Een paar week geleden heeft mijn ZT nieuwe remblokken gekregen, daarvoor had ik er nooit zo na gekeken maar het valt mij op dat er zoveel roest op zit.
Mijn garage heeft mij aangeraden flink te remmen met aan getrokken handrem, moet het verdwijnen.
Maar na 4000km( inclusief bergen) is er nog niet veel veranderd, heeft het iets te maken met afstelling ?
Mixtuur
roest op de remblokken
-
- MG-R Freak
- Berichten: 747
- Lid geworden op: do okt 11, 2007 9:11 am
- Woonplaats: Deinum
-
- The Big Boss
- Berichten: 8437
- Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
- Woonplaats: Steenbergen NB
Foto's helpen altijd om een duidelijk beeld van de situatie te krijgen 

'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland

'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Roest op je schijven moet er na een paar keer remmen gewoon af zijn, als dat bij 1 schijf niet gebeurd is er inderdaad iets niet helemaal goed met die remklauw en doet dat wiel waarschijnlijk amper mee met remmen.
Je moet wel direct na het rijden controleren, die roest komt heel snel terug met wat vocht in de lucht. (paar dagen max, kan al met een paar uur)
In dat geval heeft de garage waarschijnlijk een erg goede ontvetter gebruikt.
Je moet wel direct na het rijden controleren, die roest komt heel snel terug met wat vocht in de lucht. (paar dagen max, kan al met een paar uur)
In dat geval heeft de garage waarschijnlijk een erg goede ontvetter gebruikt.
Laatst gewijzigd door 118GTR op do aug 18, 2011 4:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Dat advies van die handrem is wel erg dom hoor, duidelijk dat ze er geen verstand van hebben.
Ik ga helemaal met Victor mee, ik heb net een aantal sets schijven en blokken besteld om de mijne te vervangen maar bij mijn versleten schijven is er beslist geen roest op het remvlak op de schijven waar te nemen.
Gewoon preventief schoonmaken en op tijd blokken vervangen.
Als jij dat met de handrem gedaan hebt zou ik in ieder geval de garage verzoeken om de handrem remschoennen te reinigen en controleren op slijtage. (op hun kosten in ieder geval)
Ik ga helemaal met Victor mee, ik heb net een aantal sets schijven en blokken besteld om de mijne te vervangen maar bij mijn versleten schijven is er beslist geen roest op het remvlak op de schijven waar te nemen.
Gewoon preventief schoonmaken en op tijd blokken vervangen.
Als jij dat met de handrem gedaan hebt zou ik in ieder geval de garage verzoeken om de handrem remschoennen te reinigen en controleren op slijtage. (op hun kosten in ieder geval)
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
My bad, ik neem het terug.
Ik was het al aan het opzoeken, ik heb nog nooit eerder zo'n constructie gezien. Trommels en schijven als 1, met zowel schoenen als blokken.
Ik was het al aan het opzoeken, ik heb nog nooit eerder zo'n constructie gezien. Trommels en schijven als 1, met zowel schoenen als blokken.
Laatst gewijzigd door 118GTR op do aug 18, 2011 4:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!