kosten 75
kosten 75
Ik heb mijn 75 CDT uit 2000 nu ruim 4 jaar, kilometerstand is bijna 250 K waarvan ik er 100 K zelf heb gereden, meest snelweg. In die 4 jaar ben ik zo'n 6.300 euro kwijt aan onderhoud en reparaties. Is dit een beetje herkenbaar qua kosten? Gewoon uit nieuwsgierigheid, ben verder erg tevreden over de 75!
Ik heb in ruim 1 jaar tijd ca. 3.000 euro gespendeerd.
Het betrof een Rover 75 2.5 V6 Sterling. bouwjaar 2000
oa: inlaatspruitstuk (1.300,-) remschijven en -blokken voor en achter,
remleidingen, kleine onderhoudsbeurt.
Daarnaast heb ik zelf de electrische bediening van de bijrijdersstoel vervangen en de 6-cd wisselaar.
Dat viel mij dus ook wat tegen.
Hans

Het betrof een Rover 75 2.5 V6 Sterling. bouwjaar 2000
oa: inlaatspruitstuk (1.300,-) remschijven en -blokken voor en achter,
remleidingen, kleine onderhoudsbeurt.
Daarnaast heb ik zelf de electrische bediening van de bijrijdersstoel vervangen en de 6-cd wisselaar.
Dat viel mij dus ook wat tegen.

Hans
Even een korte opsomming:
-draagarm links, remschijven+blokken achter 700,-
-startmotor + accu 330,-
-gloeirelais +nog wat 391,-
-veren achter vervangen+grote beurt 872,-
-stabilisatiestang verbindingsstangen (of hoe ze ook heten) 80,-
-koppeling+slave en hoofdcilinder 1700,-
-slang oliekoeler 148,-
-remschijven+blokken voor 160,-
-draagarmrubbers 248,-
-remleidingen 498,-
-nog een keer draagarmrubbers volgt
En dan nog de nodige beurten welke ik de laatste jaren zelf doe, kost dus alleen materiaal.
-draagarm links, remschijven+blokken achter 700,-
-startmotor + accu 330,-
-gloeirelais +nog wat 391,-
-veren achter vervangen+grote beurt 872,-
-stabilisatiestang verbindingsstangen (of hoe ze ook heten) 80,-
-koppeling+slave en hoofdcilinder 1700,-
-slang oliekoeler 148,-
-remschijven+blokken voor 160,-
-draagarmrubbers 248,-
-remleidingen 498,-
-nog een keer draagarmrubbers volgt
En dan nog de nodige beurten welke ik de laatste jaren zelf doe, kost dus alleen materiaal.
Je moet wat meer op e-bay in duitsland kijken daar heb je al voor 127 euro een complete remmenset voor en achter.
http://cgi.ebay.de/BREMSEN-VORNE-HINTEN ... 20acb2bc9b
http://cgi.ebay.de/BREMSEN-VORNE-HINTEN ... 20acb2bc9b
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3507
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
OMG! Wat een prijzen.... Ik heb bij mijn vorige 75 ook de koppeling + slave én vliegwiel laten vervangen voor 900 euro incl arbeid. !! Bel een volgende keer wat rond, en als allereerste naar van Noort, scheelt je een enorme bom met duiten, met een perfect vakmanschap!project356 schreef:Even een korte opsomming:
-draagarm links, remschijven+blokken achter 700,-
-startmotor + accu 330,-
-gloeirelais +nog wat 391,-
-veren achter vervangen+grote beurt 872,-
-stabilisatiestang verbindingsstangen (of hoe ze ook heten) 80,-
-koppeling+slave en hoofdcilinder 1700,-
-slang oliekoeler 148,-
-remschijven+blokken voor 160,-
-draagarmrubbers 248,-
-remleidingen 498,-
-nog een keer draagarmrubbers volgt
En dan nog de nodige beurten welke ik de laatste jaren zelf doe, kost dus alleen materiaal.
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
[quote="bam"]Je moet wat meer op e-bay in duitsland kijken daar heb je al voor 127 euro een complete remmenset voor en achter.
http://cgi.ebay.de/BREMSEN-VORNE-HINTEN ... 20acb2bc9b[/quote
Zeg heb jij nog last van die rammelende deurknopjes?
Ik heb waarschijnlijk een oplossing.
Eric.
http://cgi.ebay.de/BREMSEN-VORNE-HINTEN ... 20acb2bc9b[/quote
Zeg heb jij nog last van die rammelende deurknopjes?
Ik heb waarschijnlijk een oplossing.
Eric.
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3507
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Ok, maar 800 euro!
Dat verschil blijft enorm!
In je totaal bedrag is dat alleen al van 6300 naar 5500 euro.......
En van Zoetermeer naar Biest Houtakker kost ook geen 800 euro.
Euhm, ik noem dat; "dief-van-oew-eigen-portemonnee".
Ik had toen eens rondgebeld, bij de dealer kostte het 1200 euro, bij een Autofit 1050 euro, en bij Richard 900 euro. Tja, toen was mijn keuze zo gemaakt.
Ik heb die vorige 75 (een CDT uit 2000) 4 jaar gehad, van 141.000 km naar 284.000 km gereden, en ik heb er totaal +/- 1900 euro aan reparaties moeten uitgeven. Beurten dus niet meegerekend.
- Luchtmassameter
- Koppeling / slave / vliegwiel
- Brandstofpomp
- Krukaspoelie
- Nieuwe fan
- remschijven voor en achter

