optrek probleem

414 416 418 420 45
Plaats reactie
Gebruikersavatar
basjebas
MG-R Core
Berichten: 1189
Lid geworden op: wo jul 14, 2010 9:16 pm
Woonplaats: Den Haag
Contacteer:

optrek probleem

Bericht door basjebas »

Na ongeveer alles te hebben gehad... heb ik nu het volgende probleem:

bij het optrekken rond de 3500 toeren en daar boven stottert ze bij het optrekken. Nu als ik daar even doorheen ga is het even over. maar als ik dan het gas weer heb losgelaten en dan weer gas ga geven is het er weer.

het probleem heb ik al wat vaker gehad maar dan was het even van gas naar benzine schakelen en het was weer over maar nu helaas niet.

heb t gevoel dat het begonnen is na de regen van afgelopen week. want de eerste paar 100km na mijn koppakking had ik er geen last van.(scheen de zon)

De Bougies zijn ongeveer 20k vervangen door "speciale"gas bougies.

verder heb ik alle bougieskabels even losgehaald en schoon geblazen. wel zag ik dat bij de 1 kabel de bovenkant waar je hem makkelijk er mee afhaald er af is.

de verdelerkap/rotor heb even losgehaald en schoon geblazen maar dat heeft niet geholpen.

wat kan dit zijn?? het is namelijk best irritant.

oja als ik stationair loopt ie goed en als ik de koppeling in druk en dan gas geef loopt ze ook goed..
Groet, Bas
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Bericht door tomcat.t16 »

Doet ie dat ook als je 3500 toeren maakt in zijn vrij?
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Gebruikersavatar
basjebas
MG-R Core
Berichten: 1189
Lid geworden op: wo jul 14, 2010 9:16 pm
Woonplaats: Den Haag
Contacteer:

Bericht door basjebas »

nee dan niet alleen als die in een versnelling zit..
Groet, Bas
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Alleen als hij belast wordt dus.

ik zou de ontsteking nakijken (eventueel bougies schoonmaken)
Daarna de gas verdeler en de "injectoren/vacuum klepjes"
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gebruikersavatar
basjebas
MG-R Core
Berichten: 1189
Lid geworden op: wo jul 14, 2010 9:16 pm
Woonplaats: Den Haag
Contacteer:

Bericht door basjebas »

ja idd alleen met belansting..

De bougies zal ik dan nog maar even schoonmaken.

ik weet niet of de gas verdeler er ook iets mee te maken heeft want ik heb het ook op benzine.. dus niet alleen op das.

zou een busje injector reiniger helpen dat misschien de injectoren verstopt zitten??
Groet, Bas
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Bericht door tomcat.t16 »

Ah, daar had ik overheen gelezen. Klinkt als ontsteking, hoe is de kabel van de bobine naar de verdelerkap? Of de bobine zelf?
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Gebruikersavatar
basjebas
MG-R Core
Berichten: 1189
Lid geworden op: wo jul 14, 2010 9:16 pm
Woonplaats: Den Haag
Contacteer:

Bericht door basjebas »

Dat is toch die.kabel die in het midden van de verdeler zit? En dan ergens na onder t spruitstuk gaat? Dat zou inderdaad kunnen.want die.is.losgeweest toen.we de thermostaat hadden vervangen. Daarna is het eigelijk.erg geworden.
Groet, Bas
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Bericht door tomcat.t16 »

Die kabel is het
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Gebruikersavatar
basjebas
MG-R Core
Berichten: 1189
Lid geworden op: wo jul 14, 2010 9:16 pm
Woonplaats: Den Haag
Contacteer:

Bericht door basjebas »

Ga ik die nog controleren.
Groet, Bas
Gebruikersavatar
Chrisjuh
MG-R Addict
Berichten: 219
Lid geworden op: do feb 11, 2010 5:00 pm
Woonplaats:
Locatie: Maarssen

Bericht door Chrisjuh »

Heey Bas,

Ik had zelf al een tijdje het probleem dat als ik de motor zwaar belastte, vooral bij lage toeren (tot 2500 zeg maar), dat ie af en toe oversloeg.
Ben toen bij een gasspecialist geweest (deed alles gewoon goed op benzine), en toen is het gas verdeelhuis vervangen, deze was helemaal vervuild van binnen.
Dit loste een groot deel het probleem op, maar nog niet helemaal. Heb toen ook de bougies nog vervangen, deed toen alles weer helemaal goed.
Heb geen speciale gasbougies ofzo, zolang er maar 1 elektrode in zit, geen 3 bijvoorbeeld.
Dus ik zou als ik jou was inderdaad het probleem eerst zoeken in de ontsteking.
Of het uberhaupt aan je gassysteem ligt kan een specialist in een half uurtje voor je uitzoeken (bij mij wisten ze t na 15 minuten al..)

Succes ermee iig
Gebruikersavatar
basjebas
MG-R Core
Berichten: 1189
Lid geworden op: wo jul 14, 2010 9:16 pm
Woonplaats: Den Haag
Contacteer:

Bericht door basjebas »

zal de bougies nog controleren/vervangen.

maar nu was ik vanmiddag weer naar mn werk met de rover. in het begin had ze er weer last van. maar na daar door heen gereden te hebben was t in een keer over.


vreemd....
Groet, Bas
Gebruikersavatar
basjebas
MG-R Core
Berichten: 1189
Lid geworden op: wo jul 14, 2010 9:16 pm
Woonplaats: Den Haag
Contacteer:

Bericht door basjebas »

Zo probleem is nu opgelost. Dacht dat het al eerder over was omdat ze er bijna nooit meer last van had. Tot een paar dagen terug.

Ongeveer de heleweg naar mijn werk geen probleem. Tot 5 km voor mijn werk de auto er in een keer meestop. Ik de auto nog aan de kant gezet en toen maar de anwb gebeld om 05.30. Na 10 min er eindelijk achter gekomen waar ik stond. Was de anwb zo terplaatsen. Ok probeer maar te starten.. nou heeft de auto dus geen zin in.
Dus hij gaat maar de ontsteking bougie 1-3 goed de 4e was gewoon kapot.
Ik vraag dus aan hem wil je een nieuwe bougie(kreeg een blik van wat the f.... moet jij met bougies in je auto). Een nieuwe bougie er in gestopt en de auto start weer met moeite op benzine. Hij de vonk nog gecontroleert. Die was dus te zwak.


Uiteindelijk wegkunnen rijden en dus naar de garage. Ik alle overige bougies vervangen. En ff op lpg laten lopen. Mooi dacht ik ze doet t weer. Ik rij weer eeg bij ee garage en geef 1keer volgas op lpg en ze stop weer. Garagegebeld. Dus afslepen.

Wij de vonk van de bobine gecontroleert. Maar vonkte als de knetters. Ok de vonk bij de bougie controleren. Niets. Hmmm andere bougie ook niets. Dus konden nog maar 2dingen zijn. Verdelerkap en rotor.
Die dus vervangen en nu werkt allles weer perfect.
Groet, Bas
Plaats reactie