Van 1.6 naar 1.8VVC
Van 1.6 naar 1.8VVC
Ik ben aan het overwegen of ik mijn BRM blok in de 400 ga leggen. Alle onderdelen heb ik want ik heb immers een complete BRM staan.
Is dit plug & play of moet ik nog aan andere dingen denken, zoals:
- Brandstofpomp?
- Ecu
- Vliegwiel misschien?
Grtz
Jimmy
Is dit plug & play of moet ik nog aan andere dingen denken, zoals:
- Brandstofpomp?
- Ecu
- Vliegwiel misschien?
Grtz
Jimmy
Rover 111
Rover 45
Rover 220TC
Rover 45
Rover 220TC
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
in de 400:
VVC blok
VVC draadboom
VVC ECU
VVC alarm(5AS)
VVC AB's
400 vliegwiel
400 versnellingsbak
of
VVC vliegwiel
VVC versnellingsbak
Aanpassingen aan de 400 zodat die bak erin kan. (denk een ander subframe en een extra baksteun(lassen))
VVC blok
VVC draadboom
VVC ECU
VVC alarm(5AS)
VVC AB's
400 vliegwiel
400 versnellingsbak
of
VVC vliegwiel
VVC versnellingsbak
Aanpassingen aan de 400 zodat die bak erin kan. (denk een ander subframe en een extra baksteun(lassen))
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Thanks again.
Maar idd niet helemaal plug and play helaas. Bedankt voor de tip.
Toch nog enkele vragen.
- Verschilt de 5AS module van de 400 van die van de BRM? Ik heb namelijk al dat standaard Rover alarm met AB.
- Ik zie dat je de brandstofpomp er niet bij hebt staan. Denk jij dat dit nodig is?
Thx.
Maar idd niet helemaal plug and play helaas. Bedankt voor de tip.
Toch nog enkele vragen.
- Verschilt de 5AS module van de 400 van die van de BRM? Ik heb namelijk al dat standaard Rover alarm met AB.
- Ik zie dat je de brandstofpomp er niet bij hebt staan. Denk jij dat dit nodig is?
Thx.
Rover 111
Rover 45
Rover 220TC
Rover 45
Rover 220TC
Bart-K had de VVC aan een R65 gekoppeld en die's in de soep gelopen. Die R65 staan niet echt bekend om hun betrouwbaarheid, daarentegen de PG1's ook niet... Maar zo'n 145pk trekken die laatsten wel aardig. R65 heeft het trouwens ook nog wel aardig lang volgehouden.
Brandstofpomp gaat het prima doen die er nu in zit en dat 5AS systeem... Dat is gekoppeld aan je MMS. Die kun je laten decoderen of je kan een setje zoeken wat bij elkaar hoort zoals Jouke omschrijft.
Plug en play is een normale 1800.
Brandstofpomp gaat het prima doen die er nu in zit en dat 5AS systeem... Dat is gekoppeld aan je MMS. Die kun je laten decoderen of je kan een setje zoeken wat bij elkaar hoort zoals Jouke omschrijft.
Plug en play is een normale 1800.

Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
-
- The Big Boss
- Berichten: 8442
- Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
- Woonplaats: Steenbergen NB
Dat had voor een deel ook te maken met de rijstijl van Dennis en mij
Als je Dennis hier een mailtje over stuurt kan hij je precies vertellen wat er allemaal bij kwam kijken om de 418vi te creëren.

Als je Dennis hier een mailtje over stuurt kan hij je precies vertellen wat er allemaal bij kwam kijken om de 418vi te creëren.
'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland

'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Alleen onderdelen omwisselen en het werkt zonder modificaties is mijn definitie van plug and play, maar okay....Boekie schreef:Thanks again.
Maar idd niet helemaal plug and play helaas. Bedankt voor de tip.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
dat is wel een goed plan idd 

Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!