Centrale vergrendeling weigert dienst...

214 216 218 220 25
Plaats reactie
Midicijnman

Centrale vergrendeling weigert dienst...

Bericht door Midicijnman »

Vanmorgen bleek de accu van mijn 216 cabrio helemaal leeg. Na een startkabelactie liep mijn Rovertje weer als een zonnetje. Maar na een oplaadritje bleek er iets vreemds aan de hand:
De deuren willen niet meer op slot en de afstandsbediening deed het niet meer. Dat laatste is na een herprogrammeersessie opgelost. Maar de vergrendeling doet het nog steeds niet goed.
De deuren gaan wel op slot maar na een paar seconden gaan ze weer open. Zowel met de AB als met de sleutel in de deur. Wanneer ik de sleutel in het slot vasthoud blijft hij na enig terugvechten wel op slot zitten maar het alarm gaat niet aan.
De auto start wel gewoon.
Wie weet hoe ik dit moet oplossen? De ECU resetten? En hoe doe ik dat?
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

Volgens mij gaan ze weer open als er volgens de computer een deur of klep open staat. Als dit niet zo is is waarschijnlijk de sensor stuk of staat hij off target.
Bij de deuren wil er wel eens wat afbreken van de sensor en in de motorruimte staat hij mogelijk scheef.
En bij je achterklep wil de bedrading wel eens stuk gaan bij de doorvoer.

suc6

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
gveen1990

Re: Centrale vergrendeling weigert dienst...

Bericht door gveen1990 »

het kan ook gewoon dat ene kleine simpele veertje zijn van de cv..
ik heb mij vorige zomer (een dag voor dat ik op vakantie wou) dood geërgerd, maar het bleek 1 veertje te zijn wat niet meer op zijn plaats zat.
Plaats reactie