Krukaspoulie blokkeren
Krukaspoulie blokkeren
Hoe kan ik deze poulie blokkeren zonder het blok eruit te halen en het vliegwiel vast te zetten?
Ik ben niet in het bezit van een luchtsleutel en wil het blok er ook liever niet uithalen.
(Blok: K-serie 1.4 mpi 8v)
Ik ben niet in het bezit van een luchtsleutel en wil het blok er ook liever niet uithalen.
(Blok: K-serie 1.4 mpi 8v)
Rover 111
Rover 45
Rover 220TC
Rover 45
Rover 220TC
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
Carter verwijderen, met bandijzer of stuk hout de krukas blokkeren. Bout zit met 205Nm vast dus die krijg je niet zomaar los. Ik heb zelfs een keer een grote sleutel erop gezet en de motor rondgestart. Niet los te krijgen.

Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
euh juist, tikje overkill wel.
Bak in "5" en iemand op de voetrem laten trappen gaat ook.
Bak in "5" en iemand op de voetrem laten trappen gaat ook.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
hoezo draaide de poelie mee? een beetje speling zit er wel op de aandrijflijn, maar niet veel.
Als de poelie draait, dan slipt of de rem of de koppeling. En als 1 van die 2 slipt omdat er iemand met een sleutel er aan draait, dan wordt het de hoogste tijd om ze te vervangen.
een 3de optie is trouwens om de startmotor te verwijderen en iets in de tanden van de startkrans te steken, geeft wat minder rotzooi dan het carter verwijderen. Carter heeft wel het voordeel van een uitgebreidere olie wissel.
Als de poelie draait, dan slipt of de rem of de koppeling. En als 1 van die 2 slipt omdat er iemand met een sleutel er aan draait, dan wordt het de hoogste tijd om ze te vervangen.
een 3de optie is trouwens om de startmotor te verwijderen en iets in de tanden van de startkrans te steken, geeft wat minder rotzooi dan het carter verwijderen. Carter heeft wel het voordeel van een uitgebreidere olie wissel.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
Das ook wel een goeie inderdaad. Ook totaal niet aan gedacht. Thx.118GTR schreef: een 3de optie is trouwens om de startmotor te verwijderen en iets in de tanden van de startkrans te steken, geeft wat minder rotzooi dan het carter verwijderen. Carter heeft wel het voordeel van een uitgebreidere olie wissel.
Maar ik moet idd ook even een goede olie wissel doen dus het carter komt er onderuit.
Rover 111
Rover 45
Rover 220TC
Rover 45
Rover 220TC
Had ik ook al geopperd toen Boekie een NL talig boek kwam lenen hier. Liefst geen boortje, als er iets breekt, dan ligt er een deel van het boortje waar het niet hoort.een 3de optie is trouwens om de startmotor te verwijderen en iets in de tanden van de startkrans te steken
Hoe ver is het met de vorderingen ? Blokje schoon enzo ?
Met vriendelijke groet,
Marcel van Barneveld
Marcel van Barneveld
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
Is in zijn 1 niet beter, daar de vertraging het grootst is.118GTR schreef:Bak in "5" en iemand op de voetrem laten trappen gaat ook.
Bandenijzer op vliegwiel is lastig, schiet er nogal eens af. Als je hem tussen de krukas steekt dan zit hij echt goed vast. En ik heb een hele krachtige luchtsleutel en een goede compressor, maar er gebeurde vrij weinig met die bout. Misschien was het een uitzonderlijke situatie, maar dan nog. Feit blijft dat dat ding té goed vast zit.arjen schreef:Het koppel is veel te groot voor je koppeling. Logisch dat deze gaat slippen. Startmotor er af en dan met een bandenlepel het vliegwiel tegenhouden. Of een luchtsleutel aanschaffen

Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
-
- MG-R Core
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
- Woonplaats: Oosterwolde (fr)
Dan zat ie in ieder geval goed vast. Altijd beter dan te los
heb ik al eens gehad.
Bij mijn 216 coupe ging onderweg het dynamo lampje branden. Ik dacht shit, dynamo stuk. Toen moest ik de bocht om en deed de stuurbekrachtiging niks meer. Zal het snaartje wel stuk zijn.. toen bedacht ik me dat de dynamo en de stuurbekrachtigingspomp niet op hetzelfde snaartje zitten.. was ik dus de kras poulie verloren

Bij mijn 216 coupe ging onderweg het dynamo lampje branden. Ik dacht shit, dynamo stuk. Toen moest ik de bocht om en deed de stuurbekrachtiging niks meer. Zal het snaartje wel stuk zijn.. toen bedacht ik me dat de dynamo en de stuurbekrachtigingspomp niet op hetzelfde snaartje zitten.. was ik dus de kras poulie verloren

- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Late reactie, maar nee. absoluut in "V". Dan maakt namelijk een kleine draaing van de krukas een groot effect op de remmen, met minder NM's en die hebben het dan makkelijker. (hetzelfde geld voor alle onderdelen in de bak)peter.evers schreef: Is in zijn 1 niet beter, daar de vertraging het grootst is.
Een goede koppeling in volledig aangegrepen toestand kan makkelijk 500 NM hebben, en ik heb het precies 1 keer meegemaakt dat de voetrem truc niet werkte. En toen heb ik een tooltje gemaakt (uit een gamma muur rail voor planken) dat goed in de tanden van het vliegwiel greep.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!