beetje onderhoud

75 en 75 Tourer
Plaats reactie
jantino

beetje onderhoud

Bericht door jantino »

Zo dan, laatste keer hier op het forum vragen gesteld over een ratelende moter en dat ie op 5 ipv 6 cilinders liep.

Opgelost met een nieuwe bougie en een nieuw inlaatspruitstuk.

Ratelen bleef ie echter doen, bleek dat de y-pijp vanaf 't spruitstuk dubbelwandig is. En de binnenste wand zat los. Bovendien was de achterdemper doorgeroest. Tijd voor wat nieuws:

Afbeelding

Een RVS uitlaat, incl RVS- kat, tussen, midden en eind demper. De y-pijp hebben ze opnieuw geconstrueerd met een legering van gealuminiseerd staal. Omdat RVS teveel uitzet daar zou het anders stuk gaan bij hitte.

Happy mee, auto is nu weer heerlijk stil en hoef de komende tijd niet weer in te zitten over de uitlaat (levenslange garantie).

Ander topic is dat het gekke ding door zn kont hing. Bleek nou, veer links achter in drieen, rechtsachter in tweeen. Ook die zijn nu vervangen. (Was idd niet zo duur) Als finishing touch, was het tijd voor zomer banden.

Gelijk maar lichtmetalen velgjes besteld (17 inch) incl zomer banden, zie hier het resultaat.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Allen bedankt voor de gegeven info voor eerder genoemde troubles, ik kan nu weer heerlijk cruisen in een fijne wagen. Whoohoo
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9111
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Bericht door MARTIN »

:mrgreen: staan best wel netjes die velgen, en fijn dat alles weer in orde is.
Afbeelding
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5976
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Ziet er weer goed uit ;)

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Gebruikersavatar
arjan_m
MG-R Core
Berichten: 3507
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
Woonplaats: Vlodrop
Contacteer:

Bericht door arjan_m »

De veren dacht ik inderdaad wel, geloofde niet in het verhaal "omdat de gastank achter de as zit". Het hing gewoon te ver door.

Gelukkig alles weer opgelost, dat tour(er)t weer een stuk lekkerder!
My MG-Rover history:

Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Pim
MG-R Addict
Berichten: 497
Lid geworden op: ma apr 27, 2009 6:27 am
Woonplaats: Heiloo

Bericht door Pim »

Hi Jantino,

ziet er goed uit ! 8)

Dat van de losse binnenpijp is een bekend iets bij de V6.


Vaak worden ook wat gaatjes geboord en via laspunten de binnenwand met de buitenwand verbonden.
Tussen de punten 2 en 3 (rood)

Afbeelding

Tussen de punten 2 en 3 (rood)

Afbeelding
Afbeelding

Bron: www.r75.info Zoekbegrip: Hosenrohr

Groet, Pim
Rover 75 Tourer CDTi Club - 615.000 km 1/09/2023
Rover Streetwise 1.8 CVT - 99.000 km 1/09/2023
Plaats reactie