verlagen=kans op problemen?

214 216 218 220 25
Gerald-17
MG-R Core
Contacteer:

verlagen=kans op problemen?

Bericht door Gerald-17 »

Dag, mensen, ik heb eigenlijk in de kop op 'm eindelijk eens te gaan verlagen, maar we zaten vanmorgen om de stamtafel, en een paar mensen zeiden dat de auto, omdat de vering dan stugger is, de boel kan kapot kan stoten, klopta, of is dat gezwets? aangezien hier mensen zijn met verlagingservaring, ben ik er best benieuwd over!
Groeten, Gerald.
ironman

Bericht door ironman »

De mensen die ik ken en de auto hebben laten verlagen (inclusief mezelf) heb ik nog geen slechte verhalen over gehoord.
Er zullen gerust wel een paar slechte verhalen zijn en het zal ook wel afhangen hoeveel en met welke veren je verlaagd.
Ik ben blij dat ik hem heb verlaagd.
Gerald-17
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door Gerald-17 »

ja het was ook meer de 'oudere garde' die het niet adviseren, en ja ik wil ook niet verder dan 4 cm gaan
ironman

Bericht door ironman »

Gerald-17 schreef:ja ik wil ook niet verder dan 4 cm gaan
Ja mag het volgens mij helemaal geen probleem zijn en hoef je ook niet aan de haal met nieuwe schokdempers enzo. (mits natuurlijk je schokdempers nu al niet goed zijn, maar dan moeten ze zonder verlagen ook al vervangen worden)
Dennis 25 Vi

Bericht door Dennis 25 Vi »

Het verlagen kan wel problemen opleveren heb ik begrepen van de dealer. Zeker als je lager als 4 cm wilt, de aandrijfassen, homokineet, banden etc kunnen overmatige slijtage op gaan leveren.

Bij mij is het in ieder geval afgeraden om het te doen, ook omdat er eenvoudig weg geen goede verlagingsset verkrijgbaar is voor mijn wagen.

Maar als je het doet neem doen een goed merk, en laten uitlijnen.
roverdude

Bericht door roverdude »

verlagen brengt inderdaad meer slijtage met zich mee. Mijn roverke is 8 à 10 cm verlaagd en het loopvlak van mijn achterste banden slijt schuin. Doordat de wielen achteraan niet uitgelijnd kunnen worden staan de wielen beetje schuin en slijt zo enkel de binnenkant. Met - 4 cm veren zal dit nog niet zo extreem gaan.
Das dikke shit bij rover zenne, als ge een golfke 8 cm verlaagd plakt em tegen de grond en als ge da bij ne rover doet zijn de kassen nog maar net gevuld als ge 17" velgen hebt.

Ps. het is al mijn tweede paar cardanassen en ze beginnen weeral te tikken :lol: en uitlaatcollector is gebarsten van de kloppen die hij kreeg elke keer als ik van mijn oprit reed...

Greetz roverdude
Gerald-17
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door Gerald-17 »

okay, want ik wil niet verder dan 4 cm gaan...
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

welke set wil je gaan halen gerald? ik ben ook opzoek
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Gerald-17
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door Gerald-17 »

wel, dat weet ik nog niet echt
Texron

Bericht door Texron »

Even een beetje off topic

Maar wat gebeurd er als je twee of drie goede slangklemmen op je veren zet en zo je veer een draai van je veer minder geeft.
Dat gebeurt bij de autocoss ook vaak als je op een onverhard circuit rijd waardoor je stuiterd dus goede vering nodig hebt en als je dan een andere race op een asfalt circuit hebt doen ze er klemmen op waardoor de auto lager wordt dus een betere wegligging hebt.

Nu wil ik dit ook gaan proberen met mijn auto om te kijken of ik dan nog wel "normaal" op Texel kan rijden of dat dat niet meer gaat en dat scheelt mij natuurlijk weer centen en kan ik gewoon rijden dan ga ik over toto het kkopen van een leuk setje verlagingsveren.

Groeten van Texel
Wil W

Bericht door Wil W »

Mark16v schreef:welke set wil je gaan halen gerald? ik ben ook opzoek
Vmaxx :?:

:P
SilverCupr@

Bericht door SilverCupr@ »

Ok, dat ze het in de rally zo wel eens doen is tot daar aan toe, maar om ook zo je auto te gaan verlagen?? Snap dat je er wel wat geld mee bespaart, maar je praat ook over het onderstel van je auto.
Lijkt me niet het meest aangewezen onderdeel om daarop te besparen.
Maar goed, ik hou je niet tegen hoor.... :wink: :mrgreen:
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

bij autostyle kan je van die veerklem sets kopen maar ik zie het niet zo zitten. lijkt me nogal gevaarlijk?
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Texron schreef:Even een beetje off topic

Maar wat gebeurd er als je twee of drie goede slangklemmen op je veren zet en zo je veer een draai van je veer minder geeft.
Dat gebeurt bij de autocoss ook vaak als je op een onverhard circuit rijd waardoor je stuiterd dus goede vering nodig hebt en als je dan een andere race op een asfalt circuit hebt doen ze er klemmen op waardoor de auto lager wordt dus een betere wegligging hebt.

Groeten van Texel
de auto ligt misschien dan wel lager, maar hij is nog steeds even stijf. ERGO=> bij het minste of geringste zit je tegen de grond.

behalve met slangenklemmen kun je ook een stuk van de veer afzagen, geeft hetzelfde effect.

trouwens ik vermoed dat een slangeklem het niet redt tegen zo'n veer, of het moeten echt dingen zijn die ik niet ken.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gerald-17
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door Gerald-17 »

okay, 4 cm gaat nu gebeuren, maar wat wat en hoe en wie en hoeveel€, horen jullie nog 8)
Järv
Moderator
Contacteer:

Bericht door Järv »

SilverCupr@ schreef:.....Snap dat je er wel wat geld mee bespaart, maar je praat ook over het onderstel van je auto.
Lijkt me niet het meest aangewezen onderdeel om daarop te besparen.
Maar goed, ik hou je niet tegen hoor.... :wink: :mrgreen:
100% mee eens.

Veren, schokbrekers, remmen en banden moeten gewoon goed zijn.
Wil je erop besparen .. mij best, maar rij dan wel voor me uit ipv vlak achter me :|
You can go fast ... but I can go anywhere.
Plaats reactie