Mijn brandstofpomp zowel in de tank als onder de motorkap zijn nog nooit vervangen.
Nu hoor je en lees je overal dat dit een zwak punt is van de Rover 75 CDt.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Nu lijkt het mij verstandig om er een op voorraad te hebben liggen.
Nu zijn er nieuwe brandstofpompen te koop voor in de tank zonder behuizing en deze zijn behoorlijk goedkoper zie link:
http://cgi.ebay.co.uk/TANK-FUEL-PUMP-RO ... 2283358351
Heeft iemand ervaring met deze brandstofpomp of is er al iemand met ervaring met vervangen van de in de tank brandstofpomp.
Eric.
Brandstofpomp in de tank CDT.
Bij mij is hij in de motor ruimte al een keer stuk geweest en mijn tank was al een keer open geweest.
Het zijn in principe dezelfde pompen alleen degen in de tank pompt de brandstof van tank 1 naar tank 2 (je hebt eigenlijk 2 tanken).
Degene onder de motorkap naast de accu pompt het uit tank 2 naar de hogedruk pomp.
Wat gebeurt er als degene in de tank stopt?
Tank 2 wordt leeggepompt door de pomp in de motor ruimte en gevuld door de pomp in de tank. Als de pomp i.d. tank stopt zal de tankmeter half vol aangegeven maar de motor gaat stotterend stilvallen.
Als dit gebeurt en je zet het contact aan kun je de pomp i.d. motor ruimte horen en voelen draaien, alleen de auto start niet. Tank vullen en hij doet het weer. Alleen zorgen dat de tank vol blijft.
Wat gebeurt er als degene i.d. motor ruimte stopt?
Hij valt gewoon stotterend stil. Je kunt horen en of voelen of de pomp nog draait. Als dit gebeurt is het in principe einde verhaal.
Mogelijk met een klap op de pomp doet hij het weer even maar geen garantie.
Wat dus te doen?
Als alles werkt luister en voel eens hoe het voelt en of klinkt als de pompen draaien.
In de motor ruimte kun je het duidelijk voelen en horen degene in de tank is wat moeilijker maar als je bij je rechter achterwiel luistert kun je hem horen.
Zorg gewoon voor een jerrycan met diesel in je auto dan kun je altijd wegkomen als degene in de tank stopt.
Als je er een op voorraad neemt zorg dan dat hij in de auto ligt dan kan de ww je evt helpen. Alleen moet je accu eruit om bij de pomp bevestigingen te komen.
Ga je degene in je tank wisselen dan moet je wel de pakking op de tank vervangen hij gaat gegarandeerd lekken als je dat niet doet.
(Heeft de garage bij mij ook niet gedaan ik tank hem nog steeds niet vol
)
Het zijn in principe dezelfde pompen alleen degen in de tank pompt de brandstof van tank 1 naar tank 2 (je hebt eigenlijk 2 tanken).
Degene onder de motorkap naast de accu pompt het uit tank 2 naar de hogedruk pomp.
Wat gebeurt er als degene in de tank stopt?
Tank 2 wordt leeggepompt door de pomp in de motor ruimte en gevuld door de pomp in de tank. Als de pomp i.d. tank stopt zal de tankmeter half vol aangegeven maar de motor gaat stotterend stilvallen.
Als dit gebeurt en je zet het contact aan kun je de pomp i.d. motor ruimte horen en voelen draaien, alleen de auto start niet. Tank vullen en hij doet het weer. Alleen zorgen dat de tank vol blijft.
Wat gebeurt er als degene i.d. motor ruimte stopt?
Hij valt gewoon stotterend stil. Je kunt horen en of voelen of de pomp nog draait. Als dit gebeurt is het in principe einde verhaal.
Mogelijk met een klap op de pomp doet hij het weer even maar geen garantie.
Wat dus te doen?
Als alles werkt luister en voel eens hoe het voelt en of klinkt als de pompen draaien.
In de motor ruimte kun je het duidelijk voelen en horen degene in de tank is wat moeilijker maar als je bij je rechter achterwiel luistert kun je hem horen.
Zorg gewoon voor een jerrycan met diesel in je auto dan kun je altijd wegkomen als degene in de tank stopt.
Als je er een op voorraad neemt zorg dan dat hij in de auto ligt dan kan de ww je evt helpen. Alleen moet je accu eruit om bij de pomp bevestigingen te komen.
Ga je degene in je tank wisselen dan moet je wel de pakking op de tank vervangen hij gaat gegarandeerd lekken als je dat niet doet.
(Heeft de garage bij mij ook niet gedaan ik tank hem nog steeds niet vol

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
-
- MG-R Core
Als de pomp in de tank volledig stopt dan loopt de auto niet/nauwelijks meer. Bij de laatste modellen zit er alleen nog een pomp in de tank dus als je dat hebt zou je die opvoerpomp natuurlijk niet op reserve nodig hebben. Ook zit er een de bestuurderskant een filter in de tank. Deze zit in elkaar gedraaid en wil wel eens spontaan uit elkaar vallen. De auto doet dan ook niks meer. Dit filter kun je eventueel borgen met een klein schroefje.
-
- MG-R Core
@ bram. Dan is de ring verkeerd gemonteerd. Pomp even loshalen en als de ring niet erg beschadigd is even invetten en er goed tussen zetten. Ik gebruik ze altijd weer en ze lekken nooit. Als ie goed zit dan druk je de pomp zonder noemenswaardige kracht zo in de tank. Dan zo vasrhouden en de ring er volledig met de hand opdraaien. Als dat makkelijk gaat zit het goed. Nog even aantikken die ring en klaar is kees