Handrem signaal lampje dat spontaan brand
Handrem signaal lampje dat spontaan brand
Eey allen,
Weer is een vraagje van mijn kant. Ik vind het iets raars, wat ook geen regelmaat heeft. Soms als ik optrek begint mijn dashboard lampje van de handrem te branden (dat driehoekje met uitroepteken erin). Nu is dit soms bij de 4.000 toeren, soms bij de 2.000 toeren. Iemand een idee wat dit kan zijn?
Er zit dus geen regelmaat in. Ook niet als je kijkt naar of het regent of niet.
Zou het kunnen dat er iets bij me handrem niet goed zit wat dan "trilt" oid?
Weer is een vraagje van mijn kant. Ik vind het iets raars, wat ook geen regelmaat heeft. Soms als ik optrek begint mijn dashboard lampje van de handrem te branden (dat driehoekje met uitroepteken erin). Nu is dit soms bij de 4.000 toeren, soms bij de 2.000 toeren. Iemand een idee wat dit kan zijn?
Er zit dus geen regelmaat in. Ook niet als je kijkt naar of het regent of niet.
Zou het kunnen dat er iets bij me handrem niet goed zit wat dan "trilt" oid?
Stelt me gerust dat ik niet de enige ben..FMB schreef:ik ben zeer benieuwd. Het is vaak bij het wat sneller optrekken 't geval bij mij. Bij m'n vorige auto, 100tje, had ik een handrem lampje dat continu brandde maar dit is inderdaad wispelturig want het is ook niet altijd.
Bij mij ook inderdaad bij het wat sneller optrekken (meestal)
-
- MG-R Addict
Dat heeft het wel.Alibaba en de 25 Rovers schreef:Alleen bij vullen heeft geen zin, omdat het een gesloten systeem is. probleem ligt ergens bij de remschijven of bloken/cilinders die vervangen moeten worden.
Remblokjes slijten gewoon waardoor de cilinders verder uitblijven staan en dus het niveau zakt. Als hij met nieuwe remblokken op bijvoorbeeld minimum staat, dan staat 'ie met half versleten remblokken te laag. Mijn advies, iets bijvullen, maar zeker niet tot de max, anders moet je er weer wat uit zien te krijgen als je de blokken wél (een keer) moet vervangen.

Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
-
- MG-R Addict
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Check ook gewoon eens de handrem, ff het tapijt weghalen en zorgen dat het schakelaartje soepel gaat en de ruimte heeft.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!