Radiatorgaas

75 en 75 Tourer
Plaats reactie
Berserker
MG-R Fanatic

Radiatorgaas

Bericht door Berserker »

Goedenmiddag, mede 75 rijders,

Een vraagje , ik heb op verschillende Rover fora een foto gezien van een Rover 75 met in de radiatorgrille ,die, inplaats van de vertilale spijltjes een van RVS ruitjes gaas had, wat ik wel een aardige verandering vind.
Ook de onderliggende grille opening had inplaats van het zwarte draadgaas hetzelfde RVS gaas.
Mijn vraag is, is dit te doen voor een redelijk handige amateur ,met de nodige faciliteiten en gereedschap.
En waar koop je dit gaas , en hoe doe je het vastzetten , enz. ?

Groeten Fred
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

En hoe haal je dan de motorkap van de vergrendelingshaak af?

Afbeelding

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Bart-K
The Big Boss

Bericht door Bart-K »

Door het mechanisme van een ZT over te bouwen??
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Berserker
MG-R Fanatic

Bericht door Berserker »

Hallo, ik heb nog eens rondgevraagd over de sluitingshaak, die kan je als je een beetje slanke handen hebt na het ontgrendelen, onder de motorkap terugduwen, anders is een latje van een 20 cm lang en een 5 cm
breed, en ong. 5 á 6 mm dik en daarin een v vorm in het eind perfekt
toereikend om de motorkap open te krijgen, je kan het oude mechaniek laten zitten.
Over het gaas , je kan op het internet zat gaas vinden, maar dat is van
aluminium, en afgezien van het feit dat aluminium niet erg sterk is, en daardoor gevoelig voor steenslag, is het ook voor zout en andere chemicaliën niet erg goed bruikbaar.
Dus daarom , weet iemand RVS gaas te krijgen ,en hoe doe je dat monteren ?
gr. Fred
Berserker
MG-R Fanatic

Vergrendeling

Bericht door Berserker »

Sorry, ik heb nog eens gemeten, maar mijn opgaaf van de maten van dat latje zijn erg royaal, en daardoor onbruikbaar.
Het past n.l niet tussen de U vormige opvangclip die aan de motorkap vastzit en dat de haak vasthoudt, en die moet je terugduwen.
Maar als je een verfmenglatje dat je gratis bij een blik verf krijgt, dat is 15 mm breed en 3 mm dik, en daarin een V vormige inkeping aan het
uiteinde inzaagt, werkt dit perfekt, en je kan het altijd in je zijvak of ergens anders in de auto meenemen.
Maar mijn vraag Waar en Hoe van het gaas blijft hetzelfde.

gr. Fred
JD
MG-R Core

Bericht door JD »

als je redelijk handig bent gaat je dat wel lukken ;)
Heb het ook gedaan bij mijn 25.
Je hebt een dremel nodig met flexibele as ( zo'n imitatie dremel van 3 tietjes werkt ook, als er maar een flexibele as bij zit ).
daar zet je het slijp schijfje op en dan slijp je zo je spijlen er tussenuit.
daarna even afwerken met een slijpsteentje en dan kan het gaas er is.
Het gaas voor de bovenste grille moet je uit 2 delen maken.
Eerst ruim op maat knippen en dan mooi om de randen van de gaten vouwen en vastlijmen.

Je onderste gaas zit in een kader wat je er vanaf achteren er uit kan pakken ( gaat het beste als je je bovenste grille er uit hebt ). Altans dat denk ik want bij de 25 zit het ook zo. Dan het gaas op maat knippen en in het kader stoppen en terugzetten.

Wat voor soort gaas je er indoet kun je zelf bepalen. Zijn veel soorten te krijgen bij autozaken. Let wel op dat er behoorlijk kwaliteits verschil inzit. Het mooiste is rvs gaas.
Als kit zou ik iets van simson 007, sikaflex 252, k1 kit of iets vergelijkbaars gebruiken. In ieder geval een sterk lijmende kit. Verkrijgbaar bij een automaterialenzaak, die kunnen je aan de juiste kit helpen. Normale prijs voor zo'n tube is €15,- / €20,- . 1 tube heb je zat aan
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

Met een zijkniptang knip je de schotjes weg en met een stanley mes snij je de restanten mooi glad.
Voor gaas ga op zoek naar rvs gaas uit een zt bumper of ga langs bij een constructie bedrijf.
Je moet de gril wel spuiten want waar de schotjes zaten zit nu geen verf.

Ik persoonlijk vond het niet mooi en ben voor een bumper van een ZT gegaan, maar ik had dan ook geen rvs gaas maar een aluminium gaas.
Je verliest dan wel wat chroom maar dat is ten dele wel te herstellen.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Berserker
MG-R Fanatic

Gaas

Bericht door Berserker »

Goedenmorgen, iedereen bedankt voor de goede raad, ik ben er wel door geholpen, en ga het zeker proberen.
Alleen het juiste gaas vinden is moeilijk, ik heb het internet afgestruind en ben er wel gaas tegengekomen ,maar in rollen van 25 meter lang en een 1 meter breed, dat is een beetje te veel.
Dus, als iemand een adres ,merk of iets heeft liggen wat over is, hou ik me aanbevolen.

in ieder geval groeten en een goed weekend,Fred
MARTIN
MG-R Core

Bericht door MARTIN »

Afbeelding
Plaats reactie