Waar op letten bij aanschaf Rover 400?
Waar op letten bij aanschaf Rover 400?
Dag mensen,
Ik heb zojuist maar alvast een forum account aangemaakt omdat ik op het punt sta een Rover 400 te gaan aanschaffen.
Zijn er bepaalde punten waar ik op moet letten? Ik hoor her en der namelijk nog wel eens defecte koppakkingen vallen? Zijn de motoren zo slecht dat ze bij lage KM's al begeven? Ik hoorde ik iets over Honda's slechte motore gaan in Rover's ?
Verder las ik hier op het forum dat iemand zijn speakers rondom wil gaan vervangen,dit staat bij mij ook op het lijstje. Dus als iemand de speaker afmetingen weet, dan zou ik alvast erg geholpen zijn!
Dus kortom:
Wat zijn de aandachtspunten bij het aanschaffen van een rover 400 ?
welke speakers maten hebben ze?
Gr Rene
Ik heb zojuist maar alvast een forum account aangemaakt omdat ik op het punt sta een Rover 400 te gaan aanschaffen.
Zijn er bepaalde punten waar ik op moet letten? Ik hoor her en der namelijk nog wel eens defecte koppakkingen vallen? Zijn de motoren zo slecht dat ze bij lage KM's al begeven? Ik hoorde ik iets over Honda's slechte motore gaan in Rover's ?
Verder las ik hier op het forum dat iemand zijn speakers rondom wil gaan vervangen,dit staat bij mij ook op het lijstje. Dus als iemand de speaker afmetingen weet, dan zou ik alvast erg geholpen zijn!
Dus kortom:
Wat zijn de aandachtspunten bij het aanschaffen van een rover 400 ?
welke speakers maten hebben ze?
Gr Rene

let op mayonaise smurrie onder olie vuldop
of olie in je koelwater reservoir.
verder kan roest een probleem worden /of al zijn aan de achtekant van de dorpel , wat net voor je achterwiel naar boven kruipt.
dit zijn de belangrijkste punten.
verdere punten zijn gewoon onderhoud.
versleten remmen bv is geen slecht punt maar slecht onderhoud
evenals de distrie riem ed.
Hoge km standen kunnen ze dus wel aan zie ik zo. Dus eentje aanschaffen die meer als 2 ton gelopen heeft is ook geen gek idee?. Neem aan dat hij dan wel alle belangrijke onderdelen vervangen heeft (eventueel koppakking en distr riem).
Meer tips??
Of iemand die een goede te koop heeft (wel met nieuwe achterkant,facelift ?)
De zelfde achterkant als het model vanaf 1999 zeg maar
Meer tips??
Of iemand die een goede te koop heeft (wel met nieuwe achterkant,facelift ?)
De zelfde achterkant als het model vanaf 1999 zeg maar
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Dus omdat jij er nooit 1 gezien hebt weet je het meteen zeker?
Ik heb toch echt meerdere over de 200K gezien, zeker de oudere.
Ik heb toch echt meerdere over de 200K gezien, zeker de oudere.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
-
- MG-R Core
De oudere met hoge bussen hielden het wat langer vol inderdaad. Maar het record wat ik heb gezien is 190.000 bij een 200 brm. En bij hofstee hadden we toch enkele honderden auto's met k serie motoren in onderhoud. Vandaar dat ik wel met zekerheid durf te zeggen dat die koppakking vervangen is. Mocht de kop er eens afgaan dan kun je aan de pasbussen zien of dat al eerder is gebeurd. Een 400 heeft standaard plastic busjes en die worden dan vervangen door stalen.