Brandstoftank inhoud vraagje
Voor de zekerheid ga ik een 5 liter vatje achterin zetten, en dan ga ik hem rijden tot de ±400 rijden, en dan weet ik wat ik redden kan.
Ik had ooit wat gelezen over een elektronische storing wat bij andere merken wel is voorkomt. Dat je dit kan testen door een bepaalde kabel van het metertje naar de vlotter "aarde" te maken en als die dan "vol" gaat op het metertje dan ligt het aan de elektronica en anders aan de vlotter.
Iemand die dit kan bevestigen?
Ik had ooit wat gelezen over een elektronische storing wat bij andere merken wel is voorkomt. Dat je dit kan testen door een bepaalde kabel van het metertje naar de vlotter "aarde" te maken en als die dan "vol" gaat op het metertje dan ligt het aan de elektronica en anders aan de vlotter.
Iemand die dit kan bevestigen?
Ik rij tussen de 550-600 kilometer op een tank en dan gaat er meestal tussen de 38-42 liter in. Bij mij gaat hij pas echt in het rood na de 38 liter. Het hoogste wat ik ooit heb gehaald is 665, maar toen ging er ook echt 47 liter in.
Zo gek als met m'n peugeot heb ik 't helaas nog nooit gehaald haha (misschien maar goed ook). 802 km en er ging 51,02 liter in (50 liter tank
)... nooit meer geprobeerd daarna haha.
Zo gek als met m'n peugeot heb ik 't helaas nog nooit gehaald haha (misschien maar goed ook). 802 km en er ging 51,02 liter in (50 liter tank

-
- MG-R Core
Maar een 200 serie MK3 heeft geen lampje voor de brandstof tank, dus hou daar rekening mee.
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Ik knijp 'm ook wel nu, had vorige week nog getankt. Maar zit nu echt in het rode. Echter nog steeds zonder me reserve benzine achterin.. Zit op 345 km geloof ik. Denk zo een 30L oid.RobertD schreef:Toch maar van het weekend getanked, ik kon de druk niet meer aan :'( en was 35l wat erin ging. Hij lag net op het rode dus denk dat de tank inhoud 40l is van een 25.
Lampje helaas nog niet zien branden. Wat ik nu wel heb is dat wijzer erg afhankelijk is van de bochten naar rechts ik maak.
Morgen maar weer tanken denk
-
- MG-R Addict
Ik rij ongeveer 450-475km en moet dan ook zo rond de 35-37 ltr tanken.
Dit is bij gemiddeld verbruik snelweg/stad.
Ik weet dat ik de bezine meter dik in het Rood kan laten gaan, ik heb echter nog nooit een lampje zien gaan branden.
A;s ik ergens niet tegen kan is het dat de tank bijna leeg is, dus meestal tank ik optijd.
Dit is bij gemiddeld verbruik snelweg/stad.
Ik weet dat ik de bezine meter dik in het Rood kan laten gaan, ik heb echter nog nooit een lampje zien gaan branden.
A;s ik ergens niet tegen kan is het dat de tank bijna leeg is, dus meestal tank ik optijd.
-
- MG-R Addict
Nou, 520 km heb ik ook wel gehaald met een tank en toen voor maar 35 liter hoeven te tanken.
Nu laat ik hem tot op het rode komen en tank ik iets van 37l en heb ik met korte afstanden iets van 470 km gereden.
Gisteren even 350 km gereden, en nu zit hij net onder de helft. Ben benieuwd moet nog 175 km terug naar NL rijden of ik dat met m'n huidige tank ga halen.
Nu laat ik hem tot op het rode komen en tank ik iets van 37l en heb ik met korte afstanden iets van 470 km gereden.
Gisteren even 350 km gereden, en nu zit hij net onder de helft. Ben benieuwd moet nog 175 km terug naar NL rijden of ik dat met m'n huidige tank ga halen.
naar mijn weten heeft een 200 inderdaad een 50 lt tank.
met mijn 214 si van 94' haal ik zeker tussen de 550-600 km, dan tank ik ook ongeveer 45 liter. hij loopt dus zuinig, maar moet er ook bij zeggen dat ik geen racemonster ben, en gemiddeld 110 rij.
nadat mij metertje de helft gepasseerd is, lijkt het wel of de zwaarte kracht gaat meehelpen hem sneller naar beneden te duwen. ook ik vertrouw meer op de dagteller.
met mijn 214 si van 94' haal ik zeker tussen de 550-600 km, dan tank ik ook ongeveer 45 liter. hij loopt dus zuinig, maar moet er ook bij zeggen dat ik geen racemonster ben, en gemiddeld 110 rij.
nadat mij metertje de helft gepasseerd is, lijkt het wel of de zwaarte kracht gaat meehelpen hem sneller naar beneden te duwen. ook ik vertrouw meer op de dagteller.

hahaha, dat laatste had ik gisteren ook last van. Ik ben tot 555 km gekomen en er ging maar 38l in.
Heenweg wel met airco gereden en op de Duitse autobahn toch maar de rechtervoet af en toe naar de 150 laten gaan omdat ik graag naar huis wilde. Dus dan vindt ik het verbruik reuzen meevallen.
Alleen moest ik de laatste 5 km een berg omhoog, toen viel de naald tussen de 2 rode streepjes. Terwijl hij eerst nog 2mm boven het eerste lag. Dus toch maar even snel gaan tanken
Heenweg wel met airco gereden en op de Duitse autobahn toch maar de rechtervoet af en toe naar de 150 laten gaan omdat ik graag naar huis wilde. Dus dan vindt ik het verbruik reuzen meevallen.
Alleen moest ik de laatste 5 km een berg omhoog, toen viel de naald tussen de 2 rode streepjes. Terwijl hij eerst nog 2mm boven het eerste lag. Dus toch maar even snel gaan tanken

Vandaag stond de meter in het rood, er brandde geen lichtje (kapot?) en er kon 39,5 liter in.
Dagteller netjes op nul gezet want ben benieuwd.
Toen het nog ene VI was kon ik makkelijk 400 km rijden op een tank en met veel snelwegkm dan tegen de 500.
Nu met de turbo-conversie toch weer eens rustig kijken.
Dagteller netjes op nul gezet want ben benieuwd.
Toen het nog ene VI was kon ik makkelijk 400 km rijden op een tank en met veel snelwegkm dan tegen de 500.
Nu met de turbo-conversie toch weer eens rustig kijken.