Opbouw ZR160 racer !
- Bruno
- MG-R Addict
- Berichten: 483
- Lid geworden op: di jan 20, 2004 1:44 am
- Woonplaats:
- Locatie: Schriek (Heist O/d Berg) Belgie
- Contacteer:
Zolang de auto niet beter is dan jezelf, is elke auto prima. Zo'n ZR heeft in ieder geval meer in zijn marge dan ik kan rijden, dus tot zolang, ga ik me lekker amuseren denk ik. Opleuken met slicks, een steenharde ophanging en een upgrade van de remmen, tillen de wagen dan weer enkele niveaus op, en dan kan hij weer een tijdje mee... daarenboven komt inderdaad, buiten het kennen van de wagen, het kennen van het circuit er ook nog bij. Ik denk Zolder wel aardig te kennen en heb al wel wat autosport ervaring, maar er perfect kunnen rijden is toch nog iets anders. Steeds ik mee rij op circuit met die maat van me, die al 25 jaar mee draait in touring cup indertijd, Belcar, BTCS, 24h francorchamps, zolder etc... etc... heb ik zin om een ongeloofeliik grote "L" op mijn wagen te kleven achteraan. Nog een lange weg te gaan dus, en welke auto ik nu ga rijden is van serieus ondergeschikt belang... Ik dacht serieus aan een stuur te kunnen draaien dus, maar wordt steeds met de 2 voetjes op de grond gezet, als ik zie wat echt rijden is... Fun verzekerd dus wat mij betreft in de ZR en vermogen boeit me even niet (+170 pk op een lege ZR valt best nog mee denk ik), ophanging banden en remmen des te meer.
@ Frekkel, Croix een leuk circuit ? Eerlijk gezegd, ja, als je met een moto rijdt, voor een wagen vind ik dat circuit dan weer net te klein ...
De andere die je opnoemt ken in (nog) niet...
@ Frekkel, Croix een leuk circuit ? Eerlijk gezegd, ja, als je met een moto rijdt, voor een wagen vind ik dat circuit dan weer net te klein ...
De andere die je opnoemt ken in (nog) niet...

MGF '180' VVC
MGTF Elegance
MG ZR MK1 VGK 2.0 Racer
MG ZR MK2 190 Cupracer
2 X Rover 114 Cupracer
Ziet er zeker goed uit, ik heb alleen geen idee wat lichtmetalen pedalen voor functie hebben. 
Ik ben benieuwd wat de ZR gaat doen!
Al met al toch zo'n 20 tot 25kg die je daar kan pakken. Succes! 

Ik ben benieuwd wat de ZR gaat doen!
Zou ik maar 'ns een beiteltje pakken en de bitumen eruit rammen. Orginele verwarming zit er nog in, dash is nog orgineel (dus zwaar)...Ronald MG TF schreef:Qua gewicht halen we zoveel mogelijk uit de ZR als maar mogelijk is.


Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
- Bruno
- MG-R Addict
- Berichten: 483
- Lid geworden op: di jan 20, 2004 1:44 am
- Woonplaats:
- Locatie: Schriek (Heist O/d Berg) Belgie
- Contacteer:
Klopt inderdaad, en de dash zal zeker aangepakt worden als we de rolkooi erin zetten (want dan moet ze er toch uit).
De functie van de lichtmetalen pedalen ? Ze zijn groter, staan iets dichter op elkaar ...hiel toe ?
De functie van de lichtmetalen pedalen ? Ze zijn groter, staan iets dichter op elkaar ...hiel toe ?


MGF '180' VVC
MGTF Elegance
MG ZR MK1 VGK 2.0 Racer
MG ZR MK2 190 Cupracer
2 X Rover 114 Cupracer
-
- The Big Boss
- Berichten: 8442
- Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
- Woonplaats: Steenbergen NB
Verslag van 11 Mei; http://www.mg-prt.com/index.php/menuper ... rs20110511
Volgende afspraak op Zolder: 15 Juni.
Volgende afspraak op Zolder: 15 Juni.
'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland

'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
tsjonge jonge jonge.
Heb laatst is met me broer zitten fantaseren over ook misschien ooit een racer op te bouwen. En dit stimuleert mij des te meer. Vooral die laatste foto reeks. Zo super vet.
Ik moet alleen zeggen dat ik geen flauw idee hebt hoe je ooit die race wereld in kan rollen?
Trainingen, wedstrijden e.d.?
Heb laatst is met me broer zitten fantaseren over ook misschien ooit een racer op te bouwen. En dit stimuleert mij des te meer. Vooral die laatste foto reeks. Zo super vet.
Ik moet alleen zeggen dat ik geen flauw idee hebt hoe je ooit die race wereld in kan rollen?
Trainingen, wedstrijden e.d.?
De racewereld hoef je niet in te "rollen" als je amateur races wil rijden zoals bijvoorbeeld hierboven. Enige wat je nodig heb zijn de nodige centjes. Als je fris wil beginnen aan bijvoorbeeld een Zomeravond Competitie dan moet je toch wel rekenen op een flink startkapitaal. Je moet namelijk investeren in van alles naast de auto. Zo kost een beetje rijders-outfit al snel € 1500,-, om nog maar te zwijgen over een verplichte racelicentie.
Er zijn allerlei low-budget klasses, ook in NL, maar als we het over low-budget hebben, gaat het nog steeds over zo'n 10 tot 15K runningcosts per jaar.
Wil je enkel track-days bezoeken op een wat hoger niveau, dan wordt het al een heel ander verhaal natuurlijk. Je hebt dan genoeg aan een scooterhelm en een auto bij wijze van spreken.
We zullen ASAP een leuke track-day organiseren vanuit Virid, wellicht zijn er meer mensen die er wat meer over willen weten.
Er zijn allerlei low-budget klasses, ook in NL, maar als we het over low-budget hebben, gaat het nog steeds over zo'n 10 tot 15K runningcosts per jaar.
Wil je enkel track-days bezoeken op een wat hoger niveau, dan wordt het al een heel ander verhaal natuurlijk. Je hebt dan genoeg aan een scooterhelm en een auto bij wijze van spreken.
We zullen ASAP een leuke track-day organiseren vanuit Virid, wellicht zijn er meer mensen die er wat meer over willen weten.

Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
- Bruno
- MG-R Addict
- Berichten: 483
- Lid geworden op: di jan 20, 2004 1:44 am
- Woonplaats:
- Locatie: Schriek (Heist O/d Berg) Belgie
- Contacteer:
Je kiest inderdaad zelf hoever je wil gaan : Het kan goedkoop en dan ben je met een kleine 10.000 euro voor een wagen met de meest noodzakelijke dingen op en aan klaar, inc. pak en helm etc...
Reken daarbij nog een dikke 300 euro per trackday, directe kost (circuit, benzine, trailer) en je bent bezig. Daar komt ook nog een indirecte kost bij (slijtage van banden, motor etc..).
Low budget, dat was ook mijn insteek, maar ondertussen komen we met die bedragen jammer genoeg al lang niet meer toe. Een goede sponsor zoeken kan dan helpen, als je er zelf niet al dat kapitaal in wil duwen. Eén ding is zeker, het plezier dat je er uit haalt is niet te beschrijven.
Reken daarbij nog een dikke 300 euro per trackday, directe kost (circuit, benzine, trailer) en je bent bezig. Daar komt ook nog een indirecte kost bij (slijtage van banden, motor etc..).
Low budget, dat was ook mijn insteek, maar ondertussen komen we met die bedragen jammer genoeg al lang niet meer toe. Een goede sponsor zoeken kan dan helpen, als je er zelf niet al dat kapitaal in wil duwen. Eén ding is zeker, het plezier dat je er uit haalt is niet te beschrijven.

MGF '180' VVC
MGTF Elegance
MG ZR MK1 VGK 2.0 Racer
MG ZR MK2 190 Cupracer
2 X Rover 114 Cupracer
Hahah, ik ken het. Eigenlijk is low-budget racen slechts relatief, het is namelijk een allemachtig dure sport en sponsors zoeken in de amateur-racerij is erg moeilijk.
Je moet goodwill verkopen daar je eigenlijk niet veel meer kan bieden.
Ik mis het wel...

Trouwens, ook low-budget racen heeft zo haar haken en ogen.
Ga je competitie rijden voor zegge en schrijve zo'n 15K per jaar bedenk je dan goed of je tegen je verlies kan. Er zijn namelijk ook gewoon mensen die in eenzelfde low-budget raceklasse met F1-trailers en een budget van 150K voor een tweetal auto's aankomen.
Geblauwdrukte motoren en in plaats van polyuretheen gelagerde wielophangingen, daar kan je never nooit niet tegen aan boksen en zodoende blijf je voor eeuwig op een schamele 4de plaats rijden. En tot slot is circuitsport op elk competitieniveau zo corrupt als de @#$%^.
Enige frustratie inderdaad ja...
Rally daarentegen is veel vriendelijker én een stuk goedkoper.
Je moet goodwill verkopen daar je eigenlijk niet veel meer kan bieden.
Ik mis het wel...

Trouwens, ook low-budget racen heeft zo haar haken en ogen.
Ga je competitie rijden voor zegge en schrijve zo'n 15K per jaar bedenk je dan goed of je tegen je verlies kan. Er zijn namelijk ook gewoon mensen die in eenzelfde low-budget raceklasse met F1-trailers en een budget van 150K voor een tweetal auto's aankomen.
Geblauwdrukte motoren en in plaats van polyuretheen gelagerde wielophangingen, daar kan je never nooit niet tegen aan boksen en zodoende blijf je voor eeuwig op een schamele 4de plaats rijden. En tot slot is circuitsport op elk competitieniveau zo corrupt als de @#$%^.
Enige frustratie inderdaad ja...
Rally daarentegen is veel vriendelijker én een stuk goedkoper.
Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
of je kiest voor dezelfde vorm van autosport als wat ik doe
A-stra: €150,-
Ombouwen: €75,- + paar dagen werk
Banden op laten snijden d.m.v. sponsoring
Je laat je naar de cross brengen door de sponsors.
En 10 - 15 euro brandstof per keer + €25,- inschrijfgeld
Dus:
€225,- voor de auto incl. klaarmaken.
En een tientje of 5 per keer dat je gaat crossen
( nieuwe onderdelen van de sloop niet meegerekend )
Magoed, is wel een iets andere vorm als wat rik en bruno doen natuurlijk
.


A-stra: €150,-
Ombouwen: €75,- + paar dagen werk
Banden op laten snijden d.m.v. sponsoring
Je laat je naar de cross brengen door de sponsors.
En 10 - 15 euro brandstof per keer + €25,- inschrijfgeld
Dus:
€225,- voor de auto incl. klaarmaken.
En een tientje of 5 per keer dat je gaat crossen

( nieuwe onderdelen van de sloop niet meegerekend )
Magoed, is wel een iets andere vorm als wat rik en bruno doen natuurlijk

