te weinig power bij optrekken

75 en 75 Tourer
hugos
MG-R Addict
Berichten: 486
Lid geworden op: ma nov 12, 2007 7:18 pm
Woonplaats: Peer

Bericht door hugos »

roland schreef:Of je ondsteking dus je distributie op tijd staat en toch niet 1 tandje verkeerd
Voel je dat dan alleen bij 't optrekken?
Rover 75 2.0 CDt 2000 man Midnight Blue JQW (huidig)
Rover 75 2.5 V6 2001 aut Raven Black PMF (stock)
Rover 75 2.5 V6 2002 aut Raven Black PMF (stock)
Alpine A310 V6 2.7 1981 man Wit
Flandria Majestic 1959 3 vit
Flandria Parisienne 1962 3 vit
Afbeelding
Gebruikersavatar
roland
MG-R Core
Berichten: 1799
Lid geworden op: zo nov 14, 2010 3:25 pm
Woonplaats: Berghem

Bericht door roland »

Ja minder trekkracht en inhouden bij gas het hoeft maar 1 tandje te zijn ik heb het verteld over mijn mgb kreeg ik ook niet opgelost wel goed op snelheid en stationair maar als je dan op trekt is de vervroeging van de indsteking niet juist.
Een mgb verliest geen olie hij markeert alleen zijn territorium.
hugos
MG-R Addict
Berichten: 486
Lid geworden op: ma nov 12, 2007 7:18 pm
Woonplaats: Peer

Bericht door hugos »

roland schreef:Ja minder trekkracht en inhouden bij gas het hoeft maar 1 tandje te zijn ik heb het verteld over mijn mgb kreeg ik ook niet opgelost wel goed op snelheid en stationair maar als je dan op trekt is de vervroeging van de indsteking niet juist.
Ik dacht dat als de riem een tandje verkeerd zou staan, dat dat je motor serieus zou beschadigen? Niet zo?
Rover 75 2.0 CDt 2000 man Midnight Blue JQW (huidig)
Rover 75 2.5 V6 2001 aut Raven Black PMF (stock)
Rover 75 2.5 V6 2002 aut Raven Black PMF (stock)
Alpine A310 V6 2.7 1981 man Wit
Flandria Majestic 1959 3 vit
Flandria Parisienne 1962 3 vit
Afbeelding
Gebruikersavatar
roland
MG-R Core
Berichten: 1799
Lid geworden op: zo nov 14, 2010 3:25 pm
Woonplaats: Berghem

Bericht door roland »

nou bij een tandje weet ik niet
maar het hoeft niet zo te zijn bij jou het KAN. zal het toch even tjekken.
ik had die van mijn ook goed maar bij de eerste start is hij versprongen
omdat de spanner nog niet goed werkte ik kreeg het advies eerst een
paar keer met de hand rond draaien (bij krukaspoelie) zodat de spanner op spaning kompt
Een mgb verliest geen olie hij markeert alleen zijn territorium.
hugos
MG-R Addict
Berichten: 486
Lid geworden op: ma nov 12, 2007 7:18 pm
Woonplaats: Peer

Bericht door hugos »

Volgens mij zitten de riemen prima. Ik had ook alles mooi gemarkeerd...
Vraagje: ik weet van mijn broeder (ex renault mekanieker) dat er bij Renault een lijstje bestaat dat aangeeft hoeveel tanden er vrij zijn tussen de twee krukaspoulies (dus van bovenkant poulie tot bovenkant van de andere poulie. Heeft Rover dat ook?

groets
Hugos
Rover 75 2.0 CDt 2000 man Midnight Blue JQW (huidig)
Rover 75 2.5 V6 2001 aut Raven Black PMF (stock)
Rover 75 2.5 V6 2002 aut Raven Black PMF (stock)
Alpine A310 V6 2.7 1981 man Wit
Flandria Majestic 1959 3 vit
Flandria Parisienne 1962 3 vit
Afbeelding
pantah
MG-R Regular
Berichten: 75
Lid geworden op: di sep 23, 2008 11:16 pm
Woonplaats: Wielsbeke (BE)
Locatie: Wielsbeke, België

Bericht door pantah »

Als je een nieuwe distributieriem koopt, vind je die info normaal gezien op of in de verpakking.
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Hoeveel tanden er vrij zijn?

Je zet gewoon beide nokastandwielen en het krukastandwiel precies op de markeer standen, dan riem er op, krukas 2x rond, en dan controleren of ze alle 3 weer op de markeerstreepjes staan.

edit: Het is een V6 dus er zijn nog wat meer markeer streepjes. Bovenstaande beschrijving is voor de 4 cylinder.
Laatst gewijzigd door 118GTR op ma aug 22, 2011 9:48 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Bericht door tomcat.t16 »

118GTR schreef:Hoeveel tanden er vrij zijn?

