rover 200
-
- The Big Boss
koppakking
distributieriem
algemeen onderhoud
1.6 zal net wat soepeler rijden omdat die wat meer vermogen heeft, maar veel scheelt het niet.
1.4 16v -> 103pk
1.6 16v -> 112pk
distributieriem
algemeen onderhoud
1.6 zal net wat soepeler rijden omdat die wat meer vermogen heeft, maar veel scheelt het niet.
1.4 16v -> 103pk
1.6 16v -> 112pk
'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland

'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
even je dakrubber lospakken daar wil nog wel eens roest onder zitten.
Verder willen ze nog wel eens roesten bij de kofferbak scharnieren.
Verder even opletten op algemene roest ( wielkasten, bodem, raamrubbers "het standaard verhaaltje" )
En even de koppakking in de gaten houden, de eerste willen nog wel eens lekken. Meestal als ze eenmaal vervangen zijn voor het nieuwere model scheuren ze niet meer.
Ook moet je kijken naar de distributieriem, wanneer deze vervangen is en wanneer hij weer moet ( weet niet zo uit mn hoofd wanneer deze vervangen moet worden )
Verder willen ze nog wel eens roesten bij de kofferbak scharnieren.
Verder even opletten op algemene roest ( wielkasten, bodem, raamrubbers "het standaard verhaaltje" )
En even de koppakking in de gaten houden, de eerste willen nog wel eens lekken. Meestal als ze eenmaal vervangen zijn voor het nieuwere model scheuren ze niet meer.
Ook moet je kijken naar de distributieriem, wanneer deze vervangen is en wanneer hij weer moet ( weet niet zo uit mn hoofd wanneer deze vervangen moet worden )
- Steven Rover
- MG-R Freak
- tomcat.t16
- MG-R Core
Koppakking is relatief makkelijk te vervangen, mits je over de juiste materialen beschikt. De kop hoeft niet gevlakt te worden als hij niet heet is geweest.
De Rover 25 is niet een verbeterde versie qua motor betreft. Ze zien er een beetje anders uit maar voor de rest zijn het identieke modellen.
De Rover 25 is niet een verbeterde versie qua motor betreft. Ze zien er een beetje anders uit maar voor de rest zijn het identieke modellen.

Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Wel vlakken, hij hoeft niet heet te zijn geweest om serieus krom te zijn. Andere beschadigingen zitten er ook altijd in. (zeker de vuurringen van de vorige koppakking)
Daarnaast wil je de nieuwe koppakking de maximale kans geven om goed te sluiten. Nogmaals versterkt als je van type koppakking wisselt.
Daarnaast wil je de nieuwe koppakking de maximale kans geven om goed te sluiten. Nogmaals versterkt als je van type koppakking wisselt.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- tomcat.t16
- MG-R Core
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Dus jij zegt zelden vlakken Peter?
ik zeg wel vlakken, tenzij hij nagenoeg perfect is, en dat is hij in de practijk eigenlijk nooit.
Bij het plaatsen van een MLS is het al helemaal geen vraag meer wat mij betreft.
ik zeg wel vlakken, tenzij hij nagenoeg perfect is, en dat is hij in de practijk eigenlijk nooit.
Bij het plaatsen van een MLS is het al helemaal geen vraag meer wat mij betreft.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
www.118GTi.tk
www.118GTi.tk
- tomcat.t16
- MG-R Core
Nou, jij bent de K serie expert, niet ik118GTR schreef:Dus jij zegt zelden vlakken Peter?

Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997