distributieriem 2.0 v6 zelf vervangen
distributieriem 2.0 v6 zelf vervangen
Zaterdag gaan we de distributieriem van mijn rover 2.0 v6 vervangen met alles eromheen. Gaan het zelfdoen in een garage van een kennis. Heeft iemand nog tips of dingen waar ik heel erg op moet letten?
Zou iemand mij een lijstje kunnen sturen met alle benodigde onderdelen heb volgens mij alles al maar voor de zekerheid dat ik niks vergeet.
En ik las ergens dat het aan te raden is gelijk de koppaking te vervangen? Klopt dit?
Bedankt alvast,
gr mark
Zou iemand mij een lijstje kunnen sturen met alle benodigde onderdelen heb volgens mij alles al maar voor de zekerheid dat ik niks vergeet.
En ik las ergens dat het aan te raden is gelijk de koppaking te vervangen? Klopt dit?
Bedankt alvast,
gr mark
Koppakking vervangen is onzin, mogelijk de waterpomp wel.
Mischien heb je wat aan deze link;
http://www.youtube.com/watch?v=2fFx8SPiTSc
Mischien heb je wat aan deze link;
http://www.youtube.com/watch?v=2fFx8SPiTSc
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
-
- MG-R Core
Zonder dat setje gaat ook wel gewoon vantevoren afmerken. En je moet even met 2 man zijn als de riem er weer om moet. Een houd de nokkenassen op hun plek en de ander drukt de riem erom. Die steunen zijn er ook nog in verschillende soorten (2 liter, 2,5 liter en nog een aparte voor de 2,5 liter voor de mg. Als je deze gebruikt let er dan dus wel op dat je de juiste hebt. En let ook even op het thermostaathuis, daar kun je nu makkelijk bij. Succes!
Klus gedaan!!!!
Bedankt voor alle reacties!!!!
Zaterdag is het gebeurt. Alles vervangen bougies,riemen, et......
Viel eigenlijk reuze mee hadden geen speciaal gereedschap gekocht maar ook zonder is het goed te doen. Totaal uurtje of 9 aan gesleuteld, incl het de 1,5 uur voor 1 klein KUT boutje wat we er niet in kregen. Maar hij rijdt als een zonnetje.
Bedankt.
gr mark
Zaterdag is het gebeurt. Alles vervangen bougies,riemen, et......
Viel eigenlijk reuze mee hadden geen speciaal gereedschap gekocht maar ook zonder is het goed te doen. Totaal uurtje of 9 aan gesleuteld, incl het de 1,5 uur voor 1 klein KUT boutje wat we er niet in kregen. Maar hij rijdt als een zonnetje.
Bedankt.
gr mark