Vervangen fusekogel Rover 75 CDt
Vervangen fusekogel Rover 75 CDt
Na 567.500 km zijn mijn fusekogels versleten behoorlijk speling en ze zijn
luidruchtig aanwezig.
Als ik de onderste draagarm wil vervangen is het dan nodig om ook het achterste draagrubber te verwijderen of kan deze blijven zitten.
Het is nogal lastig deze te verwijderen.
Iemand hier ervaring mee?
Eric.
luidruchtig aanwezig.
Als ik de onderste draagarm wil vervangen is het dan nodig om ook het achterste draagrubber te verwijderen of kan deze blijven zitten.
Het is nogal lastig deze te verwijderen.
Iemand hier ervaring mee?
Eric.
amai nu al versleten? Zit misschien nog garantie op!
Ik heb beide draagarmen vervangen zonder de silentblocs los te maken. Het was echter geen makkelijk karweitje daar moet ik eerlijk in zijn.
Het hangt er natuurlijk ook van af welke manoevreerruimte je hebt.
Ik deed het vanop de brug, dat is iets makkelijker natuurlijk
Succes ermee!
Hugos

Ik heb beide draagarmen vervangen zonder de silentblocs los te maken. Het was echter geen makkelijk karweitje daar moet ik eerlijk in zijn.
Het hangt er natuurlijk ook van af welke manoevreerruimte je hebt.
Ik deed het vanop de brug, dat is iets makkelijker natuurlijk
Succes ermee!
Hugos
Rover 75 2.0 CDt 2000 man Midnight Blue JQW (huidig)
Rover 75 2.5 V6 2001 aut Raven Black PMF (stock)
Rover 75 2.5 V6 2002 aut Raven Black PMF (stock)
Alpine A310 V6 2.7 1981 man Wit
Flandria Majestic 1959 3 vit
Flandria Parisienne 1962 3 vit

Rover 75 2.5 V6 2001 aut Raven Black PMF (stock)
Rover 75 2.5 V6 2002 aut Raven Black PMF (stock)
Alpine A310 V6 2.7 1981 man Wit
Flandria Majestic 1959 3 vit
Flandria Parisienne 1962 3 vit

Wat is er lastig? Het los halen van het het middelste draaipunt?hugos schreef:amai nu al versleten? Zit misschien nog garantie op!![]()
Ik heb beide draagarmen vervangen zonder de silentblocs los te maken. Het was echter geen makkelijk karweitje daar moet ik eerlijk in zijn.
Het hangt er natuurlijk ook van af welke manoevreerruimte je hebt.
Ik deed het vanop de brug, dat is iets makkelijker natuurlijk
Succes ermee!
Hugos
Eric.
neen dat kan je wel met de hamer loskloppen. Je moet de veerpoot apart schuin omhoog kunnen tillen. Dat maakt het moeilijk.
Rover 75 2.0 CDt 2000 man Midnight Blue JQW (huidig)
Rover 75 2.5 V6 2001 aut Raven Black PMF (stock)
Rover 75 2.5 V6 2002 aut Raven Black PMF (stock)
Alpine A310 V6 2.7 1981 man Wit
Flandria Majestic 1959 3 vit
Flandria Parisienne 1962 3 vit

Rover 75 2.5 V6 2001 aut Raven Black PMF (stock)
Rover 75 2.5 V6 2002 aut Raven Black PMF (stock)
Alpine A310 V6 2.7 1981 man Wit
Flandria Majestic 1959 3 vit
Flandria Parisienne 1962 3 vit

Het achterste draag rubber is nog niet zo lang geleden vervangen.arjen schreef:Mijn record is binnen 10 minuten.. weet niet wanneer die rubber voor het laatst vervangen zijn, maar ik zou ze er meteen bij doen, hoef je direct niet weer. Je moet de draagarm met behulp van vaseline in het rubber drukken. Dan gaat het heel makkelijk.
Maak je de aandrijfas los of blijft deze vast in de naaf? .
Eric
ik heb ne hele auto gekocht om onderdelen te gebruiken...
én hier en daar wat te verpatsen
Groeten,
Hugos


Groeten,
Hugos
Rover 75 2.0 CDt 2000 man Midnight Blue JQW (huidig)
Rover 75 2.5 V6 2001 aut Raven Black PMF (stock)
Rover 75 2.5 V6 2002 aut Raven Black PMF (stock)
Alpine A310 V6 2.7 1981 man Wit
Flandria Majestic 1959 3 vit
Flandria Parisienne 1962 3 vit

Rover 75 2.5 V6 2001 aut Raven Black PMF (stock)
Rover 75 2.5 V6 2002 aut Raven Black PMF (stock)
Alpine A310 V6 2.7 1981 man Wit
Flandria Majestic 1959 3 vit
Flandria Parisienne 1962 3 vit
