En opnieuw een banden topic.....
Wist niet eens dat er al een SC5 was, heb ik 4 ook gemist?
Er is zoveel keus en bij elke band kun je voor en tegens hebben.
Bridgestones vind ik te snel cuppen.
Michelin is een redelijk veilige keuze, maar zelfs de Pilot Sport gaat wel bandenlawaai geven naar mate ze ouder worden. Slijtage is goed.
Goodyear vind ik vrij rumoerig.
Continental SC3 is een goede allrounder.
Zelf rijd ik nu op Vredestein Ultrac Cento en Vredestein Wintrac Extremes in 225-45-17. Geen supersportieve banden, maar wel vrij goed allround en waren redelijk gunstig in aanschaf.
Er is zoveel keus en bij elke band kun je voor en tegens hebben.
Bridgestones vind ik te snel cuppen.
Michelin is een redelijk veilige keuze, maar zelfs de Pilot Sport gaat wel bandenlawaai geven naar mate ze ouder worden. Slijtage is goed.
Goodyear vind ik vrij rumoerig.
Continental SC3 is een goede allrounder.
Zelf rijd ik nu op Vredestein Ultrac Cento en Vredestein Wintrac Extremes in 225-45-17. Geen supersportieve banden, maar wel vrij goed allround en waren redelijk gunstig in aanschaf.
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Het kan wel, band omdraaien op de velg EN velg verplaatsen L<->R op de auto.bam schreef: Theoretisch zou dat kunnen alleen is de draairichting dan verkeerd
Denk er maar eens over na, als je 4 nieuwe banden bestelt zijn ze namelijk wel alle 4 exact gelijk, pas nadat ze op een velg gezet worden zijn ze specifiek voor L of R.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Meeste banden met een draairichting hebben geen 'inside' of 'outside' inderdaad, en de banden met een 'outside' hebben vaak geen draairichting...
Al moet officieel de productie datum wel leesbaar aan de buitenzijde zitten, maar men gaat veelal akkoord met de DOT.
Veel te vroeg voor dit soort problematiek.
Al moet officieel de productie datum wel leesbaar aan de buitenzijde zitten, maar men gaat veelal akkoord met de DOT.
Veel te vroeg voor dit soort problematiek.

Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3507
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Ik snap wel wat je bedoelt maar het profiel is op dusdanig manier gemaakt dat er maar één juiste draairichting is. Dus als je ze zou willen wisselen moet je echt de band van de velg halen en aan de andere kant er weer om laten leggen. Al typende zie ik dat we nu allebei hetzelfde zeggen, maar dan anders118GTR schreef: Het kan wel, band omdraaien op de velg EN velg verplaatsen L<->R op de auto.
Denk er maar eens over na, als je 4 nieuwe banden bestelt zijn ze namelijk wel alle 4 exact gelijk, pas nadat ze op een velg gezet worden zijn ze specifiek voor L of R.



My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Je kan ze wel verwisselen zie hierboven.bam schreef:Als er alleen outside op staat kan dit maar mijn huidige toyo proxes hebben een draai richting.
Maar handig is het niet, de linkerzijde blijft de linkerzijde van de band. Of hij nu links of rechts is gemonteerd.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- TonEe
- MG-R Addict
- Berichten: 323
- Lid geworden op: wo sep 23, 2009 6:59 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Eindhoven
Update: Inmiddels zitten er 4 nieuwe Continental ContiSportContact 5 banden onder. Gelijk maar laten uitlijnen omdat dat ook nodig was (blijkbaar). Moet zeggen dat het weer strakker op de weg ligt en dat ik het gevoel heb dat het ook stiller/rustiger is geworden door de nieuwe banden.
Nog wel het advies gekregen om ze elke 5-10K km om te laten zetten van voor naar achter en van achter naar voor voor een gelijkmatiger slijtpatroon. Zal dat in de gaten houden en maar gaan doen, als ik daarmee langer met mijn banden kan doen....
Nog wel het advies gekregen om ze elke 5-10K km om te laten zetten van voor naar achter en van achter naar voor voor een gelijkmatiger slijtpatroon. Zal dat in de gaten houden en maar gaan doen, als ik daarmee langer met mijn banden kan doen....
Wat is jullie opinie over Minerva banden, had er eigenlijk nog nooit van gehoord. Heb niet zo lang geleden een MG ZT gekocht met 18" velgen, en deze hadden 4 recentelijk gemonteerde Minerva banden erom. Hopelijk zijn deze ok, ben niet van plan om direct de banden te wisselen.
Laatst gewijzigd door Edgar op do jan 19, 2012 11:47 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Dit is mooi weer om die minerva's te testen!!
Gewoon de hoek om gaan met normale snelheid en dan ineens scherp insturen als hij uitbreekt met normale snelheid zijn ze levensgevaarlijk maar happen ze zich vast en stuurt hij scherp in dan zijn ze redelijk tot goed.
Vooral op die mini rotonde's kun je dit proberen.
Gewoon de hoek om gaan met normale snelheid en dan ineens scherp insturen als hij uitbreekt met normale snelheid zijn ze levensgevaarlijk maar happen ze zich vast en stuurt hij scherp in dan zijn ze redelijk tot goed.
Vooral op die mini rotonde's kun je dit proberen.
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Dus Minerva is niet de beste band zoals ik zie, was ik al bang voor
Naja, tijdens de proefrit reed hij tamelijk goed, dus hopelijk blijft hij goed plakken nu ook
Had toch de velgen niet moeten laten wisselen. Zaten 18"om met Continental banden, maar ik wilde de mooiere 18"velgen van de andere ZT die daar stond, en deze had Minerva 


