
waterellende
-
- MG-R Regular
- Berichten: 75
- Lid geworden op: di sep 23, 2008 11:16 pm
- Woonplaats: Wielsbeke (BE)
- Locatie: Wielsbeke, België
waterellende
Vanmorgen even schrikken toen mijn Tourer ineens aan het stotteren ging om tenslotte volledig uit te doven. Na enkele minuten kreeg ik hem terug aan de praat maar lang duurde de pret niet. Gelukkig was pa er om me naar huis te slepen en daar zag ik dat het compartiment waar de ECU en pollenfilter zit behoorlijk ondergelopen was
Ik vermoedde al zoiets omdat het hier vannacht nogal veel heeft geregend. vervolgens heb ik dan het afvoergaatje terug vrijgemaakt en de ECU eruit gehaald om te laten uitdroegen en gelukkig is alles nu terug in orde.

- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
75's zijn daar goed in idd, elke 12mnd dat afvoerkanaaltje openen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Welkom!
Vind ik persoonlijk "eigen schuld dikke bult"
Als je even googled vindt je van elk type auto zijn tekortkomingen.
Bij de 75 is dit een van de grootste. Als hij het weer doet heb je echt ontzettend mazzel.
Kijk eens op http://www.the75andztclub.co.uk of op de duitse http://www.r75.info
Er zal een wereld voor je opengaan.
Vind ik persoonlijk "eigen schuld dikke bult"
Als je even googled vindt je van elk type auto zijn tekortkomingen.
Bij de 75 is dit een van de grootste. Als hij het weer doet heb je echt ontzettend mazzel.
Kijk eens op http://www.the75andztclub.co.uk of op de duitse http://www.r75.info
Er zal een wereld voor je opengaan.
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Hi,
bekend euvel inderdaad van de 75.
Omdat de afwateringsslangetjes (4 x bij MK1 en 3x bij MK2) taps toelopen is het raadzaam ze wat korter te maken zodat de uitstroomopening groter wordt.
En de middelste twee onderin bij het pollenfilter en onder de rembekrachtiger zijn inderdaad de belangrijkste twee.
Die onder de rembekrachtiger is vanbovenaf niet te bereiken maar wel van onderaf. (laatste pagina in de link hieronder)
Hier in deze link van de Club Seventyfive - www.r75.info vind je alle informatie hierover:
http://r75.info/downloads/ablauftuellen.pdf
Gelukkig dat droging van je ECU afdoende was
Groet, Pim
bekend euvel inderdaad van de 75.
Omdat de afwateringsslangetjes (4 x bij MK1 en 3x bij MK2) taps toelopen is het raadzaam ze wat korter te maken zodat de uitstroomopening groter wordt.
En de middelste twee onderin bij het pollenfilter en onder de rembekrachtiger zijn inderdaad de belangrijkste twee.
Die onder de rembekrachtiger is vanbovenaf niet te bereiken maar wel van onderaf. (laatste pagina in de link hieronder)
Hier in deze link van de Club Seventyfive - www.r75.info vind je alle informatie hierover:
http://r75.info/downloads/ablauftuellen.pdf
Gelukkig dat droging van je ECU afdoende was

Groet, Pim
Rover 75 Tourer CDTi Club - 615.000 km 1/09/2023
Rover Streetwise 1.8 CVT - 99.000 km 1/09/2023
Rover Streetwise 1.8 CVT - 99.000 km 1/09/2023
-
- MG-R Regular
- Berichten: 75
- Lid geworden op: di sep 23, 2008 11:16 pm
- Woonplaats: Wielsbeke (BE)
- Locatie: Wielsbeke, België
Ik prikte wel regelmatig eens de bovenste afvoergaatjes door maar had toen nog niet door dat er in dat compartiment nog eens afvoergaten waren.
@Bam: idd eigen schuld, dikke bult, maar voor iemand die minder handig is in het sleutelen en nooit iets aan zijn eigen wagen doet, voor die mensen is zoiets wel een flinke aderlating. Ik rijd nu zelf al sinds 2003 met een 75 (eerst de sedan, dan de Tourer) en heb al enkele zaken voorgehad die 'bekend' zijn en steeds zelf hersteld, maar dit was de eerste keer dat ik met dit probleem werd geconfronteerd. Wees gerust: één keer, geen tweede
@Bam: idd eigen schuld, dikke bult, maar voor iemand die minder handig is in het sleutelen en nooit iets aan zijn eigen wagen doet, voor die mensen is zoiets wel een flinke aderlating. Ik rijd nu zelf al sinds 2003 met een 75 (eerst de sedan, dan de Tourer) en heb al enkele zaken voorgehad die 'bekend' zijn en steeds zelf hersteld, maar dit was de eerste keer dat ik met dit probleem werd geconfronteerd. Wees gerust: één keer, geen tweede