Je zet gewoon beide nokastandwielen en het krukastandwiel precies op de markeer standen, dan riem er op, krukas 2x rond, en dan controleren of ze alle 3 weer op de markeerstreepjes staan.
+1
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
hugos
MG-R Addict
Berichten: 486
Lid geworden op: ma nov 12, 2007 7:18 pm
Woonplaats: Peer

Bericht door hugos »

wat bedoel je met +1?
Rover 75 2.0 CDt 2000 man Midnight Blue JQW (huidig)
Rover 75 2.5 V6 2001 aut Raven Black PMF (stock)
Rover 75 2.5 V6 2002 aut Raven Black PMF (stock)
Alpine A310 V6 2.7 1981 man Wit
Flandria Majestic 1959 3 vit
Flandria Parisienne 1962 3 vit
Afbeelding
Gebruikersavatar
arjan_m
MG-R Core
Berichten: 3507
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
Woonplaats: Vlodrop
Contacteer:

Bericht door arjan_m »

Niet zo heel veel eigenlijk... :mrgreen:

Peter is is eens met de reactie van 118gtr, en dat is het dan ook wel.
My MG-Rover history:

Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
arjen
MG-R Core
Berichten: 1647
Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Bericht door arjen »

Zou eerst de auto eens uit (laten) lezen voordat je vanalles gaat controleren en vervangen. Als de auto eerst goed liep na het vervangen van de koppen dan zou je zeggen dat de riemen goed zitten.
@ roland. De distributie en de ontsteking staan bij de meeste auto's los van elkaar. Zo ook bij een kv6 motor. Timing van de ontsteking veranderd dus niet als de distributie niet goed staat.
Maargoed, probleem met de auto kan talloze oorzaken hebben. Na het uitlezen heb je in ieder geval een richtlijn.
Gebruikersavatar
roland
MG-R Core
Berichten: 1799
Lid geworden op: zo nov 14, 2010 3:25 pm
Woonplaats: Berghem

Bericht door roland »

@arjen klopt maar probeer de ontsteking maar eens goed af te stellen
met het merkteken op de krukaspoelie (bij moderne motoren op het vliegwiel)als de kleptiming niet klopt
(dus 1 tand versprongen) hij loopt wel maar als er kracht of toeren gevraagt worden klopt de vervroeging niet.
ik weet niet of de ecu dat kan compenzeren :?:
ik ben meer van de oude niet ecu,computer,software,sensoren gestuurde motoren ;)
heb liever dubbele klepveren, dubbele carburateur, duplexdistributieketting ,OHV motoren :mrgreen:
Een mgb verliest geen olie hij markeert alleen zijn territorium.
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5976
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Het kan ook zijn dat je uitlaat verstopt zit, dit kan komen door dat de katalysator inwendig uit elkaar aan het vallen is.
Even tegen de kat tikken of even verwijderen.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Eckard
MG-R Regular
Berichten: 77
Lid geworden op: ma okt 18, 2010 8:20 pm
Woonplaats:
Locatie: Sint Michielsgestel

Four-té in je tank doen

Bericht door Eckard »

Ik heb dergelijke ervaring met een *SLOPEL* (verschrikkelijk lelijk merk die hier op het forum niet genoemd mag worden) Corsa.

Een flesje four-té in je tank gooien en daarna tanken met V-power of BP-Ultimate. Kan zijn dat de sproeiers wat vervuild zijn. Hiermee wordt het weer schoon.
Werkte bij de *SLOPEL* (verschrikkelijk lelijk merk die hier op het forum niet genoemd mag worden) prima. Na een paar honderd kilometer merk je het al.

Het is ook wel eens goed lange afstanden te rijden.

Mogelijk kan dit helpen.

Met vriendelijke groet,
E.
hugos
MG-R Addict
Berichten: 486
Lid geworden op: ma nov 12, 2007 7:18 pm
Woonplaats: Peer

Bericht door hugos »

roland schreef:Ja minder trekkracht en inhouden bij gas het hoeft maar 1 tandje te zijn ik heb het verteld over mijn mgb kreeg ik ook niet opgelost wel goed op snelheid en stationair maar als je dan op trekt is de vervroeging van de indsteking niet juist.
Heb vandaag riemen gecheckd. Tanden en dus riemen waren ok.
Nog verder zoeken dus.

Groets
Rover 75 2.0 CDt 2000 man Midnight Blue JQW (huidig)
Rover 75 2.5 V6 2001 aut Raven Black PMF (stock)
Rover 75 2.5 V6 2002 aut Raven Black PMF (stock)
Alpine A310 V6 2.7 1981 man Wit
Flandria Majestic 1959 3 vit
Flandria Parisienne 1962 3 vit
Afbeelding
Plaats reactie