beste,
tussen dit en X aantal tijd zou ik graag een rover 25 voor de deur zien staan .
maar nu was mijn vraag waar moet je op letten als je hem gaan aankopen, wat zijn de zwakke punten van deze auto?
de koppaking heb ik al opgevangen, maar wat is de naam van de verbeterde koppakking?
ik heb volgende auto's op het oog: http://nl.kapaza.be/antwerpen/rover-25- ... 612650.htm http://nl.kapaza.be/oost-vlaanderen/rov ... 615939.htm
ik zou nattuurlijk graag dat lederen interieurtje hebben en airco etc
maar komt die 84 pk een beetje vooruit (niet dat ik steeds de 1e moet zijn aan verkeerslichten, maar op de snelweg zou ik graag wel wat overschot hebben als ik 120-130 rijd)
alvast bedankt
die 84 pk is zat,
de motor is namelijk precies hetzelfde als de 103 pk versie alleen zit er een andere gasklep en kabel op.
voor zo'n €50,- koop je een andere gasklep met kabel. En dan heb je dus 103 pk rover
verder even de dak rubbers lospakken en kijken of er roest onder zit, en bij de kofferklep scharnieren willen ze ook nog wel eens roesten.
nog een zwak puntje is de bedrading van de kofferbakklep. Deze wil nog wel eens kapot gaan op het scharnierende gedeelte. Is vrij makkelijk op te lossen door er nieuwe draden in te trekken als je zelf een beetje handig bent.
ik ben elektricien van opleiding dus dat zou moeten lukken toch
ook vraag ik me af wat ie drinkt bij normaal rijden en hoeveel KM's je op 1 tank haalt zonder gekke toeren
is die km stand ook een beetje ok?
ik weet namelijk niet hoe pech gevoelig die autotjes zijn enzo
ik heb een 75 pk 1.4 (200-serie) die is wel aardig vergelijkbaar denk ik.
Qua verbruik haal ik nooit onder de 1 op 13 (en is al wat jaartjes ouder).
De rest van de genoemde zwakke punten heb ik al wel moeten vervangen haha (maar heeft ook al bijna 2 ton gelopen).
2 ton met een 1.4 tje
goeie motortjes dus
het zou mijn 1e autotje worden
dus hij moet wel een beetje good value for money zijn
nu gewoon zoeken naar eentje met de nodige kit
mooie prijzen, vooral die zilvere met leer en airco. Voor die prijzen zijn ze hier in Nederland volgens mij niet te vinden? (behalve dan bij Jet Cars in Rotterdam, maar daar wil je geen auto kopen)
Hahaha JetCars!!! Er staan wel 25tjes voor die prijs te koop maar absoluut niet zo compleet! 45 liter op 500 km vind ik nog vrij veel. Ik heb vandaag 39 liter moeten tanken bij een afstand van 530 km (1 op 13,8/13,9). Bij 300 km staat hij ongeveer op de helft van de tank. Bij 500 gaat hij het rood in bij mij. Ik dacht trouwens dat de 25 al het nieuwere type koppakking standaard had of zit ik daar dan mis??
Volgens mij is geen een type Rover (de modellen die gevoelig zijn voor 't probleem dan) met een sterke koppakking geleverd af fabriek...
Die grijze lijkt me inderdaad erg mooi! En geen geld.
Die bedrading in de kofferbak zou ik inderdaad goed checken, is bij ons een tijdje geleden ook stuk geweest, maar omdat het kennelijk al even 'kapot' was heeft dat de ecu die o.a. de clakson bedient stukgemaakt (sluiting). Dus check even of de clakson het doet, de knipperlichten op de juiste manier knipperen met het bedienen van de CV en dat soort dingen
als je elektricien bent gaat je dat zeker lukken.
rij zelf zo'n 1 op 12 ( 1.4 met 103 pk ) rij best wel door
maar het kan zat zuiniger, heb mn rover pas een poosje aan mn vader uitgeleend en die reed 1 op 15,5
die ECU is dat een soort boordcomputer dan?
of eerder de stuurmodule die alles moet aansturen etc.?
zijn er eig. 25's geleverd met een echte boordcomputer a la 75?
en is het voorzien dat je een navigatie gaat inbouwen?
(heb wel navi maar da's nokia telefoon met houder, werkt perfect maar zou ook graag build in hebben)
om de hoeveel km's ong. is de koppaking gaar?
of is dat echt afhankelijk van hoe je rijd?
hmm elektricien maar geen automecanicien xD
Engine Control Unit
aansturing van je hele motor gebeuren.
inbouw navigatie kun je altijd later inbouwen. Er zijn navigatiesystemen die tegelijkertijd je radio zijn.
Voor zover ik weet is de 25 niet geleverd met uitleesbare computer.
Je koppakking hoeft niet per se kapot te gaan. Moet je een beetje geluk mee hebben. En het zal voor een gedeelte ook met je rijgedrag te maken hebben denk ik.