de mijne is een 2 liter turbodiesel, en zonder gebruik van de airco, rijd ik ongeveer 1: 14.5 --> 6.9 l / 100 km, dit gebaseerd op ongeveer 50% snelwegrijden, 25% stadsverkeer, en 25% wachten in de file
ik ook 1 op9 a 1 op 10 gemiddeld met meerendeel snelweg (lees file dus stadsverkeer) en trap lekker door als ik rustig rijdt (wAT weinig voorkomt) haalt ie 1 op 12
Mijn Rovertje 25 rijdt gemiddeld 1 op 10 a 10,5. In de stad schakel ik vrij snel op (als een dieselrijder volgens feddesman), maar ik trek hem toch behoorlijk vaak door tot de 7000 rpm. Op de rijksweg rij ik altijd wel te hard.
toevallig vorige week opgelet 1 op 11 ik had bij Shell V-power getankt kijken of het wat uitmaakt maar nee ik merk geen verschil ik had een halfe tank in de stad en de rest op de snelweg ook zoals de verkooptruc van de heer A. Kalf dat je meer vermogen zou hebben ik heb er niks van gemerkt. Ik tank voortaan gewoon weer bij de Makro of bij Tinq de goedkoopste volgens de kampioen en laat die zelfde Tinq nou in de TU Delft wijk staan waar ik werk.
Als ik lange stukken rijd dan haal ik 1L : 14KM
(dit is dan wel met veel snelweggebruik)
Maar normaal haal ik ongeveer 450KM met 1 tank (40L)
dus ongeveer 1L : 11KM
Opmerkelijk, want ik rijd nu op 17" en toen ik op 15" reed was het niet anders, terwijl ik nu, in vergelijking met de kilometerteller, meer kilometers afleg.
de laatste tank was zo'n 1 op 11
maar daar had ik wat langere stukken op de snelweg erop zitten....
Maar gemiddeld 1 op 10..
Heb nu wel een volledige tank V-power... eerst gemixt, zat nog een restant in de tank en nu weer een tank erin... Dus maar FF kijken wat er gebeurt, aangezien mn broertje ermee naar belgie is, kan ie een lekker lang stuk rijden....
Trouwens een 1.8 VVC blok uit de VI met 160 PK
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!