In je totaal bedrag is dat alleen al van 6300 naar 5500 euro.......
En van Zoetermeer naar Biest Houtakker kost ook geen 800 euro.
Euhm, ik noem dat; "dief-van-oew-eigen-portemonnee".
Ik had toen eens rondgebeld, bij de dealer kostte het 1200 euro, bij een Autofit 1050 euro, en bij Richard 900 euro. Tja, toen was mijn keuze zo gemaakt.
Ik heb die vorige 75 (een CDT uit 2000) 4 jaar gehad, van 141.000 km naar 284.000 km gereden, en ik heb er totaal +/- 1900 euro aan reparaties moeten uitgeven. Beurten dus niet meegerekend.
- Luchtmassameter
- Koppeling / slave / vliegwiel
- Brandstofpomp
- Krukaspoelie
- Nieuwe fan
- remschijven voor en achter
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Heb mijn V6 2.5 liter Sterling 2000 nu al bijna 2.5 jaar. Ook ik heb al aardig wat mogen lappen:
Onder garantie laten maken: Verstopte radiator, slecht werkende airco, stoelverwarming voor. Dat was lekker gratis.
Schade aan eigen portomonnee
:
Verroeste einddemper --> 420 euro
Nieuwe accu --> 140 euro
Distributie, achterveer, fuseekogel, remleidingen -->1800 euro
Totaal aan onderhoud is er al heel wat aan gedaan. Eind dit jaar moet ik 2 nieuwe achterbanden hebben. Voorpijp + Cat moet eigenlijk ook vervangen worden. Rammelt als de tiefes. Klinkt als een goedkope turkenbak af en toe.
Onder garantie laten maken: Verstopte radiator, slecht werkende airco, stoelverwarming voor. Dat was lekker gratis.

Schade aan eigen portomonnee

Verroeste einddemper --> 420 euro
Nieuwe accu --> 140 euro
Distributie, achterveer, fuseekogel, remleidingen -->1800 euro
Totaal aan onderhoud is er al heel wat aan gedaan. Eind dit jaar moet ik 2 nieuwe achterbanden hebben. Voorpijp + Cat moet eigenlijk ook vervangen worden. Rammelt als de tiefes. Klinkt als een goedkope turkenbak af en toe.

