max km voor l serie
- Johnny_D
- MG-R Freak
- Berichten: 5202
- Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
- Woonplaats: Alblasserdam
max km voor l serie
zoals de titel al zecht, wat is een beetje de max stand voor een l series blok?
nu kunnen diesels wel wat meer hebben als een benzine blok, maar wat is zelfs voor een diesel de max?
nu kunnen diesels wel wat meer hebben als een benzine blok, maar wat is zelfs voor een diesel de max?
T'ja kun je nooit zeggen alleen vermoeden (5 ton)
dat ligt er aan hoe er mee om is gegaan
flink gassen met koude motor of eerst rustig warm rijden
beurten om de 10000 of 20000
mechanische belasting rustige rijder of sjonnie
neem ik even een mgb (van mijn)
75000mijl op de teller blok is op. versleten krukas lagers,drijfstang lagers,
oliepomp,tuimelaars ingeslagen,nokkenas geen nok er meer op,waar
olie naar buiten kon komen kwan het ook.
Mijn gt nu 165000 km(denk ik )
geen centje pijn mooi stil geen gelek en trekt goed loopt +_ 1:12
Dus ja
wat kunnen motoren over het 
dat ligt er aan hoe er mee om is gegaan
flink gassen met koude motor of eerst rustig warm rijden
beurten om de 10000 of 20000
mechanische belasting rustige rijder of sjonnie

neem ik even een mgb (van mijn)
75000mijl op de teller blok is op. versleten krukas lagers,drijfstang lagers,
oliepomp,tuimelaars ingeslagen,nokkenas geen nok er meer op,waar
olie naar buiten kon komen kwan het ook.
Mijn gt nu 165000 km(denk ik )
geen centje pijn mooi stil geen gelek en trekt goed loopt +_ 1:12
Dus ja


Een mgb verliest geen olie hij markeert alleen zijn territorium.
-
- MG-R Core
- Berichten: 2526
- Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
- Woonplaats: Nieuwegein
- Locatie: NIEUWEGEIN
Tja,
goede vraag johnny,
maar wat is de maximale KM stand voor een K-serie, voor een D-serie
Alles is afhankelijk van de factoren die al genoemd zijn:
Onderhoudshistorie
Manier van rijden
Belasting van de motor
Denk dat dit per motor afhankelijk is..
Ze zijn gebouwd om lang mee te gaan en een hoop te kunnen verdragen, maar bij misbruik of slecht onderhoud zal de boel eerder stuk gaan..
Ga niet met een standaard L-series blok de turbodruk naar 3 bar schroeven, want dan gaaat het kapot.
denk eigenlijk dat dit een vraag is, waar geen goed antwoord op kan komen.
Stel ik zeg 345670 KM en het blok gaat na 275897 KM kapot klopt er iets niet in wat ik gezegd heb
Maar andersom ook natuurlijk.
en inderdaad zoals roland zegt is het afhankelijk per motor.
goede vraag johnny,
maar wat is de maximale KM stand voor een K-serie, voor een D-serie
Alles is afhankelijk van de factoren die al genoemd zijn:
Onderhoudshistorie
Manier van rijden
Belasting van de motor
Denk dat dit per motor afhankelijk is..
Ze zijn gebouwd om lang mee te gaan en een hoop te kunnen verdragen, maar bij misbruik of slecht onderhoud zal de boel eerder stuk gaan..
Ga niet met een standaard L-series blok de turbodruk naar 3 bar schroeven, want dan gaaat het kapot.
denk eigenlijk dat dit een vraag is, waar geen goed antwoord op kan komen.
Stel ik zeg 345670 KM en het blok gaat na 275897 KM kapot klopt er iets niet in wat ik gezegd heb
Maar andersom ook natuurlijk.
en inderdaad zoals roland zegt is het afhankelijk per motor.
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
4 ton is met die L-series de normaalste zaak van de wereld, en algemeen aangenomen dat de gemiddelde Rover rijder geniet van het goede leven is dat een maatstaf die je prima kunt aanhouden. Maar inderdaad, als je je best doet kan ie na 2 ton ook prima klaar zijn... 

Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
- Johnny_D
- MG-R Freak
- Berichten: 5202
- Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
- Woonplaats: Alblasserdam
dus om een l serie naar 105 pk te brengen moet je een ic plaasen, en naar de 113pk en re map, en een andere pomp?
Laatst gewijzigd door Johnny_D op di mei 31, 2011 6:32 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
http://tuning-diesels.com/Lseries/2545.htm
http://www.roverdiesel.co.uk/menumappin ... uning.html
Hier staat zo n beetje alles
http://www.roverdiesel.co.uk/menumappin ... uning.html
Hier staat zo n beetje alles

Een mgb verliest geen olie hij markeert alleen zijn territorium.