Raam van bestuurdersportier wil niet meer dicht.
Raam van bestuurdersportier wil niet meer dicht.
Het raam van de bestuurdersportier wil wel open maar niet meer dicht.
Als je het raam dicht wil doen dan gaat dat met een heel klein stukje omhoog. Als je het raam helpt door deze omhoog te trekken gaat deze moeizaam dicht.
Het is van een Rover 75 CDT.
Wat is hier van de oorzaak?
Eric.
Als je het raam dicht wil doen dan gaat dat met een heel klein stukje omhoog. Als je het raam helpt door deze omhoog te trekken gaat deze moeizaam dicht.
Het is van een Rover 75 CDT.
Wat is hier van de oorzaak?
Eric.
Lijkt op deze klacht
;
De enigste tip was een T4 sessie om de one touch te verhelpen.

Ik vraag me alleen af of je hier wat aan hebt?=Annesleya;790548]Hi everyone,
I have a 2004 Rover 75 Limo (pre-facelift model) but I guess this rear window problem could apply to any 75 with electric windows..
Here's the story:
1) N/S Rear window working fine until original battery went flat. When this happened, the window started to go down fully automatically upon the turning on of the ignition. When you pressed button to bring it back up, it would only come up in small bits at a time - so you had to keep pulling window switch for I would say a dozen times or so until the window was fully pulled up.
2) Battery replaced - still had window problem. Decided to live with it for a while.
3) A few months ago, the window problem stopped for a few days and would respond normally to the window switch (smooth lowering and rising of glass when switch operated) but then same problem as in (1) reappeared.
4) Took car to local MG/Rover garage. They said a screw or something meant that it made the window go all the way down when ignition was turned on. They fixed that problem and said the window regulator was faulty and so they changed that (apparently). The window now only moves when the switch is operated which is fine but its on a one touch! So one touch of the switch and all the way down it goes. That doesnt sound right because I thought that was only available to the Driver's window. Also the O/S rear window doesnt do that and operates normally.
So a) I am wondering if the original window regulator was at fault at all (given my experience when the window came right for a few days)- they claim the new regulator is making it operate on a one touch basis and b) How does one make the window go back to the way it was and remove the one touch operation.
Any tips/advice/help would be greatly appreciated.
Thanks
Annesley
PS They charged me £49.99 for a replacement second-hand regulator
De enigste tip was een T4 sessie om de one touch te verhelpen.
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Hier nog zo'n antwoord;
(Voor wie zich afvraagt wat een T4 is, een T4 is een speciale computer van Rover om de elektronica van mg/rover te configureren)
Ik denk dat je het daarin moet zoeken, T4 sessie dus.On a more serious note, the fault with the windows was cleared by removing a fault code for them -this restored them to normal working order.
(Voor wie zich afvraagt wat een T4 is, een T4 is een speciale computer van Rover om de elektronica van mg/rover te configureren)
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3507
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Zoals bij zoveel auto's met een OBD....
Bijna alles wordt centraal geregeld en kun je configureren met OBD. Dus ook je ramen.
Bij BMW kun je bijvoorbeeld instellen dat wanneer je je deur open doet, het raam ietsiepietsie open gaat en vanzelf sluit nadat de deur is dichtgegooid.
Bijna alles wordt centraal geregeld en kun je configureren met OBD. Dus ook je ramen.
Bij BMW kun je bijvoorbeeld instellen dat wanneer je je deur open doet, het raam ietsiepietsie open gaat en vanzelf sluit nadat de deur is dichtgegooid.
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Re: Raam van bestuurdersportier wil niet meer dicht.
Zou het straf vinden als dit aan een computersturing ligt. Ik denk dat het raam ook niet altijd op exact dezelfde stand blijft vastzitten niet? Ik denk eerder aan een vermoeid motortje, kan dat?Eric27 schreef:Het raam van de bestuurdersportier wil wel open maar niet meer dicht.
Als je het raam dicht wil doen dan gaat dat met een heel klein stukje omhoog. Als je het raam helpt door deze omhoog te trekken gaat deze moeizaam dicht.
Het is van een Rover 75 CDT.
Wat is hier van de oorzaak?
Eric.
Ik heb hetzelfde probleem en ben dan ook sterk benieuwd naar de oplossing.
Hugos
Rover 75 2.0 CDt 2000 man Midnight Blue JQW (huidig)
Rover 75 2.5 V6 2001 aut Raven Black PMF (stock)
Rover 75 2.5 V6 2002 aut Raven Black PMF (stock)
Alpine A310 V6 2.7 1981 man Wit
Flandria Majestic 1959 3 vit
Flandria Parisienne 1962 3 vit

Rover 75 2.5 V6 2001 aut Raven Black PMF (stock)
Rover 75 2.5 V6 2002 aut Raven Black PMF (stock)
Alpine A310 V6 2.7 1981 man Wit
Flandria Majestic 1959 3 vit
Flandria Parisienne 1962 3 vit

Heb niet meer kunnen wachten... Eric27 heeft het echt te druk
Heb euvel bij mij gevonden: stekker aan motortje zat niet perfect...
slecht contact dus.

Heb euvel bij mij gevonden: stekker aan motortje zat niet perfect...
slecht contact dus.
Rover 75 2.0 CDt 2000 man Midnight Blue JQW (huidig)
Rover 75 2.5 V6 2001 aut Raven Black PMF (stock)
Rover 75 2.5 V6 2002 aut Raven Black PMF (stock)
Alpine A310 V6 2.7 1981 man Wit
Flandria Majestic 1959 3 vit
Flandria Parisienne 1962 3 vit

Rover 75 2.5 V6 2001 aut Raven Black PMF (stock)
Rover 75 2.5 V6 2002 aut Raven Black PMF (stock)
Alpine A310 V6 2.7 1981 man Wit
Flandria Majestic 1959 3 vit
Flandria Parisienne 1962 3 vit