De dynamo zie ik nergens, bij mij gaat deze altijd tussen de 250.000 en de 300.000 kilometer naar zijn malle moeren. Laat je dat door een garage doen dan kost dat al gauw een 600 euro, doe je het zelf 180 euro.
Paar weken geleden de condensor van de airco vervangen 121 euro.
Paar maand geleden twee nieuwe draagarmen 130 euro.
Voor de draagarmrubbers heb ik een setje die je er in kunt persen 7 euro.
Nieuwe remleidingen achter 350 euro laten doen bij een garage.
Nieuw stuur 50 euro.
Nieuwe koelfan 250 euro.
Mafam 60 euro.
Flexibel tussen stuk in de uitlaat laten doen 80 euro.
Nieuwe remschijven plus blokken en schoenen rondom 130 euro, voorschijven waren zo krom paar nieuwe besteld 100 euro en deze zijn wel goed.
Twee keer abs sensor per stuk 30 euro.
Wiellagers rondom preventief vervangen voor per kant 100 euro daar zit het persen van het lager bij in.
Lager achter per kant 85 euro.
Schokdempers voor 180 euro voor beide kanten achter 100 euro voor beide kanten.
Eenmaal een voor veer 60 euro.
Veerpootlagers beide kanten 50 euro.
Stabilsatie stangen voor beide kanten twee keer vervangen totaal 80 euro
Stabilisatie stangen achter beide kanten 20 euro.
1 deurklink buitenkant vervangen 15 euro.
Een aantal spanrollen vervangen kosten geen idee.
Remblokken voor gaan plus minus 130.000 km mee achter slijten ze bij mij iets eerder.
Banden michellin energy saver voor gaan 75.000 a 80.000 km mee achter als ze goed afslijten wel 100.000 km
Normaal onderhoud elke 20.000 a 25.000 km olie plus oliefilter en luchtfilter totaal 35 euro.
Fortunebrandstof toevoeging beurt 15 euro.
Eenmaal per jaar een nieuw branstoffilter 13 euro
Eenmaal per jaar een interieurfilter 14 euro.
Twee keer per jaar nieuwe ruitenwissers 14.50 euro per paar.
En dan de nodige lampen behoorlijk wat.
Ik heb nog geen problemen gehad met de brandstofpompen.
Ik zal ongetwijfelt nog wel het een en ander vergeten zijn zoals nieuwe matten, pook- en handremhoesje, ander richtingaanwijzerhandel.
Auto: Rover 75 CDt jaar 2000 kilomterstand: 590.000.
Eric
Paar weken geleden de condensor van de airco vervangen 121 euro.
Paar maand geleden twee nieuwe draagarmen 130 euro.
Voor de draagarmrubbers heb ik een setje die je er in kunt persen 7 euro.
Nieuwe remleidingen achter 350 euro laten doen bij een garage.
Nieuw stuur 50 euro.
Nieuwe koelfan 250 euro.
Mafam 60 euro.
Flexibel tussen stuk in de uitlaat laten doen 80 euro.
Nieuwe remschijven plus blokken en schoenen rondom 130 euro, voorschijven waren zo krom paar nieuwe besteld 100 euro en deze zijn wel goed.
Twee keer abs sensor per stuk 30 euro.
Wiellagers rondom preventief vervangen voor per kant 100 euro daar zit het persen van het lager bij in.
Lager achter per kant 85 euro.
Schokdempers voor 180 euro voor beide kanten achter 100 euro voor beide kanten.
Eenmaal een voor veer 60 euro.
Veerpootlagers beide kanten 50 euro.
Stabilsatie stangen voor beide kanten twee keer vervangen totaal 80 euro
Stabilisatie stangen achter beide kanten 20 euro.
1 deurklink buitenkant vervangen 15 euro.
Een aantal spanrollen vervangen kosten geen idee.
Remblokken voor gaan plus minus 130.000 km mee achter slijten ze bij mij iets eerder.
Banden michellin energy saver voor gaan 75.000 a 80.000 km mee achter als ze goed afslijten wel 100.000 km
Normaal onderhoud elke 20.000 a 25.000 km olie plus oliefilter en luchtfilter totaal 35 euro.
Fortunebrandstof toevoeging beurt 15 euro.
Eenmaal per jaar een nieuw branstoffilter 13 euro
Eenmaal per jaar een interieurfilter 14 euro.
Twee keer per jaar nieuwe ruitenwissers 14.50 euro per paar.
En dan de nodige lampen behoorlijk wat.
Ik heb nog geen problemen gehad met de brandstofpompen.
Ik zal ongetwijfelt nog wel het een en ander vergeten zijn zoals nieuwe matten, pook- en handremhoesje, ander richtingaanwijzerhandel.
Auto: Rover 75 CDt jaar 2000 kilomterstand: 590.000.
Eric
- MGF MPi
- MG-R Spotter
- Berichten: 869
- Lid geworden op: do mar 02, 2006 6:28 pm
- Woonplaats: Rotterdam / Heiloo
- Contacteer:
Onder garantie vervangen sinds afgelopen december:
- Nieuwe navigatie computer (+- 200 euro gebruikt).
- Nieuw kofferbakrubber (+- 100 euro nieuw).
- Airbag bedrading onder de stoelen laten maken i.v.m. continu brandend airbag waarschuwingslampje. (+- 50 euro)
De einddemper komt er binnenkort ook aan.

