Boordcomputer defect??

214 216 218 220 25
Plaats reactie
BBergman

Boordcomputer defect??

Bericht door BBergman »

Eergisteren rijd ik weg bij m'n ouders. Na een paar honderd meter gereden te hebben toeter ik naar een bekende.. blijft de claxon hangen!?!

Dus ik aan de kant, motor uit.. claxon blijft nog steeds hangen (wtf??).
Accu los gehaald, toeter gaat eindelijk uit.
Accu weer proberen aan te sluiten, bij contact.. claxon gaat weer aan (ehm..).

Zekering van de claxon eruit getrokken, en de volgende dag (gisteren dus) naar de garage gereden.

Die is er een paar uur mee bezig geweest. Eerst dacht hij misschien een draadje dat contact maakt, of een knop die blijft hangen maar dit was het geen van allen. Uiteindelijk leid hij het probleem terug op de boordcomputer.

Zijn diagnose, er zit een fout in de boordcomputer, en er zijn 2 manier om het op te lossen.
1) Opnieuw laten instellen, dit kan in utrecht. Hij had al gebeld, je bent je auto 4 tot 5 weken kwijt (wachttijd) en het kost ongeveer 150 tot 200 euro.
2) Nieuwe boordcomputer bestellen en laten inbouwen, dat kan in een dag, en kost je minimaal 660 euro.

Beide optie's hebben zo hun nadelen vind ik.

Ik hoor graag wat jullie visie is in deze, en of jullie misschien alternatieve en betere oplossingen hebben. 4 weken m'n auto kwijt zijn, of bijna 700 piek lichter zijn klinkt allebei niet zo aantrekkelijk namelijk :P.

PS.
In m'n vorige post over m'n spiegels werd er een bedrijf aangehaald die een sloop streetwise zou hebben staan, zou het werken als ik die aanschrijf om te zien of ik de computer uit die auto kan overzetten naar m'n eigen?

Mijn dank vast!

Cheers!
Barry
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

:roll:

Ik geloof er geen woord van, als hij met een interval toetert dan is het je alarm maar geloof me een claxon is niet computer gestuurd.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Rik
MG-R Freak

Bericht door Rik »

Boordcomputer? Eh, neen, enige wat enigzins ingewikkeld is en met je toeter te maken heeft is je alarmsysteem en die kan iedereen met de juiste computer (ex-Rover dealers) in 10 minuten voor je resetten.
Als er echter iets met je alarm zou zijn zou het bijna logisch zijn dat 'ie ook niet start.

Ik zou het toch echt zoeken in iets klein en onbenulligs. :+
Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
arjen
MG-R Core

Bericht door arjen »

bam schreef::roll:

Ik geloof er geen woord van, als hij met een interval toetert dan is het je alarm maar geloof me een claxon is niet computer gestuurd.
Tegenwoordig heel vaak wel. Bij rover gaat alles wat tiptoets bediend is ook via de MFU. (achterruitverwarming, mistachterlicht enzovoort)

Maar de claxon bij de streetwise niet. Hier loopt de stroom via een zekering naar het relais en vanaf daar naar de claxon. Het relais wordt aangestuurd door de schakelaars op het stuur. Er zit dus een sluiting in de aanstuurdraad van het relais of het relais zelft blijft hangen.
Mitchell

Bericht door Mitchell »

Dus daar kwam dat getoeter vandaan :stick:
BBergman

Bericht door BBergman »

Als ik dit zo allemaal hoor, word mijn vermoeden dat het inderdaad niet aan de computer ligt alleen maar bevestigd :S.

Ik heb een andere rovergarage gebeld, maandag heb ik een afspraak met ze. Ze sluiten hem dan op de computer aan om uit te sluiten dat het hierdoor komt.

To be continued! :P
tomcat.t16
MG-R Core

Bericht door tomcat.t16 »

Het ligt niet aan de computer... dat kan ik je zo ook wel vertellen.
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Als het geen vastzittende knop is, dan zet ik mijn geld op het relais.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

118GTR schreef:Als het geen vastzittende knop is, dan zet ik mijn geld op het relais.
+1 gewoon even swoppen

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
arjen
MG-R Core

Bericht door arjen »

Ik zet in op een sluiting in de draad bij het stuur :mrgreen:
BBergman

Bericht door BBergman »

Gisteren ben ik langs de Rover dealer geweest voor dit verhaal.

Hij heeft hem even op de computer aangesloten om te zien wat het probleem is. Helaas moet ik mededelen dat de regelunit inderdaad defect is.
Het heeft eigenlijk niet zozeer te maken met de claxon zelf, dat is allemaal in orde. Het probleem is meer het alarm systeem. Daar zit het defect in, en die geeft dus een soort continue alarm signaal.

Heb ik weer :P
BBergman

Bericht door BBergman »

Eindelijk zit de nieuwe ecu erin, en jawel.. alles werkt weer! :)

Je bent een zak geld lichter, maar dan heb je ook wat he :P
Plaats reactie