LOL, maar zijn jullie nog op zoek naar inlaatspruitstukken? Het kan zijn dat ik er nog eentje heb liggen...bam schreef:Ik moet zeggen dat mensen die een Rover v6 aanschaffen bij mij hoog in aanzien staan. Echte dare devils
Ratelende klep v6 2,5 ltr
- tomcat.t16
- MG-R Core

Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
- tomcat.t16
- MG-R Core
Hierbij mijn eindverslag over de "ratelende" klepstoter en iewat sludge
vorming in de olie vul opening.
Ik heb altijd bij van Noort 5w30 olie gebruikt en heb Nooit problemen
gehad. De motor liep gewoon perfect zonder problemen .
Echter een tijdje niet bij van Noort geweest ivm enorme drukte
bij hem (tijdelijk was er geen extra monteur).
En toen begon het probleem na een tijdje met de andere olie nl Halvoline
10W40.
Sludge vorming van vervuilde olie (terwijl ik elke 6 maanden ververst) en een klepstoter, die ratelde gedurende
de eerste 3 seconde 's morgens bij het starten. (alle vlinder en viskleppen waren inmiddels ook al vernieuwd.
Sinds een maand echter weer terug bij van Noort en die heeft nu een perfecte monteur in dienst.
Richard was een beetje boos dat ik 10w40 ipv van 5w40 ben gaan gebruiken, maar daar kon ik niets aan doen, daar de andere garage 10W40 gebruikte.
Om een lang verhaal en story kort te maken.
Richard heeft de motor zeer grondig gereinigd met forte motor flush
en daarna gevuld met Mobil super 3000 x1 5w40 en
toegevoegd een doormij zelf meegenomen blikje Bardahl Hydrolic Valve Lifter treatment toevoeging bij de olie.
Ik heb meeteen daarna en nu gedurende twee weken totaal geen last meer van een "rateling", sterker nog de motor is nu fluisterstil en loopt echt fantastisch EN de olie vulopening en de binnenkant dop zijn helemaal gort droog zoals het hoort.
Kortom hier rijdt weer een uiterst tevreden en ZEER kritische ROVER 75 liefhebber !
Let wel : dit was dus de oplossing voor mijn "probleem" !
vorming in de olie vul opening.
Ik heb altijd bij van Noort 5w30 olie gebruikt en heb Nooit problemen
gehad. De motor liep gewoon perfect zonder problemen .
Echter een tijdje niet bij van Noort geweest ivm enorme drukte
bij hem (tijdelijk was er geen extra monteur).
En toen begon het probleem na een tijdje met de andere olie nl Halvoline
10W40.
Sludge vorming van vervuilde olie (terwijl ik elke 6 maanden ververst) en een klepstoter, die ratelde gedurende
de eerste 3 seconde 's morgens bij het starten. (alle vlinder en viskleppen waren inmiddels ook al vernieuwd.
Sinds een maand echter weer terug bij van Noort en die heeft nu een perfecte monteur in dienst.
Richard was een beetje boos dat ik 10w40 ipv van 5w40 ben gaan gebruiken, maar daar kon ik niets aan doen, daar de andere garage 10W40 gebruikte.
Om een lang verhaal en story kort te maken.
Richard heeft de motor zeer grondig gereinigd met forte motor flush
en daarna gevuld met Mobil super 3000 x1 5w40 en
toegevoegd een doormij zelf meegenomen blikje Bardahl Hydrolic Valve Lifter treatment toevoeging bij de olie.
Ik heb meeteen daarna en nu gedurende twee weken totaal geen last meer van een "rateling", sterker nog de motor is nu fluisterstil en loopt echt fantastisch EN de olie vulopening en de binnenkant dop zijn helemaal gort droog zoals het hoort.
Kortom hier rijdt weer een uiterst tevreden en ZEER kritische ROVER 75 liefhebber !
Let wel : dit was dus de oplossing voor mijn "probleem" !
- MGF MPi
- MG-R Spotter
- Contacteer:
Mooi dat het probleem weer opgelost is!
Was de tik vergelijkbaar met deze tik?
http://www.youtube.com/watch?v=KtBo83uWimU
Deze tijdens de proefrit in onze 75 destijds even gehoord en daarna niet meer, maar ik vond het wel vreemd. Ik moet er wel bij zeggen dat het toen -5 was en dat de auto al een tijdje stil had gestaan daarvoor.
Was de tik vergelijkbaar met deze tik?
http://www.youtube.com/watch?v=KtBo83uWimU
Deze tijdens de proefrit in onze 75 destijds even gehoord en daarna niet meer, maar ik vond het wel vreemd. Ik moet er wel bij zeggen dat het toen -5 was en dat de auto al een tijdje stil had gestaan daarvoor.
MGF 1.8i, British Racing Green
Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue

Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue

-
- MG-R Core
Goed spul dat van Bardahl. Gebruik ik ook altijd voor tikkende klepstoters. Maar wat voor olie zit er nu in de 75? Eerst 5w30 en later staat er 5w40.. 5w40 zal geen probleem zijn, maar 5w30 zou ik persoonlijk liever niet gebruiken (tenzij je circuit rijdt).
Houd er rekening mee dat dunnere olie minder warm zal worden, waardoor het vocht dat erin komt (en dat komt er bij een kv6) er minder snel uit zal dampen en je dus meer last zal hebben van sludgevorming. Dit hoopt zich op in het carter en is bij jou waarschijnlijk losgekomen na een oliewissel omdat de 10w40 olie heter wordt.
Houd er rekening mee dat dunnere olie minder warm zal worden, waardoor het vocht dat erin komt (en dat komt er bij een kv6) er minder snel uit zal dampen en je dus meer last zal hebben van sludgevorming. Dit hoopt zich op in het carter en is bij jou waarschijnlijk losgekomen na een oliewissel omdat de 10w40 olie heter wordt.