Je hebt net 500€ geïnvesteerd . Ik had een andere auto gekocht. Ik ben overigens wel benieuwd hoe lang je met een lekke koppakking kunt doorrijden . Niet doen man.
Waarom heeft hij geen compressiemeting gedaan?
˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Doet een garage dat dan niet standaard? Zij moeten toch met zekerheid kunnen zeggen wat er mis is? Nu vermoeden ze de koppakking.
Die 500 euro zijn dus voor dingen die eigenlijk wel vervangen/gerepareerd moeten worden. Ik kan ze morgenochtend wel bellen en vragen nog even te wachten. Want als daar over een tijdje koppakking bij zou komen, dan is de auto dat misschien niet meer waard. Voor deze kosten zou ik toch wel 2 jaar nog willen doorrijden.
weet ik eigenlijk niet of ze het wel of niet standaard doen.
Als het daadwerkelijk de koppakking is, moet je die zo snel mogelijk vervangen. als je er mij blijft rijden, maak je alleen maar meer schade.
De kosten van het vervangen van een koppakking zitten ergens rond de €500. dus zal je de afweging moeten maken of je het wel of niet doet
Ik zou graag willen komen. Is echter anderhalf uur rijden.
Ik bel morgenochtend vroeg de garage en vraag of ze instaat zijn zeker vast te stellen of de koppakking kapot is, alvorens ik al die ander dingen laat repareren.
Ik denk dat ze nu alleen het koelsysteem onder druk hebben gezet.
Dus dan zouden ze compressie moeten meen en uitlaatgassen in kvs moeten kunnen opsporen.
Als je inlaatspruitstukpakking lek is dan lekt hij ook onder druk ... je was er zelf namelijk al achter dat er iets lekte, alleen zou jij willen weten of het je koppakking is.
Vraag om een compressietest...
˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
peter.evers schreef:Als je inlaatspruitstukpakking lek is dan lekt hij ook onder druk ... je was er zelf namelijk al achter dat er iets lekte, alleen zou jij willen weten of het je koppakking is.
Vraag om een compressietest...
De garage zei dat die lekkage van de versnellingsbak kwam waar een pakking defect was. Hij zei dat de olie licht van kleur is en zich dus kon voorstellen dat ik dat als KVS aanzag.
Laatst gewijzigd door Sander02 op wo feb 23, 2011 2:12 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik wist dat blok wat nattig was van olie. Daar kijk je zeg maar tegen aan als je motorkap opendoet. De monteur heeft dat weggeveegd. Toen de druktest van 1,5 bar en daar was uiteindelijk 1,3 van over. Op het blok was toen weer duidelijk olie te zien waardoor met zekerheid gezegd kan worden dat het de koppaking is.
Echter zou dat niet op een plek dat het bij de cilinders (als ik me goed herinner dat hij dat zei))terecht komt. De KVS is schoon.
Compressie test zou hij kunnen doen, maar hij zegt dat wanneer een bepaalde cylinder minder druk zou geven dit niks hoeft te zeggen over de koppaking.
Ik rij al best lang met koelvloeistofverlies, maar rij dus niet zoveel kmeters.
Ik zou er wel mee kunnen doorrijden en dan steeds koelvloeistof bij vullen maar uiteraard zal de koppakking wel sneller slechter worden.
Ik moet nu denken wat ik ga doen. Als ik auto terug haal moet wel 1 band gefixt worden, want die heeft een bobbel en keerringen versnellings bak, want daar verliest die aardig wat olie.