Kabel motorkap
Kabel motorkap
Hallo,
Het kabeltje waarmee de motorkap wordt opengetrokken zit los.
M.a.w. de motorkap zit dicht, en die krijg ik -dankzij dat losse kabeltje- op de normale manier niet open. Is hier een truuk voor, zonder direkt aan blikopeners, snijbranders, termische lanzen, plasma-guns te denken?
Op mg-rover.org wordt dit onderwerp wel behandeld, maar de oplossingen worden per pb verstuurd (uit veiligheidsoverwegingen).
Thanks, Jan
Rover type: 75 CDT b.j. april 2004
Het kabeltje waarmee de motorkap wordt opengetrokken zit los.
M.a.w. de motorkap zit dicht, en die krijg ik -dankzij dat losse kabeltje- op de normale manier niet open. Is hier een truuk voor, zonder direkt aan blikopeners, snijbranders, termische lanzen, plasma-guns te denken?
Op mg-rover.org wordt dit onderwerp wel behandeld, maar de oplossingen worden per pb verstuurd (uit veiligheidsoverwegingen).
Thanks, Jan
Rover type: 75 CDT b.j. april 2004
Rover SeventyFive 1.8
Hallo Bas!bam schreef:..... ik weet niet of het dezelfde is als die van Victor
Dat kunnen we pas weten als je ook een PB stuurt :-)
Hoewel hier enigszins offtopic, kunnen we er wat mij betreft ook een challenge van maken:
Het Grote Rover 75 Leverage Cable Contest.
Een forum is tenslotte een prima plek om alle kennis in op te bergen.
Gr. Jan
Rover SeventyFive 1.8
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Ja dieven hebben zoveel respect voor jou spullen dat ze altijd even checken of er een schadeloze manier manier van inbreken is.Victor schreef:Reden dat t nergens open en bloot staat is dat je op die manier een auto zou kunnen stelen. Vandaar ff per PB
Maar goed, of dat echt heel reeel is weet ik niet
Daarnaast, wat willen ze in vredesnaam stelen vanonder je motorkap? Want de kabine komen ze nog steeds niet in, de accu misschien? De ECU als ze tijd hebben.
En als laaste, het alarm zal gewoon af gaan als de kabine niet geopend is met de sleutel.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
-
- MG-R Core
118GTR schreef: Ja dieven hebben zoveel respect voor jou spullen dat ze altijd even checken of er een schadeloze manier manier van inbreken is.
Daarnaast, wat willen ze in vredesnaam stelen vanonder je motorkap? Want de kabine komen ze nog steeds niet in, de accu misschien? De ECU als ze tijd hebben.
En als laaste, het alarm zal gewoon af gaan als de cabine niet geopend is met de sleutel.
Bij de meeste 75's is het alarm volledig uitgeschakeld wanneer simpelweg de accuklem wordt losgehaald. Dieven kunnen dat geruisloos doen waarna ze een ruit kapot kunnen tikken zonder dat het alarm afgaat..
Bas: je hebt dezelfde oplossing gegeven als Victor.bam schreef:jan. PB
Ik kan 'm jammergenoeg nog steeds niet uitproberen, want ik lig nog steeds met een flinke koorts in bed.
Ik was er gaandeweg ook al achtergekomen dat je vraagtekens kunt plaatsen bij de security enclosure van dit alles. 118GTR geeft hiervoor goede redenen IMO.
Thanks, Jan
Rover SeventyFive 1.8