ook ik heb een koelvloeistof probleem. Bij mij lekt de wagen wanneer hij er zin in heeft. Soms gaat het een paar dagen goed, soms na iedere rit gooit ie er (minstens) een liter koelvloeistof uit.
Echt stromend zie ik het dan onder de wagen vandaan komen, aan de passagiers kant. Erg voorzichtig moet ik dan de koeldop losdraaien (van het reservoir), want daar staat flink wat druk op. Als ik zou wachten met bijvullen staat er de volgende ochtend nog steeds druk op. Beetje alsof je een 10 liter fles cola hebt :-)
Zojuist hier de tips opgevolgd en een aansteker bij de oliepeilstok gehouden, die houdt zich (gelukkig) goed rustig. Daarbij ziet de olie er uit zoals altijd. Ook ruik ik geen uitlaat gassen bij 't reservoir.
Mijn blikje loopt overigens wel op LPG.
Iemand een idee? Waterpomp misschien?
Alvast bedankt!
Koelvloeistof stroomt op de parkeerplaats
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
Controleer het thermostaat huis. Het beste is om te kijken in de V of je koelvoeistof heb staan in de V of een Rode waas (drooggekookte koelvloeistof) De ZT en 75 zijn uitgeleverd met een kunstof thermostaathuis waar het plastic met geluidsgolven gelast zijn. Dit is een veel voorkomend probleem dat deze gaan lekken.
De positie waar al het water vandaan komt is zeer moeilijk te schatten omdat je een bodem plaat onder de auto hebt. Hierdoor kan een lek links voor rechts onder je auto vandaan komen.
Standaard check controleer in de V bij het thermostaat huis of er lekkage sporen zijn. En als er elke keer een liter uit ligt moet dat niet te moeilijk te volgen zijn met een zaklamp en de motorkap open.
succes !
De positie waar al het water vandaan komt is zeer moeilijk te schatten omdat je een bodem plaat onder de auto hebt. Hierdoor kan een lek links voor rechts onder je auto vandaan komen.
Standaard check controleer in de V bij het thermostaat huis of er lekkage sporen zijn. En als er elke keer een liter uit ligt moet dat niet te moeilijk te volgen zijn met een zaklamp en de motorkap open.
succes !
Hij staat nu bij de garage.
Ze vertellen me dat hij het er bij de achterste koppakking uitgooit, maar pas als ie echt goed heet is.
Of de verwarming aan of uitstond maakte overigens niet uit. denk dat het wat te maken heeft met de omgevingstemperatuur, nu het weer weer lekker zomers is zal die het wel wat moeilijker hebben gekregen.
Ze zetten er overigens gelijk 2 nieuwe distributieriemen op en ook de waterpomp vervangen ze gelijk. Dit op advies van de garage, omdat nu toch alles eruit moet, is dit een mooi moment voor die zaken.
Ze vertellen me dat hij het er bij de achterste koppakking uitgooit, maar pas als ie echt goed heet is.
Of de verwarming aan of uitstond maakte overigens niet uit. denk dat het wat te maken heeft met de omgevingstemperatuur, nu het weer weer lekker zomers is zal die het wel wat moeilijker hebben gekregen.
Ze zetten er overigens gelijk 2 nieuwe distributieriemen op en ook de waterpomp vervangen ze gelijk. Dit op advies van de garage, omdat nu toch alles eruit moet, is dit een mooi moment voor die zaken.