Fluitend geluid aan retourleiding van de dieselpomp

75 en 75 Tourer
Plaats reactie
Carlos Molina

Fluitend geluid aan retourleiding van de dieselpomp

Bericht door Carlos Molina »

Hallo forum,

sinds ik mijn Rover 75 CDTi in bezit heb, laat deze bij constante snelheid een fluitend geluid horen bij de retourleiding van de dieselpomp. Verschillende garages hebben al geprobeerd te achterhalen waardoor dit komt. Helaas zonder resultaat! Is dit fenomeen bekend bij een van jullie? Zo ja, hoe gemakkelijk is dit te verhelpen?
Eric27
MG-R Freak

Re: Fluitend geluid aan retourleiding van de dieselpomp

Bericht door Eric27 »

Carlos Molina schreef:Hallo forum,

sinds ik mijn Rover 75 CDTi in bezit heb, laat deze bij constante snelheid een fluitend geluid horen bij de retourleiding van de dieselpomp. Verschillende garages hebben al geprobeerd te achterhalen waardoor dit komt. Helaas zonder resultaat! Is dit fenomeen bekend bij een van jullie? Zo ja, hoe gemakkelijk is dit te verhelpen?
Gewoon even een vraag hoe weet je dat het bij de dieselpomp weg komt?
Welke pomp de hoge druk pomp of de opvoer pomp?

Eric.
Carlos Molina

Re: Fluitend geluid aan retourleiding van de dieselpomp

Hallo Eric,

er zit een dieselpomp bij de accu en een aan de motor. Die aan de motor is van Bosch en bij het elleboogslangetje van die Boschpomp komt het geluid vandaan.
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

Nou begrijp ik hem ook!

Bij mijn diesel hoor je hem ook maar dan suizen, en dan als de kap open is en je ervoor staat. tijdens het rijden hoor je hem niet.
Maar er gaat een hoop retour via de brandstof koeler naar je tank, er is namelijk een hoop overdruk.
Er staat mij wel iets bij van een storing van een pakking maar dan merk je dat hij minder presteert.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
arjen
MG-R Core

Bericht door arjen »

Misschien dat je het drukregelklepje hoort fluiten. Kan komen door slijtage of vervuiling in de pomp.
Goed is het in iedergeval niet! Je kan eens zo'n reiniger in de tank gooien misschien helpt het
Carlos Molina

Dank voor jullie reactie. De auto rijdt niet met verminderd vermogen; rijdt eigenlijk fantastisch (alleen dat vervelende geluid dus). Reiniger toevoegen aan de diesel is al geprobeerd, zonder succes.
Plaats reactie