Distributieriem

214 216 218 220 25
Plaats reactie
FMB

Distributieriem

Bericht door FMB »

Had even een vraagje mbt de distri.

Bij mijn eigen garaga gaat het me om en nabij de 500 euro kosten inclusief waterpomp. Nu heb ik een handige neef en die wil het ook wel voor me doen maar die zegt dat het niet nodig is om de waterpomp te vv (km stand 181xxx) maar enkel de losse spanner en de riem opzich zelf (kosten bij hem zouden rond de 80 euro zijn). De garage zegt dat de waterpomp wel vervangen MOET worden tezamen met de distri, mijn neef zegt van niet...

Nu lopen hier flink wat mensen met twee rechterrover/mg handen rond die hier vast wel raad mee weten...

Afijn 420 euro vind ik een hoop geld... maar ik wil graag nog wat langer in mijn bolide blijven rijden
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Bericht door tomcat.t16 »

Geen discussie over mogelijk, waterpomp ten alle tijden vervangen.
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
FMB

Bericht door FMB »

Kort en krachtig. Hartelijk bedankt peter, voor 't supersnelle antwoord.
Dan laat ik het zeker niet zonder doen
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Bericht door tomcat.t16 »

Graag gedaan.

Bij een T serie wordt de waterpomp niet aangedreven door de distributieriem dus dat is een ander verhaal. Maar bij een K serie wel.
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

De kans dat een waterpomp gaat lekken nadat de riem los is geweest is zo ongeveer 10% schat ik.

Als je zelf sleutelt kun je het gokken, en spaar je op 10 auto's 9 waterpompen uit. (toch 500 euro)

Maar die ene keer dat het misgaat moet je de hele riem procedure herhalen, voor jezelf kan dat. Maar als je niet zelf sleutelt, dan kan dat zeker niet.
Als garage zou ik hem daarom echt altijd vervangen, want die ene klant rijdt zijn motor aan gort.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Bericht door tomcat.t16 »

Daarom kun je het risico niet lopen. Ik zou het niet durven riskeren.
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
FMB

Bericht door FMB »

't zal wel te doen zijn zelf denk ik maar ik neem het risico liever niet. Het mag dan wel de allersimpelste Rover motor zijn maar dan nog niet...
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

k vind t persoonlijk nogal lullig als je 5 tientjes bespaart en hij gaat wel lekken :mrgreen:
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
FMB

Bericht door FMB »

precies!
Plaats reactie