Distributieriem
Distributieriem
Had even een vraagje mbt de distri.
Bij mijn eigen garaga gaat het me om en nabij de 500 euro kosten inclusief waterpomp. Nu heb ik een handige neef en die wil het ook wel voor me doen maar die zegt dat het niet nodig is om de waterpomp te vv (km stand 181xxx) maar enkel de losse spanner en de riem opzich zelf (kosten bij hem zouden rond de 80 euro zijn). De garage zegt dat de waterpomp wel vervangen MOET worden tezamen met de distri, mijn neef zegt van niet...
Nu lopen hier flink wat mensen met twee rechterrover/mg handen rond die hier vast wel raad mee weten...
Afijn 420 euro vind ik een hoop geld... maar ik wil graag nog wat langer in mijn bolide blijven rijden
Bij mijn eigen garaga gaat het me om en nabij de 500 euro kosten inclusief waterpomp. Nu heb ik een handige neef en die wil het ook wel voor me doen maar die zegt dat het niet nodig is om de waterpomp te vv (km stand 181xxx) maar enkel de losse spanner en de riem opzich zelf (kosten bij hem zouden rond de 80 euro zijn). De garage zegt dat de waterpomp wel vervangen MOET worden tezamen met de distri, mijn neef zegt van niet...
Nu lopen hier flink wat mensen met twee rechterrover/mg handen rond die hier vast wel raad mee weten...
Afijn 420 euro vind ik een hoop geld... maar ik wil graag nog wat langer in mijn bolide blijven rijden
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
De kans dat een waterpomp gaat lekken nadat de riem los is geweest is zo ongeveer 10% schat ik.
Als je zelf sleutelt kun je het gokken, en spaar je op 10 auto's 9 waterpompen uit. (toch 500 euro)
Maar die ene keer dat het misgaat moet je de hele riem procedure herhalen, voor jezelf kan dat. Maar als je niet zelf sleutelt, dan kan dat zeker niet.
Als garage zou ik hem daarom echt altijd vervangen, want die ene klant rijdt zijn motor aan gort.
Als je zelf sleutelt kun je het gokken, en spaar je op 10 auto's 9 waterpompen uit. (toch 500 euro)
Maar die ene keer dat het misgaat moet je de hele riem procedure herhalen, voor jezelf kan dat. Maar als je niet zelf sleutelt, dan kan dat zeker niet.
Als garage zou ik hem daarom echt altijd vervangen, want die ene klant rijdt zijn motor aan gort.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond