alarm probleem

414 416 418 420 45
Plaats reactie
basjebas
MG-R Core
Contacteer:

alarm probleem

Bericht door basjebas »

zojuist tijdens een hevige bui ging mijn alarm af.:evil: . ik naar de auto gehold. en een keer opnieuw opslot gedaan.
Knippert keurig 3 keer tot ziens. en na ong. 3 sec gaat het alarm weer loeien. en blijft de interieur verlichting branden. ik kijk of alle deuren dicht zijn. en zijn ze... poging 2 met opslot doen. weer loeien...

nu staat de auto droog in de garage maar niet opslot... wat kan dit zijn:?: :?: :?:
Groet, Bas
JD
MG-R Core

Bericht door JD »

kun je hem met de sleutel ook niet op slot doen ?
dan gaat bij de mijne het alarm er niet op.

Heb in het verleden ook problemen gehad met mn alarm. De dealer kan je alarm uitlezen.
In mijn geval bleek dat de schakelaar die onder de motorkap zit de boosdoener was. Daar zit een rubber omheen wat uitgedroogd was waardoor er vocht bij kon komen en daardoor mn alarm afging.

*edit*
en was het niet zo dat je alarm zichzelf reset als je de accupolen er een paar minuten afhaalt ?
Laatst gewijzigd door JD op ma jan 02, 2012 12:15 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
basjebas
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door basjebas »

als ik hem met de sleutel opslot doe knippert die ook 3 keer... volgens mij is dat toch het teken dat t alarm er opzit??

zelf heb ik een vermoeden op een deurschakkelaartje... aangezien t lampje deur open ook brande....
Groet, Bas
JD
MG-R Core

Bericht door JD »

dat is normaal gesproken idd het teken dat het alarm er opzit.

maar het zou best eens die deurschakelaar kunnen zijn. dat zou ook verklaren dat je binnenverlichting blijft branden. ;)
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
basjebas
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door basjebas »

naja... dan morgen daar maar naar kijken.....
Groet, Bas
basjebas
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door basjebas »

vanmorgen de deur schakelaar los gehaald en schoon gemaakt en in gespoten..

en alarm ging niet af dus dacht het is opgelost..
toen rond 16. uur ging het alarm weer af... dus ik naar de oud dealer in Waalwijk gereden en de schakelaar hebben ze daar doorgemeten en zeiden die is nog goed en ligt aan de motorkapsensor.

ik rij naar huis en mijn lampje van deur open gaat in een keer aan. en doe de linksachterdeur open en weer dicht en het lampje gaat weer uit..

dus heb nu maar de schakelaar ertussen uitgehaald en zojuist een nieuwe besteld.... hopen dat het dan over is...
Groet, Bas
JD
MG-R Core

Bericht door JD »

hebben ze hem ook uitgelezen?
hopen dat t zo over is :D
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
basjebas
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door basjebas »

nee ze hebben hem niet uitgelezen... ze waren daar nou niet de vriendelijkste...

als het alarm nu niet meer afgaat vind ik t prima... anders ga ik wel langs van noort....
Groet, Bas
Johan
MG-R Addict

Bericht door Johan »

Om de motorkap schakelaar te controleren moet je de auto eens op slot zetten met de kap open, vervolgens dicht doen. Dan zouden (als het goed is) de lichten ook weer 3 keer knipperen. Zelfde geldt voor de kofferbak.

Je hebt ook kans dat de kabelboom in de bestuurdersdeur / carroserie bij het dash door de jaren heen wat slijtage heeft opgelopen (deur open en dicht) dat daar slechte contacten zitten (losse, gebroken draden of verouderde draden). Met een beetje hadigheid en speurwerk kost je dit een middagje solderen en schroeven.
Johan
Plaats reactie