- Nieuwe navigatie computer (+- 200 euro gebruikt).
- Nieuw kofferbakrubber (+- 100 euro nieuw).
- Airbag bedrading onder de stoelen laten maken i.v.m. continu brandend airbag waarschuwingslampje. (+- 50 euro)
De einddemper komt er binnenkort ook aan.
Respect! Geef hem eens op voor Auto Week klokje rond!Auto: Rover 75 CDt jaar 2000 kilomterstand: 590.000.

MGF 1.8i, British Racing Green
Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue

Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue

Victord heel helemaal mee eens veel zelf doen, veel shoppen op ebay en andere site,s en dat doe ik ook als ik zelf niet de mogelijkheid heb om het te maken de onderdelen zelf kopen en door een garage er onder laten zetten.
Voorbeeld: koppeling onderdelen vliegwiel, drukgroep, koppelingsplaat en druklager hier in nerderland 1237 euro in de UK inclusief verzending 665 euro en alle onderdelen zijn van LUk. Dat is kassa.
Nadeel is dan wel dat als er binnen de garantie termijn een van de onderelen kapot gaat dat je dan bij de garage geen garantie hebt.
Eric.
Voorbeeld: koppeling onderdelen vliegwiel, drukgroep, koppelingsplaat en druklager hier in nerderland 1237 euro in de UK inclusief verzending 665 euro en alle onderdelen zijn van LUk. Dat is kassa.
Nadeel is dan wel dat als er binnen de garantie termijn een van de onderelen kapot gaat dat je dan bij de garage geen garantie hebt.
Eric.
Vraagje: Waar kunnen we die draagarmrubbers krijgen voor 7 euro?
Dankewel!
Hugos
Dankewel!
Hugos
Rover 75 2.0 CDt 2000 man Midnight Blue JQW (huidig)
Rover 75 2.5 V6 2001 aut Raven Black PMF (stock)
Rover 75 2.5 V6 2002 aut Raven Black PMF (stock)
Alpine A310 V6 2.7 1981 man Wit
Flandria Majestic 1959 3 vit
Flandria Parisienne 1962 3 vit

Rover 75 2.5 V6 2001 aut Raven Black PMF (stock)
Rover 75 2.5 V6 2002 aut Raven Black PMF (stock)
Alpine A310 V6 2.7 1981 man Wit
Flandria Majestic 1959 3 vit
Flandria Parisienne 1962 3 vit
