Accu/start issues

214 216 218 220 25
Plaats reactie
BramK

Accu/start issues

Bericht door BramK »

Wat is ongeveer de levensduur van een auto-accu?

Vorig is in onze R25 een nieuwe accu gezet, na allerlei problemen met starten.
Afgelopen zomer zijn we er al achter gekomen dat we ongeveer 15min muziek kunnen luisteren in de auto (bij het wachten bijvoorbeeld), dan is de accu leeg en start ie ook niet meer.
En nu heeft de auto twee weken stilgestaan en wil hij ook niet starten..

Nu denk ik als eerte aan de accu, maar zijn er ook nog andere (stroom)problemen die dit kunnen veroorzaken?
JD
MG-R Core

Bericht door JD »

levensduur van de accu weet ik eigenlijk niet. Mijn vorige heeft 10 jaar in mn rover gezeten. ( dacht dat ze zo'n 6 jaar meegingen gemiddeld )

Dingen zoals je alarm gebruiken ook stroom als je er niet bent. Ook zou bijvoorbeeld een verkeerd aangesloten audio versterker je accu leeg kunnen trekken.
De enige manier om daar achter te komen is te meten ( multimeter ) hoeveel stroom je auto verbruikt als je hem niet gebruikt.
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
hAz
MG-R Freak

Bericht door hAz »

Kan je dynamo zijn, als de spanningsregelaar defect is loopt er constant een behoorlijke lekstroom door de dynamo --> accu loopt leeg.
Je acculampje bij draaiende motor hoeft bij dit defect niet perse te branden...
hAz
supergROVER

rijdt hedendaagsch weer een tijdje lekker in de 75 Tourer en dat is heerlijk!
MARTIN
MG-R Core

Bericht door MARTIN »

:mrgreen: ik denk ook dat je iets niet goed heb aangesloten of een te lichte accu heb....echter de kwaliteit van de accu kan ook een oorzaak hebben.

een accu van de action of de lokale bouwmarkt voor 50 euro is heel wat anders dan een fatsoenlijke accu van een degelijk merk.

als je dus een zware installatie in de auto heb zal je toch ook echt een zwaardere accu moeten monteren.{hoger ampére }
Afbeelding
littldevil

Bericht door littldevil »

zwaarder batterijtje steken ;)

en als je bvb uw auto paar weken stil laat staan best de zwarte massa kabel verwijderen van de batterij
maar wat ook wel kan zoals ik bij mijn ex vriendin tegen gekomen ben is dat als je met een versterker zit of andere extra elektronica ( bij haar was het een neon kit) dat deze een bepaalde stroom continu trekt door een foutj in de elektroncia
FMB

Bericht door FMB »

Bij mij was het uiteindelijk de startmotor die de geest gaf. Op een gegeven moment zat er net een nieuwe accu in en kon ik na 5 minuten luisteren naar de radio bij stilstand de auto opeens niet meer starten...
BramK

Bericht door BramK »

Is dus echter niet heel erg duidelijk :) M.a.w. dit gaat boven mijn petje...

Nieuw event om eraan toe te voegen, de heeft het sinds de vorige keer prima gedaan, startte goed en zonder problemen.
Daartussen zaten soms een paar dagen. Laatste keer met de auto gereden was afgelopen vrijdagmiddag, geen vuiltje aan de lucht.

En nu is het maandagmiddag en jawel, weer geen sjoege. Ja, een ratelende startmotor :(

Dus maar even contact gezocht met de garage waar hij in onderhoud is, mogen hun gaan speuren. Ik hou jullie op de hoogte...
Plaats reactie