hoi,
het volgende deed zich voor:
onderweg naar huis ging het accu lampje branden. thuis aangekomen, auto stil gezet. daarna proberen te starten maar niets. accu dus te leeg.
daags erna de auto gestart met startkabels. deze verwijderd en de multimeter op de kabels aan de accu. deze gaf 14 volt aan. in de auto brandde het lampje niet, todat ik een beetje gas gaf en de verlichting aanzette, toen ging acculampje weer branden.
op de voltmeter was het voltage gezakt tot 12 en daalde het verder.
accu losgemaakt en aan de lader gehangen todat deze vol aangaf, accu aan de auto maar hij startte niet. mijn, conclusie accu stuk.
nieuwe accu erin. deze was al vol, dus start ging, maar rode lampje nog aan en 12 volt op de accukabels. is de conclusie juist dat de dynamo stuk is? of een zekering? kan ik dat meten?
zag dat slang achterruitsproeier stuk was gegaan aan de vsnaar dus misschien iets vocht gerelateerd?
en hoe ver kan ik zo op een volle accu rijden?
dynamo stuk?
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
Re: dynamo stuk?
EPIC Koop meteen een PriusRamses schreef:en hoe ver kan ik zo op een volle accu rijden?

Ik ben er ook wel benieuwd naar eigenlijk

Ontopic: Kijk even na of de kabels op je dynamo niet verrot zijn.

Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Re: dynamo stuk?
Radio en licht uit, rustig aan doen en bewust rijden... Wel 200 tot 250kmRamses schreef:en hoe ver kan ik zo op een volle accu rijden?

Don't ask.

Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Mijn accu hield het maar ~120km uit, lichten aan!(het was 23:00), radio uit, ventilator uit, 100% eco stand. Ik kwam 20km te kort, maar er stond al iemand klaar met een verse accu
.
Accu zat bom vol (ging stuk tijdens het tanken, na 100km gereden te hebben)

Accu zat bom vol (ging stuk tijdens het tanken, na 100km gereden te hebben)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!