Synergy-2 vs. "ordinairy" chiptuning
Synergy-2 vs. "ordinairy" chiptuning
Guyz,
Ik heb me de laatste tijd suf zitten lezen over chiptuning van de Rover 75 CDT 2.0 op dit forum en elders.
Omdat de laatste post over dit onderwerp alweer een jaar geleden is, vraag ik me af of er een vergelijking kan worden getrokken tussen RoverRon's Synergy-2 en een "gewone" chiptuning die je hier in NL bij diverse bedrijven kan laten doen.
Wat is wijsheid, behalve in het eerste geval zelf je handen laten wapperen?
En dan nog even een kleine consumentenvergelijking: ik heb bij ziptuning.nl een offerte gevraagd en die vragen 399,= Euri inc. BTW. Wat zijn jullie ervaringen in prijs/kwaliteit? Is er momenteel eigenlijk nog veel onderling verschil in de kwaliteit van chiptuning van CDT dozen?
Cheers, Jan
Ik heb me de laatste tijd suf zitten lezen over chiptuning van de Rover 75 CDT 2.0 op dit forum en elders.
Omdat de laatste post over dit onderwerp alweer een jaar geleden is, vraag ik me af of er een vergelijking kan worden getrokken tussen RoverRon's Synergy-2 en een "gewone" chiptuning die je hier in NL bij diverse bedrijven kan laten doen.
Wat is wijsheid, behalve in het eerste geval zelf je handen laten wapperen?
En dan nog even een kleine consumentenvergelijking: ik heb bij ziptuning.nl een offerte gevraagd en die vragen 399,= Euri inc. BTW. Wat zijn jullie ervaringen in prijs/kwaliteit? Is er momenteel eigenlijk nog veel onderling verschil in de kwaliteit van chiptuning van CDT dozen?
Cheers, Jan
Waar je ook kijkt op het Internet, je leest alleen maar goeie dingen over Ron's spullen.Victor schreef:Ik heb ook de TU3b en de MAFAM van Ron. Ik heb m inmiddels al bijna 4,5 jaar en geen problemen. Hij is 1 keer stuk geweest en dan merk je pas het verschil :-)
Maar toen kreeg ik gratis weer een nieuwe van Roverron.
Ik begin er steeds meer zin in te krijgen, maar moet nog tot augustus wachten. Maar da;s niet zo erg, want tegen die tijd heb ik ook veel meer over de 75 gelezen, dus snap ik er wat meer van. Hoop ik.
Cheers, Jan
-
peerke68
Ik heb dat onlangs ook laten doen. Kreeg van ZipTuning een interessante aanbieding. Ondanks dat gaat die MAFAM van RoverRon er wel komen, om ook bij het toerental < 2000 een betere koppel eruit te kunnen halen.peerke68 schreef:Ik heb zelf een cdt en heb deze laten tunen (enkel software aangepast) bij ATM-chiptuning.
Loopt als een trein
Daarna de luchtinlaat verbeteren zoals Bam hier ergens beschrijft. Dan zal vermoedelijk ook wel weer een nieuwe tuning nodig zijn.
Rover SeventyFive 1.8
-
Cipi
Ik rij nu al bijna 2 jaar met de box van Roverron + mafam.
Heb nu iets over de 160pk. Dat wil wel.
Ik zou dat ding niet meer willen missen.
Ik heb enkele weken gelden de originele luchtfilter door een pipercross vervangen.
Wat een verschil. Zou ik echt aanraden.
Maar wat die aanpassing van de luchtinlaat en egr klep betreft, hoe zit dat daarmee.
Wat moet er veranderd worden en waar zit die egr klep.
Kan dit kwaad?
Heb nu iets over de 160pk. Dat wil wel.
Ik zou dat ding niet meer willen missen.
Ik heb enkele weken gelden de originele luchtfilter door een pipercross vervangen.
Wat een verschil. Zou ik echt aanraden.
Maar wat die aanpassing van de luchtinlaat en egr klep betreft, hoe zit dat daarmee.
Wat moet er veranderd worden en waar zit die egr klep.
Kan dit kwaad?
-
Cipi
Welk luchtfilter heb je aangeschaft? Zit dat in het orginele luchtfilter huis?[/quote]
Zoals ik zei, een Pipercross.
Je vervangt de originele gewoon door deze: http://cgi.ebay.co.uk/PIPERCROSS-Panel- ... 4840a17692
Zoals ik zei, een Pipercross.
Je vervangt de originele gewoon door deze: http://cgi.ebay.co.uk/PIPERCROSS-Panel- ... 4840a17692
-
mixtuurorgel
- MG-R Freak